Permalänk

Sätta in neon i Nes

Jag skulle vilja modifiera ett gammalt Nes. Det jag undrar är vart kopplar jag till strömmen för neon å skit som han har fixat http://reppa.ds-blog.com/pics/1154272161-zeldaII0s2_01.jpg det vore jävligt coolt Behöver man vara grym på lödning eller finns det annat sätt?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Man sätter inte "neon" i ett NES

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

ha ha ja hans bild va snygg men jag hoppas att det nesset va paj redan från början ,okej att jag har ett folk som byggt in datorer i diverse cd spelare dekodrar å sånt ,så jag är sugen o bygga in en dator i ett pajat nes ,men då ska jag åxå behålla orginal locken på det

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
*tråd flyttad*

Man sätter inte "neon" i ett NES

Han kanske inte känner till att Neon är en gas. Då som Redaktör kan du ju tala om vad det är, eftersom du påpekade att man inte sätter neon i ett NES.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Han kanske inte känner till att Neon är en gas. Då som Redaktör kan du ju tala om vad det är, eftersom du påpekade att man inte sätter neon i ett NES.

Jag trodde han syftade på att det är hädelse att ge sig på NES men det kanske är som du säger, småfjantigt isåfall att anmärka...

Permalänk
Medlem

det kanske är lysdioder

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

man ska väl inte "modda" ett gammalt NES överhuvudtaget ?
aka, totalförstöra det:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
man ska väl inte "modda" ett gammalt NES överhuvudtaget ?
aka, totalförstöra det:/

Känner man verkligen för det och har flera, så varför inte? Visst är det bra att spara, eller sälja. Men det är väl upp till var och en?

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Känner man verkligen för det och har flera, så varför inte? Visst är det bra att spara, eller sälja. Men det är väl upp till var och en?

jo det förstås men ett hederligt NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
jo det förstås men ett hederligt NES

Precis, jag menar. JAG skulle aldrig göra det, tycker det är rent av sjukt. Men det är ju som sagt upp till var och en. Men vi kan väl försöka komma tillbaka till OnT?

Han menar troligtvis något sorts ljus, typ ccfl, dock har jag inte någon aning om hur man ger ström till något ljus från NES.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Tycker också att det är fel att modda ett nes, även fast jag har 3 stycken skulle jag aldrig göra det. men de e väl bara att mäta upp en 12 volt punkt med en multimeter å löda där.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Precis, jag menar. JAG skulle aldrig göra det, tycker det är rent av sjukt. Men det är ju som sagt upp till var och en. Men vi kan väl försöka komma tillbaka till OnT?

Han menar troligtvis något sorts ljus, typ ccfl, dock har jag inte någon aning om hur man ger ström till något ljus från NES.

I agree back to topic:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
*tråd flyttad*

Man sätter inte "neon" i ett NES

Okej jag har nog missuppfattat det då.. Jag har för mig jag har hört talas om neonljus Men jag har säkert fel så tack för rättningen. Men jag ska naturligtvis inte greja på ett fungerande NES ska leta efter ett "chassi" (eller vad man ska kalla det) och sen modda lite neonljus kanske är mest på bilar men men.

Permalänk
Avstängd

båbbafett bra det länge leve nes! har ett själv som ligger och väntar på att säljas eller att det ska bli antikt ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
båbbafett bra det länge leve nes! har ett själv som ligger och väntar på att säljas eller att det ska bli antikt ^^

Fast har gjort en grej med det... Har gjort det regionsfritt vet inte om det sänker något större värde. Sen så vrf låta det ligga när man kan spela på det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Båbbafett
Fast har gjort en grej med det... Har gjort det regionsfritt vet inte om det sänker något större värde. Sen så vrf låta det ligga när man kan spela på det

nja du har inte så många spel ^^ Lolo 2 och die hard och kanske något mer ^^

Permalänk

att modda ett NES är som att pissa på en gammal släktings grav, oförskämt

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
nja du har inte så många spel ^^ Lolo 2 och die hard och kanske något mer ^^

Nja jag kanske inte har många spel men är väll iaf drygt 15st. Sen så verkar ju många ta väldigt hårt på att just modda ett NES det är ju en gammal hedlig sak men ett gammalt skal som bara ligger (solblekt) blir inte det fint med lite färg m,m.

Permalänk

Färg på ett nes????, det är ju som ett hot mot oss trogna nes spelare;D, jag gråter när du skriver så!

Visa signatur

Its A Matter Of Life And Death

Permalänk
Medlem

Men! Du kan väl inte skända ett episkt tevespel på det viset?!

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Re: Sätta in neon i Nes

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Båbbafett
Jag skulle vilja modifiera ett gammalt Nes. Det jag undrar är vart kopplar jag till strömmen för neon å skit som han har fixat http://reppa.ds-blog.com/pics/1154272161-zeldaII0s2_01.jpg det vore jävligt coolt Behöver man vara grym på lödning eller finns det annat sätt?

varför ska det in massa lampor å skit i allt?modda inte NES!!!. NES är redan fulländat:)

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Han kanske inte känner till att Neon är en gas. Då som Redaktör kan du ju tala om vad det är, eftersom du påpekade att man inte sätter neon i ett NES.

Carola ska ju ha dansat i neon enligt egen utsago, kanske därför hon gör så dålig musik.

Skämt åsido, ordet "neon" missbrukas ganska friskt av folk som är ovetande om att det är en gas, utan menar snarare neon som ljuskälla.

För att återgå till projektet så kan man alltid kolla där strömmen kommer in i konsolen ifall man kan sno lite ström därifrån. Kolla nätadaptern så vet du hur många volt det kommer in så du kan anpassa lysdiodernas resistorer.

Ska du ha en stor bakgrundsbelyst yta kanske en EL-panel kan vara att fundera på? De finns nog fortfarande på elfa, orkar inte kolla upp det just nu.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem

So what om killen vill sätta lite lampor i ett NES?
Alla människor dyrkar inte sina leksaker som de vore gudar.
Pinsamt att det ska dyka upp massa folk och påpeka att de själva minsann aldrig skulle göra något sånant. Frågade han ifall NI ska sätta lampor i ERA prylar eller?

Även pinsamt att OSkar000 kommer med en dryg anmärkning på att han använde fel ord på fel grej, utan att förklara vad neon egentligen är...
Han kanske inte hängt på swec i flera år och sett de ändlösa bråken om vad neon egentligen är?

Och vem fan har väl inte nån gång blivit lite förvirrad av allt snack om "neon" på bilar, när 2fast2furious och hela den skiten var populär?

Skärpning, det här är ett forum för dator/tv-spelsrelaterade saker...
Det är inte Lunarstorms/helgons fjantforum.

Besserwissrar och folk som bara sänker andra för att höja sig själva är det värsta jag vet, HJÄLP honom istället, och om ni inte har något vettigt att säga, ge fan i att säga något överhuvud taget?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
Carola ska ju ha dansat i neon enligt egen utsago, kanske därför hon gör så dålig musik.

Lena Ph inte Carola.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
Carola ska ju ha dansat i neon enligt egen utsago, kanske därför hon gör så dålig musik.

Skämt åsido, ordet "neon" missbrukas ganska friskt av folk som är ovetande om att det är en gas, utan menar snarare neon som ljuskälla.

jag vill dansa i argon

Permalänk
Hedersmedlem

Seså, återgå till topic nu. Sluttjaffsat om det är moraliskt rätt eller inte.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Re: Sätta in neon i Nes

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Båbbafett
Jag skulle vilja modifiera ett gammalt Nes. Det jag undrar är vart kopplar jag till strömmen för neon å skit som han har fixat http://reppa.ds-blog.com/pics/1154272161-zeldaII0s2_01.jpg det vore jävligt coolt Behöver man vara grym på lödning eller finns det annat sätt?

det är klart att man inte _måste_ vara grym på lödning... men det hjälper ju trots allt avsevärt...

och det finns inte speciellt mycket plats kvar i ett NES att sätta in ccfl (eller som de flesta nybörjarna kallar det för "neon")

Permalänk
Medlem

Pylver, I DIG U!

Permalänk
Medlem

Jag ska plocka fram mitt NES nån dag och uppleva 3D...or not (:

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.