Company Of Heroes Opposing Fronts

Permalänk
Medlem

Company Of Heroes Opposing Fronts

Hej!

ska köpa Company Of Heroes Opposing Fronts

Tänkte fråga bara om spelet har stöd Agiea Physic som första spelat hade?

eller finns Physic i Dx10 kanske?

Jim

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem

Varken första eller "expansionen" har eller har haft Ageia Physic. De har Havoc fysik, mycket fin sådan därtill.

Här är lite av vad som kommer med Opposing Fronts:

Två helt nya arméer: Britiska andra armén och Panzer Elite
(Iom detta så dubblas i stort sett antal enheter utöver de som redan fanns i US army och Wehrmacht).
Två nya singleplayer kampanjer (fanns bara en i första).
Nytt väder system för single och multiplayer.
Uppdaterad fordons AI.

Viktigast av allt: Man behöver inte köpa expansionen för att spela mot Britterna eller de nya tyskarna, allt kommer med en 1.8 gb patch för de som bara har vanilla. Man kan dock inte spela som de nya armeérna själv och såklart inte singleplayer kampanjerna.
Det är bra för jag fastnade inte så mkt för de nya armeérna dock är det kul att köra mot dem (var med i betan).
Samt mycket därtill som jag inte orkar skriva.

Permalänk
Medlem

Är faktiskt lite besviken på valet av lagen, jag menar britter och en annan version av tyskarna? Det känns ju som i stort sett samma "raser" som innan. Ryssar och japaner hade känts mer rätt och varierande!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

De sparar väl ryssarna till CoH 2.

Permalänk

Trodde denna tråden skulle explodera idag. Spelet är ju hur kul som helst.

+Bättre animationer
+Roligare fysik
+Mer fysiska objekt
+Bättre ljud

-Inte lika stabilt
-Tyskarna pratar engelska

Permalänk
Medlem

Jo, jag drar nog ner på stan och köper det idag.

För det är inte dyrt, 269:- på Webhallen t.ex.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=77549

Detta är inte en expansion heller, utan standalone. Om man bara har orginalspelet kan man också ladda ner patchen (världens största patch btw) och spela online mot alla även de med CoH OP. Dock så kan man själv inte välja de nya sidorna eller kampanjen från OP.

Permalänk
Medlem

tror jag också drar till ebgames senare idag om dom har ..

Permalänk

Fick mitt ex från cdon idag. 246:- för OF och ni som vill orginalet finnst det för 119:-

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Inaktiv

Va fan, hur kan man ändra instalationsmappen? Spelet vill lägga sig på min D disk men där har jag inte plats då jag bara kör windows på den. Hur kan jag ändra så den lägger sig i c?

Permalänk
Hedersmedlem

satans skräpexpansion! Varför varför varför behöver man logga in sig mot deras server när man bara vill spela campaign missions eller bara spela mot datorn? Eller, det gör väl inget i sig, men när deras servrar är överbelastade kan man inte komma åt någonting i spelet, och serverproblem har de varje dag nu när alla vill spela nya expansionen.

Sååå... jag skickade ett mail till THQs support å frågade om detta och de svarade att det inte är något problem, då det är deras nya kopieringsskydd.

Hahaha, dumma dumma THQ... De kan ju inte ha ett kopieringsskydd som hindrar oss som köpt spelet att spela då de har undermåliga servrar som inte kan hantera trafiken.

Så nu när man ska spela online och inte kommer in på kvällarna så beror det på att även de som kör skirmish eller campaign tar upp plats på deras spelservrar.

Jag rekommenderar spelet varmt, men vänta några veckor med att köpa det tills de har kommit till rätta med deras serverbegränsningar.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Verkar hel dumt det dom har gjort det har fått mig att undvika detta spel sen har dom lagt till nått nytt kopierings skydd det är väll i samma stil med Bioshocks kopierings skydd?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jo, jag drar nog ner på stan och köper det idag.

För det är inte dyrt, 269:- på Webhallen t.ex.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=77549

Detta är inte en expansion heller, utan standalone. Om man bara har orginalspelet kan man också ladda ner patchen (världens största patch btw) och spela online mot alla även de med CoH OP. Dock så kan man själv inte välja de nya sidorna eller kampanjen från OP.

Måste man inte ha originalspelet för opposing fronts alltså?

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanabel
Måste man inte ha originalspelet för opposing fronts alltså?

Nope, dock kan du inte spela med vanilla armeérna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
satans skräpexpansion! Varför varför varför behöver man logga in sig mot deras server när man bara vill spela campaign missions eller bara spela mot datorn? Eller, det gör väl inget i sig, men när deras servrar är överbelastade kan man inte komma åt någonting i spelet, och serverproblem har de varje dag nu när alla vill spela nya expansionen.

Sååå... jag skickade ett mail till THQs support å frågade om detta och de svarade att det inte är något problem, då det är deras nya kopieringsskydd.

Hahaha, dumma dumma THQ... De kan ju inte ha ett kopieringsskydd som hindrar oss som köpt spelet att spela då de har undermåliga servrar som inte kan hantera trafiken.

Så nu när man ska spela online och inte kommer in på kvällarna så beror det på att även de som kör skirmish eller campaign tar upp plats på deras spelservrar.

Jag rekommenderar spelet varmt, men vänta några veckor med att köpa det tills de har kommit till rätta med deras serverbegränsningar.

Du har rätt i det du säger. Men samtidigt tycker jag på något sätt det är en bra lösning på skydd. Själv har jag inte drabbats av att man inte kan connecta.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Hedersmedlem

Visst är det ett effektivt kopieringsskydd. Det är säkert väldigt effektivt, men det är INTE bra.
Det finns tidigare skrivna artiklar på detta forum som tar upp samma sak. Är det konsumenten som betalar för sig som ska stå för ökade kostnader för skydd, längre laddtider, dyrare format och sämre fungerande varor? NEJ. Jag har betalat dem pengar för att slippa problemen. Inte för att få fler!

Hur långt kan de ta detta? Att man måste komma in på något av deras kontor och sitta där och spela? För det hade ju varit en jätteeffektiv lösning, att inte släppa spelet alls, utan ha spelet endast på deras specialdatorer! Ännu en supereffektiv och JÄTTEKORKAD kopieringsskyddsidé.

Inge mer sånt här kopieringsskyddstrams!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Jag föredrar det här skyddet istället för sådana som tvingar en till att ha i en skiva.

Permalänk
Hedersmedlem

ja, då hoppas jag att du inte köpt Opposing fronts. För vad händer om man inte kan spela online för att servrarna är överfulla? Ja då får man koppla ur internet för att kunna spela singel player. Men vad frågar Opposing fronts efter då? Att man måst sätta in origanalCDn i spelaren.

Men, Sunemannen. Du verkar ha missat min poäng i vilket fall som helst. Jag har gärna 10 eller 100 olika kopieringsskydd på grejerna, så länge jag inte behöver störas av att de finns där. Det är ju när jag som nu får problem med deras kopieringsskydd fast jag köpt skivan som jag blir förbannad. För nog fan kommer det gå att gå runt kopieringsskyddet i alla fall. Deras skydd kommer nog aldig bli helsäkert, men betalande konsumender får skiten...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Vanliga Company Of Heroes har inget skydd överhuvudtaget vilket jag tycker e bra. Det knäcks ju ändå på en dag och vi som är ärliga måste slita med skivan, dessutom kostar det pengar! De som piratkopierar kommer ju ändå inte åt det som vi alla vill ha (online spel).

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Vanliga Company Of Heroes har inget skydd överhuvudtaget vilket jag tycker e bra. Det knäcks ju ändå på en dag och vi som är ärliga måste slita med skivan, dessutom kostar det pengar! De som piratkopierar kommer ju ändå inte åt det som vi alla vill ha (online spel).

Håller helt med. Men visst kan det vara kul att lira singelplayer ett tag. Men man tröttnar efter ett tag. Och då är det "online" man vill lira istället. Tänk att spela bf2 singelplayer...inget vidre kul skulle ja tro.

Jag köper hellre spelet o slipper krångel med diverse sätt som man ska gå tillväga för att köra igång skiten. Tråkigt att de gjort som de gjort då med expan. till Company of Heroes. Hoppas de löser sina problem.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Jag är lite besviken på Relic just nu för Opposing Fronts är så jävla buggigt.

1. "Could not connect to all players in the game" får man se typ 23 gånger varje dag.
2. Fel kostnader på saker, tex så ska panzer fausts kosta 35 men de kostar 50.
3. Nya skyttesystemet som gör att hela enheter faller ihop istället för en enskild soldat då och då.
4. Det MASSIVA lagget som det alltid blir när man spelar mer än 1vs1.
5. Den nya fordons ain, åh herregud den är dålig. Tex Churchills älskar att backa mot fienden, fastna i saker, svänga utan att man säger det osv..

Jag väntar på patch.>=(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
ja, då hoppas jag att du inte köpt Opposing fronts. För vad händer om man inte kan spela online för att servrarna är överfulla? Ja då får man koppla ur internet för att kunna spela singel player. Men vad frågar Opposing fronts efter då? Att man måst sätta in origanalCDn i spelaren.

Men, Sunemannen. Du verkar ha missat min poäng i vilket fall som helst. Jag har gärna 10 eller 100 olika kopieringsskydd på grejerna, så länge jag inte behöver störas av att de finns där. Det är ju när jag som nu får problem med deras kopieringsskydd fast jag köpt skivan som jag blir förbannad. För nog fan kommer det gå att gå runt kopieringsskyddet i alla fall. Deras skydd kommer nog aldig bli helsäkert, men betalande konsumender får skiten...

Orkar man inte knappa in en åttasiffrig kod så måste man stoppa in skivan. Inte direkt jobbigt eller tidskrävande.

Men det är ju tråkigt att kopieringsskydd ska behöva finnas.

Permalänk
Medlem

De har annonserat en patch nu där de bland annat byter tillbaks till gamla skyttesystemet samt fixar kostnader som någon nämnde m.m.

Här finns releasenotes.

Citat:

We expect this to be out in less than a week.

Permalänk

Varför går det inte att sätta terrain till ultra med ett 8800gtx?

Permalänk
Medlem

ag har stora problem med mitt CoH. det går inte att starta Spelet laddade automatiskt ner 2.01 (eller nu den stora 1,8 gb patchen heter) men under installation dök ett felmeddelande upp och installationen avbröts. När jag försöker installera patchen manuellt så står det nu att CoH inte finns installerat på datorn. Har provat att installera om CoH och har laddat ner patchen igen, manuellt denna gången, men samma resultat
bild:
http://img141.imageshack.us/my.php?image=felvo3.jpg

Har sökt på google och har hittat en lösning för vissa, nämligen att fixa lite i registret men detta funkar inte för mej.

OBS. Spelet är 100% Orginal (faktiskt!)

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

@Red Beaver, fick också det meddelandet. Men för mig löste det sig med att installera om.

En annan sak jag upplever är att när jag spelat ett tag(typ 3 timmar) så fryser hela spelet. Har inga konstiga temps mm heller. Kan stänga ner spelet med "Task manager" och köra igen utan att ha startat om Windows. Så jag rekommenderar alla att spara rätt ofta.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
ja, då hoppas jag att du inte köpt Opposing fronts. För vad händer om man inte kan spela online för att servrarna är överfulla? Ja då får man koppla ur internet för att kunna spela singel player. Men vad frågar Opposing fronts efter då? Att man måst sätta in origanalCDn i spelaren.

Men, Sunemannen. Du verkar ha missat min poäng i vilket fall som helst. Jag har gärna 10 eller 100 olika kopieringsskydd på grejerna, så länge jag inte behöver störas av att de finns där. Det är ju när jag som nu får problem med deras kopieringsskydd fast jag köpt skivan som jag blir förbannad. För nog fan kommer det gå att gå runt kopieringsskyddet i alla fall. Deras skydd kommer nog aldig bli helsäkert, men betalande konsumender får skiten...

Visst är det jobbigt att sätta i en skiva, asså man blir ju helt trött i armen det.

Så jobbigt är inte skyddet.
Och inte behöver man koppla ur internet för att kunna spela.
Det jobbiga ifall deras servrar är nere, det är att man inte kan spela online.
Då är det tur att det finns andra alternativ för att lösa det, även att man har har originalskiva.

Skyll inte på Relic/THQ för kopieringsskyddet, skyll på piraterna som tvingar dem att använda skydden...även om skydden inte alltid funkar.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Hedersmedlem

Näe, men nu har en del av er missat vad jag egentligen försökte säga. Ja, jag kommenterade kopieringsskyddet om att man behöver ha skivan i, men det var mest ett svar på att någon annan klagade på att det var det värsta. Jaja, jag var rätt upprörd när jag skrev det så jag formulerade mig dessutom lite irrationellt.

Men jag beskyller bannemej THQ för kopieringsskyddet (att man måste vara kopplad till servern) eftersom att de som köpt spelet får konsekvenser. Säg att man köper en bil som bara fungerar visa tider på dygnet för att risken för inbrott i denna är för stor för att någon forma av åtkomst skall vara möjlig. Galet!

Ja, det finns pirater - och THQ måste sätta in motmedel. Men då ska de ju se till att de som köper produkten inte blir drabbade. I detta fallet måste de ha större serverkapacitet som kan ta hand om trafiken. Det beskyller jag dem för. Hade det stått på utsidan av spelet att man inte skulle kunna nå deras servrar vid alla tider på dygnet så hade det varit en annan sak. Men det är ju självfallet inte deras mål.
De har helt enkelt levererat en produkt som inte håller måttet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

har ett jäkla problem är på ett uppdrag där man ska säkra ett flygfält och hangarer men hur fan säkrar jag hangarerna inga tyskar överhuvudtaget kvvar men hangarerna kvarstår vad att göra?

nån som stött på detta problem?

och nej spelet är ingen kopia det är ett ASUS medföljt version

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Permalänk

har fan provat allt inget funkar finns fan inga tyskar kvar ändå tjatar den om att röjja hangarerna för det finns "AXIS" soldater...men var har bombat skiten ur den finns inga väggar kvar inga tyskar vad fanken är fel?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|