Nokia 6500 classic OCH Slide Bilder

Permalänk
Hedersmedlem

Nokia 6500 classic OCH Slide Bilder

Fler 6500 classic bilder finns här

Fler 6500 Slide finns här

Permalänk

Re: Nokia 6500 classic OCH Slide Bilder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
[B][B]Fler 6500 classic bilder finns

Tack.
Är sugen på att byta ut min 6300 mot 6500 classic.

Permalänk
Hedersmedlem

Ännu fler bilder finner ni Här

Permalänk
Medlem

de verkar vara riktigt fina, måste ju erkänna att man blir lite sugen. är ruskigt nöjd med min 6300, men de där verkar ju vara grymt fina

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jobbar du i mobilbutik eller köper du alla som du lagt upp?
Sliden verkar ju ok..

Permalänk
Medlem

Jaha, gick in på mediamarkt igår, upptäckte att de stod och pillade med en ny telefon, och till min förvåning, nokia 6500 slide samt classic.

Bad att få testa, så de fick sätta i batteriet, simkort etc och yes. Nu sitter man med en slide i handen.
grymt nöjd, man kan ju f*n göra allt och lite till.
Enda negativa är att kameran är inget att pynta julgranen med. blir så kornigt och rörigt.

Permalänk
Medlem

jag sitter med en 6500 nu, och jag är inte positivt överaskad. Visserligen är det ett testexmplar från nokia.

Det enda postiva är designen, men funktionerna är i underkant.
Samt att nokia har bytt ut laddaren/datauttaget igen.

Varför kan de inte bara använda sig av standard usb som på 6280 och på N95an. detta är någon ännu mindre variant.

På mitt exemplar hänger sig även telefonen när man ska spela in video... men det är ju även därför de testas innan de släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sensoite
jag sitter med en 6500 nu, och jag är inte positivt överaskad. Visserligen är det ett testexmplar från nokia.

Det enda postiva är designen, men funktionerna är i underkant.
Samt att nokia har bytt ut laddaren/datauttaget igen.

Varför kan de inte bara använda sig av standard usb som på 6280 och på N95an. detta är någon ännu mindre variant.

På mitt exemplar hänger sig även telefonen när man ska spela in video... men det är ju även därför de testas innan de släpps.

Det är ju jättebra att de använder sig av micro-usb kontakt på mobilen eftersom det ska bli en standard för mobiler. Det är Nokia, Sony Ericsson, LG, Motorola och Samsung som ska ha den som sin standardkontakt.

För info se http://www.idg.se/2.1085/1.122275

Du vet att båda 6500 har släpps va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sensoite

Samt att nokia har bytt ut laddaren/datauttaget igen.

du menar att ladduttaget är som det gamla, fast mindre, för så har nokia haft ett tag nu, i alla fall på vissa mobiler, man får ju dessutom med en adapter, om man vill köra me den "gamla" laddaren. i alla fall fick ja det med min 6300

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
du menar att ladduttaget är som det gamla, fast mindre, för så har nokia haft ett tag nu, i alla fall på vissa mobiler, man får ju dessutom med en adapter, om man vill köra me den "gamla" laddaren. i alla fall fick ja det med min 6300

nej dom har bytt igen , dvs gått från den lilla pluggen till usb liknande laddare =(

Permalänk
Medlem

aha, så den laddar genom micro usb? så som motorola haft ett bra tag nu

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Fick min 6500 slide i tisdags och är helnöjd har allt jag vill ha och lite till.
Skalet är i rostfritt stål så ingen billig plast känsla, snygg och stilren.

Permalänk
Medlem

Enligt Nokia-suport skall denna ladda via USB, får inte detta att fungera dock. Har provat 5310, 6500, både Slide och Classic.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Nån som har 6500 classic? Fundera på att köpa en men har läst att den har lite problem med dålig täckningen. Stämmer det?

Permalänk
Medlem

har full 3g täckning överallt än så länge , inte märkt något, precis lika bra som min N73.

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
har full 3g täckning överallt än så länge , inte märkt något, precis lika bra som min N73.

okay tack för svaret är du nöjd med telefonen eller är n73 bättre?

Permalänk

Förbannat dumt att classic bara har en enda anslutning - usbporten.
Varför inget hörlursjack!?

Permalänk

Har 6500 slide vanligt hörlursjack, så jag kan koppla in mina koss porta pro utan ngn jäkla adapter?

Permalänk

Nepp. Av nån jävla anledning har 2,5 mm istället för 3,5.

Men det är i alla fall bättre än usb eller standard mobillurskontakten.

Permalänk
Medlem

2.5mm-uttaget är något jag aldrig kommer att begripa. Utrymme är ju en lyxvara när man utvecklar telefoner och jag antar att det lilla uttaget inte tar lika stor plats som ett 3.5mm, men jag tycker ändå det är sjukt att dom fösöker sälja musiktelefoner som saknar riktigt hörlursuttag.

Angående datauttaget så tycker jag inte att ÄNNU en ny standard är en bra idé. Tillverkarna har delvis fattat galoppen och standardiserar, det är bra. Frågan är varför man ska uppfinna hjulet pånytt istället för att standardisera runt en väl fungerande standard som redan stöds av miljoners miljoner USB-enheter världen över?

Permalänk
Medlem

Nu undrar jag en sak här som just beställt en 6500 Slide, kan jag använda 4GB SDHC minne?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Halloj!

Är ute efter en tunnmobil (under 1 cm). Ligger mellan 6500 classic och SEW880i.
Kraven är egentligen bara basfunktionerna och bra med batteritid.

Har inte haft Nokia erfarenheter sen 4 år tillbaks. Hur står meny i användervänligheten till SE ? Är den lika strukturerad och genomtänkt?

Kan 6500 Classic ha ljudsignal och vibrationssignal samtidigt?
(Min nuvarande Samsung X820 kan inte det, jobbigt =/ )

Mkt tacksam för svar

Rockan

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kensou
Halloj!

Är ute efter en tunnmobil (under 1 cm). Ligger mellan 6500 classic och SEW880i.
Kraven är egentligen bara basfunktionerna och bra med batteritid.

Har inte haft Nokia erfarenheter sen 4 år tillbaks. Hur står meny i användervänligheten till SE ? Är den lika strukturerad och genomtänkt?

Kan 6500 Classic ha ljudsignal och vibrationssignal samtidigt?
(Min nuvarande Samsung X820 kan inte det, jobbigt =/ )

Mkt tacksam för svar

Rockan

har haft en hel del SE mobiler och har nu nokia 6300. måste säga att jag faktiskt på många plan tycker att nokias menyer o funktioner är mer användarvänliga. t.ex. adressboken där man kan kolla på allt som ligger under ett namn, ha flera mobil nummer osv, utan att behöva rycka på redigera kontakt så som på de SE nallar jag haft. över lag så tycker ja nokias system ä bättre.

och ja, man kan ha vibratorn o ljudsignal samtidigt. ä väll nästan bara samsung som envisas med att inte ha det på vissa mobiler

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tja

Jag är på jakt efter ny mobil då min display, vissa tangenter och ljudet glappar i min nuvarande

Tjejen köpte idag en 6300 som var riktigt fin, skulle dock tycka om autofokus, högre volym på mp3 spelaren än på 6300 (är det förövrigt bra ljud i mobilen jämfört med renodlade mp3 spelare?) och 3.5mm uttag

Det sista verkar inte denna ha, finns det någon smart lösning?
Gärna en adapter som är typ handsfree som man kan byta låt med pausa och svara med iaf.

ps. vart bör man köpa sitt minneskort och spelar hastigheten någon roll? Tänkte beställa detta:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010112344

är det bra, och är det värt dom extra slantarna istället för en vanlig micro sd?
tex:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097325

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Nu undrar jag en sak här som just beställt en 6500 Slide, kan jag använda 4GB SDHC minne?

Någon som kan svaret på min fråga då?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Nån som kan slänga upp lite bilder tagna med 6500 slide?
Sen har den glapp sjukan som gamla 6280?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den vart helt ok när man förminskade,telefonen kostar ju bara 2295 utan abb hos Tre.Inget glapp och så annars? batteriet håller bra osv

Sen gillar jag att den kan filma 640x480 och det brukar bli bra kvalité på det.

Permalänk
Medlem

Gah! Varför vägrar Opera Mini att fungera på 6500 Classic? Den vill testa anslutningen och telefonen slänger upp en fråga "Vill du tillåta uppkoppling för detta program" och man svarar "Ja" för varenda ett av testen (6 st).

Trots detta fungerar det inte och programmet vill att man ska gå till Operas sida och läsa i deras help eller skaffa operatörsinställningar. Nokias egna webläsare lirar utan problem. Snart får den en resa genom rutan.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Köpte mig en 6500 slide idag,är jag blind eller saknas Macroläge på kameran?