Firefoxfunktion: Spara undan en fil med tillägg, historik, inställningar osv

Permalänk
Medlem

Firefoxfunktion: Spara undan en fil med tillägg, historik, inställningar osv

Tjena!

Jag har upptäckt att om man formaterar någorlunda ofta, eller bara då och då, är det väldigt svårt att komma ihåg vilka extensions man hade installerade innan och vilka inställningar man hade osv. Finns det i dagsläget någon funktion som kan göra detta, eller måste man vädja till utvecklarna att de kodar någon sådan här funktion?

Tack.

Permalänk
Medlem

Det kan du göra själv:)

I Application Data (dold fil i din användarmapp) Finns det en mapp som heter Mozilla, kopiera undan den.
I det nya Windows'et, installera ff, starta en gång. stäng av, och byt ut den nya mappen mot den gamla. Om du kör vista så heter mappen dock AppData:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Det kan du göra själv:)

I Application Data (dold fil i din användarmapp) Finns det en mapp som heter Mozilla, kopiera undan den.
I det nya Windows'et, installera ff, starta en gång. stäng av, och byt ut den nya mappen mot den gamla. Om du kör vista så heter mappen dock AppData:)

Ahh. Tack för tipset. Fungerar detta klockrent vad gäller inställningar och så? Det är ingenting som sparas i registret?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Ahh. Tack för tipset. Fungerar detta klockrent vad gäller inställningar och så? Det är ingenting som sparas i registret?

I Vista under AppData finns Local och Roaming-mappar. Jag återställde till båda så jag vet inte vilken det ligger i, men i minst en så finns Mozilla-mappen.

Jag skulle nog se till att innan jag kopierar över inställningar att uppdatera till samma firefox-version (enklast att du ser till att ha senaste innan du kopierar, sen bara köra automatiskt uppdatering på nya).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

Kan upplysa om att profilmappen ligger under 'Roaming', vilken snabbt lokaliseras genom "%appdata%/Mozilla/Firefox/" i 'Kör'.

Permalänk
Hedersmedlem

Annars finns alltid MozBackup som jag personligen tycker fungerar riktigt smidigt.
http://mozbackup.jasnapaka.com/