Varför köper folk LCD-TVn?

Permalänk
Medlem

lite offtopic kanske
hur är plasma när man lirar 360/ps3 ?! fördelar nackdelar jämfört med lcdn?

blev lite intresserad här...

har plasmor full HD som det heter? behövs det?

tack tack!

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det inte finns några spel till ps3an än som kör full hd, sant eller falskt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Jag har för mig att det inte finns några spel till ps3an än som kör full hd, sant eller falskt?

Falsk det finn ett gäng redan ute.

Full auto 2
Virtua Tennis
The darkness... och 20 andra titlar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Även om plasman inte är FullHD, utan säg 1366*768 skulle jag utan tvekan ta en sån före en FullHD LCD.

Svärta och färgåtergivning är plasmans ess i rockärmen.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Falsk det finn ett gäng redan ute.

Full auto 2
Virtua Tennis
The darkness... och 20 andra titlar.

..och skillnaden är enorm

Bran : Vi har alla olika prioriteringar vid tv-köp...

Permalänk

En till lite off....

Ni som använder Lcd som dator skärm, kopplar ni bilden från grafikkortet via Dvi eller Vga?

Vilken anslutning är att föredra om man köper en modern FullHd Lcd idag?

Mvh/ Kabukiman

Permalänk
Sötast

Använder inte LCD till datorn men DVI är alltid att föredra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabukiman
En till lite off....

Ni som använder Lcd som dator skärm, kopplar ni bilden från grafikkortet via Dvi eller Vga?

Vilken anslutning är att föredra om man köper en modern FullHd Lcd idag?

Mvh/ Kabukiman

Vill du kunna utnyttja fullhd fullt ut så ska du använda dvi.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Även om plasman inte är FullHD, utan säg 1366*768 skulle jag utan tvekan ta en sån före en FullHD LCD.

Svärta och färgåtergivning är plasmans ess i rockärmen.

Ta en titt på Samsung M86/F86 så får du se på svärta som så gott som slår plasmans i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Ta en titt på Samsung M86/F86 så får du se på svärta som så gott som slår plasmans i mina ögon.

"Så gott" som.... Den lider desvärre av ett "aura" problem pga sin local-dimming av bakgrundsbelysningen. Framtida modeller som kan släcka ned än mer noggrant/mindre områden lär dock bli riktigt fina!

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

F86 har inte local-dimming alltså LED utan det är F96 som har det. M86 och F86 är inte samma.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
F86 har inte local-dimming alltså LED utan det är F96 som har det. M86 och F86 är inte samma.

Ah, blandade ihop dom.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabukiman
En till lite off....

Ni som använder Lcd som dator skärm, kopplar ni bilden från grafikkortet via Dvi eller Vga?

Vilken anslutning är att föredra om man köper en modern FullHd Lcd idag?

Mvh/ Kabukiman

DVI/HDMI är att föredra bl.a. för att FÅ TVn klarar att pixelmappa 1080p via VGA kontakten

Permalänk

Stort tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Hmm.. det verkar som de flesta håller med mig om att plasman är klart bättre för Digital-TV, DVD och annat "low quality" material..

MEN då man tittar på Blueray/HD-DVD som kör i 1080p, är LCD att föredra då? Eller väger plasmans fördelar över, även i högreupplösningar? (d.v.s. fullhd lcd vs fullhd plasma).

Permalänk
Medlem

Prylportalen har testar F96! Man blir lite sugen på att skaffa en. Den har tydligen börjat dyka upp i butik t.ex. Expert.
http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200710/25/20071025145...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|