Permalänk
Medlem

Köp av LCD-tv

Har precis flytta till en 1a på 51 m2 och just nu har jag en crt-tv på 20" vilken känns ganska tråkigt:)
Har tittat på några LCD-tv från Sony och Samsung men vilket märke har den bästa tv för mig? Jag har tittat lite på dessa tre:

Priserna kommer från prisjakt.

Samsungs M87 ska tydligen vara en otroligt bra skärm, F86 ska ha bra svärta och Sonys ska ha en bra skärm.

De krav jag har på tvn är:

  • Minst 40" Full-HD skärm

  • Stödja 1080p genom vga (Har en bärbar som bara har en vga-utgång)

Jag har inte riktigt koll om de tv-aparatterna som jag har tittat på stödjer 1080p genom vga men de kanske är standard, kanske nån här vet?

Iallafall är de någon av dem som är att rekommendera eller vet nån om de finns någon bättre tv att kolla närmare på?
Prisklass runt 10 000-15 000

Permalänk

Har inte koll på om de stödjer 1080P genom VGA, men jag hade valt F86BD.
En riktig kanonskärm det där. 87BD är också en riktigt bra skärm, då jag själv har testat den ett flertal gånger.

Sony W2000 har min kompis och jag är inte alls imponerad av den.
Tycker synd om honom för han köpte den för 25000:-

Hade du inte skrivit F86BD, så hade jag rekommenderat den framför alla skärmar ute på marknaden (Med dina krav dvs.)

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Så, idag var jag och farsan inne på Ljud & Bildcenter och pratade med en om tv-apparater.
Han visade M86 och sa att 1080p är inte bra just nu i den prisklassen utan ska man han 1080p så måste man upp i en högre prisklass. Är detta något som stämmer?
Han visade lite på en Pioneer som enligt honom och tester är överlägsen andra tv-apparater. Fast de var i en annan prisklass för mig då de kostade 24-27 tusen kr.

Problemmet med 1080p var också om man tittade på vanlig bild från anntennen så behövdes de en bra processor som kunde behandla informationen bra för annars kunde bilden bli pixlig.

Är de någon som vet mer om detta?

Permalänk
Medlem

I det fallet får du vad du betalar för. Frågan är om du tycker den förbättringen är värd pengarna.
Det är inget fel på tvn du nämner, men utan att ha någon referens lär du säkert bli nöjd med den.