MSI NX8800GT T2D512E OC

Permalänk
Medlem

Nvidia är verkligen kungen i min lilla låtsasvärld, jag förväntar mig att en vmod och en fet kylare på detta kort kommer göra underverk... en uppföljare på 7900GT helt enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Nvidia är verkligen kungen i min lilla låtsasvärld, jag förväntar mig att en vmod och en fet kylare på detta kort kommer göra underverk... en uppföljare på 7900GT helt enkelt

Jo det är onekligen ett av få kort som skriver historia som extremt prisvärt. Finns ett fåtal andra kort i historien som varit så här bra.

Funderar på att stoppa undan mitt 8600GT som jag tänkte ha i HTPCn och köpa detta istället så kanske man kan spela på TVn också

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

detta är vell mer som GTO var? d:

ska köpa 2 st sådana här kort tror jag.. efter att jag läst lite tester på nätet... d:

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
detta är vell mer som GTO var? d:

GTO var ju bara ett nerklockat GTX för att få bort korten från hyllorna när dom var på väg att lansera 8xxx-serien...

Permalänk
Medlem

Ska lätt köra 2 i SLI om det inte kommer bättre kort som HD 3850 eller nvidias 9-serie.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjunie

Det hade varit trevligt att se hur ett överklockat GTS (Ex 600/2000) presterade både i värmeutveckling och i spelen. Tror faktiskt vi hade sett liknande eller t.o.m. bättre resultat än för GT-kortet för vissa tester.

Det tror jag inte. Tittar du på testet ligger GTS alltid en bra bit under GT, och tittar du på skillnaden mellan oc gt och "fabrikat oc" GT är inte skillnaden enorm. Så du får nog fan piska ett GTS ganska grovt för att ha en chans i just spel prestanda.

Visa signatur

Intel Core 2 E4400, Leadtek 8800GTS 640, 2x 1GB Corsair 5300, Aerocool ExtremEngine 3T, MSI P6N SLI Platinum, Western Digital 250GB S-ATA, Chieftec CFT 560 W

Permalänk
Medlem

Håller med jag skulle vilja se en jämförelse mellan gt och ett gts i samma frekvens. Tror att ett gts på 500 klockar %bättre än ett GT på 600 vilket borde minska gapet en aning. Klart att gt är bättre men kanske inte fullt så mycket som det verka i många tester.

Permalänk

GT blir la kallare än GTS i samma frekvens

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Två sak
1. Mitt 8800GTS 640 är clockat till 650/2118 och jag giller den, jätte mycket!

2. Det finns ett tråd här om olika kylnings lösningar till den 8800GT, intressant för att de är befintliga kylare (som finns redan på marknad)

http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=2488503&posted=1#po...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
Två sak
1. Mitt 8800GTS 640 är clockat till 650/2118 och jag giller den, jätte mycket!

2. Det finns ett tråd här om olika kylnings lösningar till den 8800GT, intressant för att de är befintliga kylare (som finns redan på marknad)

http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=2488503&posted=1#po...

1. öhhh...jaha...

2. ja verkar som gamla "saggiga" vf 900 klarar av att få ned kortets temp ganska så bra!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vad jag sett så klockar GT korten inte så bra jämfört med GTS. Så jag tvivlar att prestandan skiljer så mycket om man jämför 2 maxklockade kort.

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk
Medlem

Re: MSI NX8800GT T2D512E OC

Lite framhastad och krystad recension..

Behövs lite mer soul i det hela

Permalänk

Skulle inte sparkles variant vara passivt kyld?
Den hade ju ingen stor heatsink direkt om jag minns rätt så den måste få rätt höga temps...

Permalänk

Bra recension men jag saknade också några grejor.

Enligt andra sidor presterar SLI ganska bra faktiskt och det hade vart skoj och se.

Jag tycker det var en mesöverklockning men det var nog inte ert fel. 80c+ @ 700Mhz på GPU och 1700 SC brukar inte vara några konstigheter med defaultkylare men men.

Bra jobbat.

A

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Bra recension men jag saknade också några grejor.

Enligt andra sidor presterar SLI ganska bra faktiskt och det hade vart skoj och se.

Jag tycker det var en mesöverklockning men det var nog inte ert fel. 80c+ @ 700Mhz på GPU och 1700 SC brukar inte vara några konstigheter med defaultkylare men men.

Bra jobbat.

A

Hehe, hur mycket skulle dom ha klockat då?
Tyckte det var en duglig klock
En allmän fråga, hur varmt kan ett grafikkort bli utan att ta skada?
80 grader lär ju inte bara värma upp grafikkortet, utan även öka tempraturen på processor och allt annat med några grader.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Hehe, hur mycket skulle dom ha klockat då?
Tyckte det var en duglig klock
En allmän fråga, hur varmt kan ett grafikkort bli utan att ta skada?
80 grader lär ju inte bara värma upp grafikkortet, utan även öka tempraturen på processor och allt annat med några grader.

Jo sant!

Innan jag limmat fast en HR03 plus kylare/92mm fläkt på mitt 8800GTS 640 blev hela burk väldigt värmt. Jag var minst satt, orolig! Sen strappad jag en 92 fläkt på utsidan av chassi bakom PCI galler och det blev mycket bättre.

Jag tror att en sån 8800GT överclockat kort med original kylning ska förvandla burken till en torr bastu!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Varför inte köra högsta inställningar?
Känns missvisande eftersom korten inte alls belastas max.

Well, bra kort trotts allt.
Kul att se en värsting på G92.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

ja det missade jag, jag vill inte se 1024*768 på low i spel, det är det jag kör med mitt gamla 7900gt

jag vill se något i stil med: 1600*1200 ULTRA modified game files for monster quality

i många test var det väldigt uppenbart att processorn flaskade för att korten inte har så mkt att göra vid 1024*768 på low

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju suveränt för folk som inte sitter på 30-tums skärmar med en upplösning på 2560*1600 men jag har en liten aning om att mitt Ultra hade tryckt ner GT:t rätt bra ändå i dom flesta spel (just eftersom jag kör allt i 2560*1600 och oftast med gott om AA och AF)

Fast ett Ultra på G92 hade ju vart rätt intressant att se

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Undrar om det kommer komma ett GT med 1 gig minne? Nvida kanske stoppar det för tillfället då det skulle dominera hela deras serie och göra alla deras kort som är dyrare än 2000kr svårsålda. Jag hoppas att beg priserna på gtx rasar och att jag på så sätt får tag på ett begagnat billigt så jag kan köra raid på dem.

man kör raid på hårddiskar inte på grafikkorten

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Kul med test i 1920*1200. Tackar för kul o intressant läsning. Tråkigt med alla otacksamma människor som inte kan vara glada för vad som fås, utan istället skall lägga fokus på vad som var dåligt o meningslöst i testet (enligt dem såklart).

Visa signatur

1: Win7, i7 920@4GHz, 12GB Dominator, Gainward 4870x2, CM Cosmos, 150GB Raptor + 750GB HDD
2. SuSE 11.1, Q9550@400x8½, 8GB A-Data, GeForce 8500GT, Antec 1200, 4TB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niclaso
Kul med test i 1920*1200. Tackar för kul o intressant läsning. Tråkigt med alla otacksamma människor som inte kan vara glada för vad som fås, utan istället skall lägga fokus på vad som var dåligt o meningslöst i testet (enligt dem såklart).

Instämmer helt.
Tycker testet var bra och visade tydligt att de nya 8800GT korten inte är dåliga, förutom orginalkylningen då.

Nå jag är glad nu att jag inte valde att uppgradera datorn i höstas(efter intels prisras) som jag hade tänkt, orsaken till att jag tvekade var att jag tyckte de hyfsade grafikkorten (8800gts) var alldeles för dyra.
Men snart släpper intel sin penryn och det blir samma sak där, lite snabbare och kallare och mer prisvärd. Så detta är något man får leva med inom datorvärlden. (att man hela tiden får bättre om man bara väntar lite)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Men snälla...så ni tycker på fullaste allvar att man ska bencha på låga settings?
Men lönt..tror tom jag kan få oki score med mitt gamla 6800GT kort om jag bara får tweaka sönder inställningarna, betyder det att det är ett bra kort?

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Instämmer helt.
Tycker testet var bra och visade tydligt att de nya 8800GT korten inte är dåliga, förutom orginalkylningen då.

japp, låt oss inte vara otacksamma.

Tycker faktiskt att detta test var en av de bättre, visar hur mycket/lite klocking gör etc.
Sedan visst, det är sant, högsta settings borde ha testats på crysis, det skulle nog inte ta mycket längre tid för hela testet verkar varit nogrant och ordentligt gjort.

Det är fler och fler som har större skärmar, så lägsta setting och 1024, nja.. det känns lite oviktigt om spelet inte flyter på bra i högre upplösningar.

I vilket fall som helst, orkar jag nog vänta liiitet tag till tills dec 3 eller liknande, när nya GTS kommer innan jul... YUMM.. Ingen ide att ta ett GT nu (om man vill lägga lite mer pengar mellan så kommer GTS vara extremt bra.) De kommer i 512 och 1 gb versioner endast,,, !!!!

vilket fall som helst, bäst att ha lite is i magen

Permalänk
Avstängd

Ja, nu väntar jag på att någon annan tillverkare gör samma sak.

Vill ha prestanda och KVALITET, vilket MSI saknar.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Verkar onekligen vara ett intressant kort!

Tycker att det vore intressant att se hur korten presterar i låga upplösningar dock, typ 1024x768 och 800x600.

Skulle även vilja se hur det presterar under source motorn, typ HL2 ep2.

Kortet verkar för övrigt vara ruggigt bra att spela upp HD material med.

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=197629

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Hehe, hur mycket skulle dom ha klockat då?
Tyckte det var en duglig klock
En allmän fråga, hur varmt kan ett grafikkort bli utan att ta skada?
80 grader lär ju inte bara värma upp grafikkortet, utan även öka tempraturen på processor och allt annat med några grader.

720Mhz+ som de flesta lyckas med @default kylning.

Det är möjligt att sweclockers fick något måndags ex.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

bedrövligt dålig verkar stockkylaren vara, synd eftersom ett gt är klockvänligt så vill man gärna klocka upp lika najs som ett gts då kanske hade jag köpt men jag pallar inte byta kylare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niclaso
Kul med test i 1920*1200. Tackar för kul o intressant läsning. Tråkigt med alla otacksamma människor som inte kan vara glada för vad som fås, utan istället skall lägga fokus på vad som var dåligt o meningslöst i testet (enligt dem såklart).

Måste nog hålla med, skulle vara roligt om dom som bara gnäller o klagar kan ta ur tummen ur arslet och göra en egen artikel och posta denna på sweclockers. Så kan vi få se hur duktiga dom är.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

helvetes vilken prestanda den ger! synd för alla 8800GTX/ULTRA Köpare :P.

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D