Operatörenas Data paket priser till mobiltelefoner

Permalänk
Hedersmedlem

Operatörenas Data paket priser till mobiltelefoner

Det här e fan helt sjuk, vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Tele2 tar 200kr för 1gb data paket till din mobil abonnemagn
Länk: http://www.tele2.se/tillaggstjanster-datapaket.html

Telia tar 4000kr!! för 1gb (de har egentligen 600kr för 150mb som man får ta 4x för att komma upp till 1gb)

http://www.tele2.se/tillaggstjanster-datapaket.html

Telesnor tar 1750kr för 1gb (5x 200mb) eller surfa obegränsad för 475kr)
http://www.telenor.se/150_1.jsp?service_id=109235

Permalänk
Medlem

Jag uppfattar Tele 2:s erbjudande som att det kostar 39:- / mån + 0,169 /mb upp till 1000 mb. Dvs vid 1000 mb förbrukning kostar det 208:-

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Jag uppfattar Tele 2:s erbjudande som att det kostar 39:- / mån + 0,169 /mb upp till 1000 mb. Dvs vid 1000 mb förbrukning kostar det 208:-

OK my bad ändrade priset till 200kr.. men det är fortfarande jävligt stor skillnad på data kostnaden..

Permalänk
Medlem

I vilket fall som helst så är det helt sjukt vad dyrt datatrafik fortfarande är. De försöker väl klämma ur de sista utpressarkronorna innan marknaden fixar flatrate för under en hundring i månaden.

Så här var det med ADSL i början... betala genom näsan per MB.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tre har vell 1gb för 99kr/mån?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Tre har vell 1gb för 99kr/mån?

Yepp, det stämmer bra det. Obegränsat för 199:- med 7,2Mbit/s där möjlighet finns.

Permalänk
Hedersmedlem

det fula med telia är att man inte kan teckna deras 199kr mobilt bredband till sitt vanliga mobila abonnemagn... rätt surt ju

Permalänk
Medlem

De vill att man ska ha ett abbonemang till mobilen, där man betalar ohyggligt högt pris (t.ex 15:-/MB som jag betalar) Sen ska man ha ett separat 3G-bredband till sin laptop eller vad nu man har, för mer en fastpris-kostnad.

Jag hade kunnat tänka mej några en ~10-20 öre per MByte, mer förnuftigt. Och jag pallar inte gå och betala för en separat tjänst som jag _kanske_ använder några gånger ibland bara

Permalänk
Medlem

helt sjuka priser dom tar ut. men det är väl för att dom vill sälja både mobila bredband och vanliga telefonabbonemang serparat.. blir väl mer pengar så.. Hur som helst är det ganska värdelöst. 3 har ju tagit första steget här så man kan göra sitt mobilabonnemang till ett mobilt bredband.

Vet att på tele2 så kan man ju ta simkortet från sitt mobila bredband och sätta det i telefonen om man vill surfa obegränsat. det kostar ändast 99 kr/mån

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg här (yey), tänkte bara klara upp en sak, med Telenor kan man lägga på Mobilt Bredband Fastpris 199 kr/mån på sitt mobilabonnemang, dvs obegränsad med surfning för 199 kr/mån. Behöver inte ha ett separat abonnemang för det.

Permalänk
Hedersmedlem

det kan man väl med tele2 och 3 också. det är bara med telia som man inte kan, hur fan tänker dom egentligen?

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen direkt koll på Tele2 och 3, men tror mycket väl att man ska kunna göra det där med. Lite missvisande på hemsidorna, står ingenstans på Telenors hemsida att man kan lägga till det för 199 kr på sitt mobilabonnemang, men hursomhelst, de gamla taxorna är hemska.. =P

Permalänk
Medlem

har du företaget kan du få 1gb 169;- (135+moms) hos tele2..

http://www.tele2.se/foretag/tillaggstjanster-datapaket.html

Permalänk

Re: Operatörenas Data paket priser till mobiltelefoner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Telia tar 4000kr!! för 1gb (de har egentligen 600kr för 150mb som man får ta 4x för att komma upp till 1gb)

Lite fel på nån siffra. Man får ta 150 MB-paketet typ 6,67 gånger och då blir det mkt riktigt 4000 kr.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Hedersmedlem

det var på tiden att telia ä sina priser, undra va fastpriset lär hamna på:

Förändrad dataprissättning på mobila abonnemang
Den 23 november 2007 genomförs förändringar i prissättningen för
datatrafik (gprs och wlan) på de mobila abonnemangen. Förändringen är
ett led i att förenkla prissättningen samt att skapa förutsättningar för
kostnadskontroll. Online-paketeringarna på 3, 10, 50 och 150 MB
säljstoppas. Samtidigt lanseras fastpris datatrafik för både Telia Mobil
och Telia Jobbmobil. På Telia Jobbmobil lanseras dessutom en prisplan
för e-posttrafik. Mer information finns i Tholbox den 23 november.

Permalänk
Medlem

Yipiee!!! Jag köpte en Telia K850 idag, och de sa mycket riktigt att man inte kunde surfa flatrate på mobilen på något sätt. I morgon kan man tydligen det!!! Mycket intressant
(slipper man kanske ha en extra dongle till laptopen dessutom, bara jobbigt med fler prylar ju)

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv

det finns inget så att man kan få 100 mb månad ? skulle sitta fint iochmed msn på mobilen och lite surf o så

Permalänk
Hedersmedlem

jag tippar på att telia tar 199kr för fastpris data till mobilen men hoppas på 99kr

edit: 199kr kostar det för fastpris till mobilen me telia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
det finns inget så att man kan få 100 mb månad ? skulle sitta fint iochmed msn på mobilen och lite surf o så

Ja precis, jag är inte heller så intresserad av obegränsad data. Det jag vill ha är typ 1GB/mån för 39kr, eller nåt ditåt.

EDIT: Tadaa! Tele2 lyssnade visst på oss! Nu har de ändrat sitt datapaket så att det är just 1GB/mån för 39kr... inga extra kostnader per MB.

http://www.tele2.se/tillaggstjanster-datapaket.html

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."