Drivrutin för 8800GTS - vi som vill ha prestanda

Permalänk
Medlem

Drivrutin för 8800GTS - vi som vill ha prestanda

Just nu vill jag bara ha prestanda från mitt 8800GTS 320m för det ska flyta i COD4, för att Rivatuner verkar inte vilja spara mina överklockningar.

Så vilken drivrutin är det som gäller?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med alla drivar. Rivatuner vill inte spara min klock.

Permalänk
Medlem

Om ni kör med vista så ta bort UAC.

Permalänk

Är det möjligt att spara klockningen med andra program? ATI-tools vill inte spara klocken till mitt 8800GT heller...

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk

Re: Drivrutin för 8800GTS - vi som vill ha prestanda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
Just nu vill jag bara ha prestanda från mitt 8800GTS 320m för det ska flyta i COD4, för att Rivatuner verkar inte vilja spara mina överklockningar.

Så vilken drivrutin är det som gäller?

Börja med att ladda hem de senaste BETA-drivarna, dvs. 169.09. Sedan laddar du ner senaste RivaTuner, dvs. 2.06. Då skall det funka perfekt. Om inte, avaktivera User Account Control (UAC) medans du installerar.

Permalänk

Re: Re: Drivrutin för 8800GTS - vi som vill ha prestanda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Börja med att ladda hem de senaste BETA-drivarna, dvs. 169.09. Sedan laddar du ner senaste RivaTuner, dvs. 2.06. Då skall det funka perfekt. Om inte, avaktivera User Account Control (UAC) medans du installerar.

Det är inte äns nästan problemet... Nyaste rivatuner är ej anpassat till den senaste forcewaren. Så är det både i XP och vista (antar vista eftersom ni skickar lösningar till det..) att det inte går spara.

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk

Vanligaste problemet med RivaTuner & Vista är som tidigare nämnt UAC (User Account Control, saken som ber dig bekräfta varje liten sak du gör på datorn) . avaktivera den så kommer R T att spara klockinställningarna när du startar om datorn. Har du den aktiv kommer den att ställa tillbaka till standard vid varje omstart. Jag kör vista ultimate och senaste FW till 8800GTS 640mb och det funkar kanon med klockning, kör 650/1500/1000 atm.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk

Re: Re: Re: Drivrutin för 8800GTS - vi som vill ha prestanda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellfish_
Det är inte äns nästan problemet... Nyaste rivatuner är ej anpassat till den senaste forcewaren. Så är det både i XP och vista (antar vista eftersom ni skickar lösningar till det..) att det inte går spara.

Hur kommer det sig då att det fungerade perfekt för mig?