Permalänk
Medlem

Reparera repade skivor

Bästa sätt att göra det? Har ett repigt xbox 360 spel som behövs repareras. Helst vill ja inte skicka in den till nåt företag eller köpa dyra utrustningar.

Har ni istället tips på någon bra man kan smörja med? Som tandkräm (men vilken typ och är det bra??)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ok så det bästa är att använda polering, har nån ett tips på vilken och vart man finner den?
Vart får man tag i Brasso?

Permalänk
Medlem

Brukar använda denivit på mina cd's men kanske inte spelar någon roll vad man använder.

Permalänk
Avstängd

Dislpay-fix från clas olhson, tänkt till mobiler men fungerar på DVD skivor också

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ska checka upp displayfix, då clas ligger i närheten
Men vart får man annars tag i denivit?

Permalänk

ja testade precis me pepsodent:D d funkar skit bra... min Worms World Party Cd vart som ny:P

Permalänk
Medlem

smeta me tandkräm, skölj, torka av med mjuk handduk.

Visa signatur

smash?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigorm
smeta me tandkräm, skölj, torka av med mjuk handduk.

Funkar det verkligen?

Permalänk
Medlem

mina brukar se repigare ut efter tandkrämen, jag gör tydligen nått fel .. :S

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macan
mina brukar se repigare ut efter tandkrämen, jag gör tydligen nått fel .. :S

Haha för mig me

Permalänk
Medlem

Haha tandkräm hmm, ska testa det på mina äldre spel annars blire classes repfix.

Erm tror ni tandkräm kan funka på mobilskalet också? ^^

Permalänk
Medlem

banan ska tydligen också funka, smeta på, torka av och fixa bort de sista bananresterna med lite fönsterputs.
inget som jag har bekreftat dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loi
banan ska tydligen också funka, smeta på, torka av och fixa bort de sista bananresterna med lite fönsterputs.
inget som jag har bekreftat dock

Banan???

Tandkräm innehåller slipande/polerande medel (det är det som gör rent tänderna)
Men banan? Vad sjutton är det i en banan som kan polera upp en cd-skiva? Socker?

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk

Haha, jag testade just på en av mina skivor.. Starcraft, men den var lika repig ändå. (Tandkräm alltså)

Luktar bluff..

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag använde tandkräm förut till mina ps1 ps2 skivor...
och det funkade men bara för en liten stund

annars finns det ju något som typ reparerar med laser men vet ej om det funkar bra eller så..

Permalänk

polera skivan hjälper bara mot små och väldigt ytliga repor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terun
Funkar det verkligen?

Blev som ny.

Visa signatur

smash?