Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Bara inbillning

nu blev ja ledsen i mitt muterade öga.. hehe

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Nedsatt syn, -2.75 och -2.25 styrka på linserna, för vänster respektive höger öga.

Tror jag har tinnitus, dock väldigt mild variant om nu så är fallet.

Sen är jag till 99% säker på att jag har Alzheimers, jag är 20år och tycker själv att jag har alla symptom som tyder på att jag har sjukdomen. Men jag är för rädd för att gå och testa mig. =/

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Nedsatt syn, -2.75 och -2.25 styrka på linserna, för vänster respektive höger öga.

Tror jag har tinnitus, dock väldigt mild variant om nu så är fallet.

Sen är jag till 99% säker på att jag har Alzheimers, jag är 20år och tycker själv att jag har alla symptom som tyder på att jag har sjukdomen. Men jag är för rädd för att gå och testa mig. =/

de ä lugnt, när du sitter där å gör testet så har du glömt innebörden

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Stamning

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
de ä lugnt, när du sitter där å gör testet så har du glömt innebörden

Sorgligt men säkert sant. Vad var påståendet?

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Sen är jag till 99% säker på att jag har Alzheimers, jag är 20år och tycker själv att jag har alla symptom som tyder på att jag har sjukdomen. Men jag är för rädd för att gå och testa mig. =/

Äh, blir ju bara värre om man väntar.

Ibland önskar man nästan att man blev paralyserad eller nått, så man kan vara med i forskningsprojekt om hjärnavläsning och sånt ^^ (synd att det är så få som har möjlighet till detta dock).

Lär väl vara större chans att få vara med om man är paralyserad, för jag tror nog inte så många vill hålla på med öppen hjärnkirurgi (eller? Vet inte riktigt hur kontakterna ser ut idag) om man är frisk. Men är man helt paralyserad så är det ju klart att man gärna vill kunna läsa e-mailen utan att behöva sitta och blåsa in i en mikrofon ^^

Om femton år så lär ju paralysering som inte beror på sjukdom inte alls stoppa en på samma sätt som förut. Bara att operera in ett chip i hjärnan och sätta på sig "video goggles" och en dräkt med taktil återmatning, sedan kan man styra en humanoid robot istället, som om det vore en själv ^^ (ungefär såhär: http://pici.se/pictures/spwZIbGvD.png). All teknologi finns redan idag, saknas bara vilja och rejäla summor pengar... Vi får hoppas Bill Gates blir paralyserad eller nått.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Äh, blir ju bara värre om man väntar.

Ibland önskar man nästan att man blev paralyserad eller nått, så man kan vara med i forskningsprojekt om hjärnavläsning och sånt ^^ (synd att det är så få som har möjlighet till detta dock).

Lär väl vara större chans att få vara med om man är paralyserad, för jag tror nog inte så många vill hålla på med öppen hjärnkirurgi (eller? Vet inte riktigt hur kontakterna ser ut idag) om man är frisk. Men är man helt paralyserad så är det ju klart att man gärna vill kunna läsa e-mailen utan att behöva sitta och blåsa in i en mikrofon ^^

Om femton år så lär ju paralysering som inte beror på sjukdom inte alls stoppa en på samma sätt som förut. Bara att operera in ett chip i hjärnan och sätta på sig "video goggles" och en dräkt med taktil återmatning, sedan kan man styra en humanoid robot istället, som om det vore en själv ^^ (ungefär såhär: http://pici.se/pictures/spwZIbGvD.png). All teknologi finns redan idag, saknas bara vilja och rejäla summor pengar... Vi får hoppas Bill Gates blir paralyserad eller nått.

Så sant, glömde nämna att min mormor hade sjukdomen, vilket innebär att det är ca. 50% chans att jag har det bara där. Sen att alla i min familj från den sidan har allmänt dåligt minne.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

världens främste invalid, hawkins släng dig (bli kastad) i väggen!

Permalänk
Medlem

Handikapp hmm... för "lång" förhållande till min vikt (eller ska jag säga för smal förhållande till min längd?), vilket rätt ofta leder till ryggproblem. Arbetar på det, men hur just ryggen ska förbättras vet jag inte riktigt.

Selektivt döv låter väldigt bekant. Ähh nej men, jag har periodsvis väldigt svåra koncentrationssvårigheter. Har normalt sett inga koncentrationssvårigheter, men det händer rätt ofta (lite för ofta tyvärr) att någon pratar med mig, och mitt tänkande flyger iväg i eget dagdrömmeri eller att jag får ren blackout och det känns som jag tappar kraften att lyssna. Skrift har jag inget problem med, men ta emot muntlig info kan jag verkligen ha problem med, och det är faktiskt SKITSTÖRANDE. Detta är mitt största varddagliga bekymmer, tillsammans med ryggen kanske.

Och ibland känner man sig dum att ställa om enkla frågor en, två eller fler gånger bara för att man inte lyssnar. Jag vet inte varför jag lider av detta, eller varför problemet ens kan existera... för ointressant för att suga åt sig det man hör? Musik (både melodi och låttexter) å andra sidan är det bästa jag vet, vilket kanske känns lite emotsatt. Ehh, låter helvrickat när jag läser mitt eget inlägg, men känns nästan nödvändigt att framlägga att jag varken döv eller har hörselsvårigheter i alla fall. ^^ Bara att hjärnan inte alltid ligger i fas med vad jag mina öron tar åt sig.

Fler som upplever detta? Dagdrömmeri och bli trött av tråkiga föreläsningar kan väl vem som helst ha/bli, men jag känner mig mer eller mindre handikappad ibland. Aja, det är ju inte så pass otäckt/irriterande att jag tänkt gå vidare i ärendet direkt men kändes värt att nämnas..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

ADHD. Kan vara ett helvette ibland. Kan tänka mig att jag lider av massa annat konstigt också ^^

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Medlem

Jag har Keratokonus (http://sv.wikipedia.org/wiki/Keratokonus) på vänstra ögat.
Inget som jag lider så mycket av nu då jag äntligen blivit diagnoserad och fått hjälp.
Innan jag fick den hårda linsen som korrigerar problemet så hade jag en vanlig mjuk lins i vänstra ögat som då korrigerade min vanliga närsynhet som jag haft på det ögat sen tidgare. Sen när problemen kom smygande så såg jag suddigt med ena ögat och bra med det andra vilket resulterade till dålig avståndsbedömning. Blev lite mobbad av mina kamrater när jag missade bollar/nycklar/annat som dem kastade till mig. Hade alltid handen 1 dm ifrån där sakerna hamnade. Men inte längre

Av ren lathet så har jag slutat träna vattenpolo, men jag äter lika mycket så nu kanske jag är underlång haha, typ samma sak som överviktig

Annars är jag frisk tror jag

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skorpion
Jag har Keratokonus (http://sv.wikipedia.org/wiki/Keratokonus) på vänstra ögat.
..............

Aha, då är jag inte ensam. Har samma sjukdom fast på bägge ögonen dock är vänstra ögat sämre. Tillhör tyvärr inte gruppen med iq över 130.

Permalänk
Medlem

Hehe, läste det där med iq först nu, orkar inte testa vad jag har för iq så jag självutnämner mig till att hamna där över 130

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Har ingen koll på om det är en sjukdom men jag har riktigt torr hy, jag måste i princip smörja stora delar av kroppen regelbundet!

Det var värst när man var liten och inte smörjde sig och badade mycket, då var det som sprickor i hyn (icke kännbara som tur var).

Men nu är jag så van vid att ha det och man blir fan lika len och fin som tjejerna när man smörjt in sig, och det är lite roligt efterssom jag är klassad som en hård skrovvlig skogshuggare

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Nedsatt syn, bollsinne, ölsinne.
Arbetslös.
Riktigt taskig rygg.
Riktigt överrörlig i lederna rent generellt.
Jag kan inte säga att mild nedsatt syn är ett handikapp men så är det.

Lägg ett bud så blir jag din, högt lågt eller bara ett skambud. Hittar säkert några fler krämpor men då är jag rädd att budgivningen går i skogen pga ättestupa.

Over and out

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Har svårt att säga nej till folk, det ser jag som ett handikapp ibland >_<

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

asbergers är rätt så nytt men tydligen inte sällsynt.
många som verkar ha det(syfftar inte enbart på folket i denna tråd).
det är många som inte vet om att dom har det heller(inget som man känner av eller liknande precis),jag var en utav dom men fick det bekräftat efter en undersökning.

till folk som alltid har funderat på varför man är si eller gör så,kan jag rekomendera att ni tar ett sådant test som finns att göra,ni kanske har det ni med.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Har varit ivägtvingad på tester och skit som visade mild asperger. Fick också antidepprisiva i onödan. Tror ingenting på det, äter inte skiten blir bara piggare av den. Är väldigt glad och social, men blyg och har väldigt dålig fantasi ibland och svårt att somna.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Astigmatism, väldigt dålig funktion på näsan hela livet fram tills för 1år sedan (22 nu) då jag fick den opererad. Har åkt in och ut på önh hela livet för den och alla läkare har hävdat att det är allergier eller det ena med det tredje. Har gått på rhinocort och rinexin för det hela tiden tills jag kom till en läkare som faktiskt tittade i näsan och fixade operation inom någon månad.

Halvtrasiga händer/handleder. Händerna låser sig ibland, det är säkert askul för andra när jag inte kan släppa taget om saker, men inte lika kul för mig. Handlederna fungerar bara inte vissa dagar, kan inte stödja mig på dem eller ta i med händerna. Brukar linda dem för lite extra stöd då, samt för att jag ska komma ihåg att de inte fungerar den dagen, för det gör väldigt ont när man märker det.
Väldigt väldigt torra händer som ingenting hittills har rått på.
Problem med nacken och ibland ryggen.
Mildare tvångstankar kanske också räknas hit.
Sen har jag väldigt svårt att lugna ner mina tankar, kan helt enkel inte bara stänga av som andra verkar kunna göra. Har alltid massa idéer och skit i huvudet.

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk
Medlem

Ulcerös colit. Kronisk tjocktarmsinflammation. Måste på undersökning snart, det var några år sedan. Jag är på något sätt typ allergisk mot mig själv, så bakterierna i tjocktarmen ser mig som fiende och angriper mig, med följd av blödande sår som de ätit upp.

Har ätit medicin senaste 17åren sen konstaterad sjukdom, tyvärr finns inget botemedel utan endast lindring. Och efter 10 år av sjukdomen är risken för cancer +50%, för bara några år sedan gjorde läkarna colostomi efter + 10år p.g.a cancerrisken.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Inaktiv

jag har 4% handikapp för att jag bröt armen och nu kan jag inte sträcka ut den helt (fick 36000 för det)

Permalänk
Medlem

Svag tinnitus, acne, morfea.

Hade taskig rygg/hållning (mycket gibb i högstadiet) förut men har fixat det med träning.

Permalänk
Medlem

Tinnitus, färgblind, närsynt . Måndagsexemplar .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

hmm har med tiden fått lite sämre syn. sen har jag psoreasis i släkten och det blossar upp ibland, har en lite fläck i huvvet just nu som dock stannat ganska länge.
har sällan migrän om det räknas, gör ju att jag bara vill ligga inne och gråta och eller spy= handikappad för stunden.
personlighets handikappad är jag oxå i det avseendet att jag måste ha en spark i ändan för att få någonting gjort men när jag väl kommer igång så blir det gjort ordentligt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

När jag läser om vissa av era problem känner jag mej rätt lyckligt lottad men man är vell inte perfekt.
Har lite svårt att ta folk. De flesta finner mej rätt irriterande(tror jag) jag känner mej inte säker om jag inte har koll på allt som händer. Och jag är en inbiten besservisser.
Sen det faktum att man sitter på ca 20 kg övervikt som inte kroppen mår så bra av är vell inte heller kul:P
Har ochså svårt att genomföra saker. Har massor halvfärdiga läxor liggnades hemma:P

Men som sagt va det är inte så illa som vissa av er andra.
Har lite problem med tjejer ochså ...jag kan prata med dem utan problem och är en god lyssnare. men de vill bara inte gilla mej. antagligen för att jag hittar på diverse helt dumma grejer som förstör eventuellt tillit/affection(kan inget bra svenskt ord för det):P..

Puh skönt att lätta mitt hjärta

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

Omg, vad många som har nåt handikapp då (Statistiskt missvisande kanske, jag menar, om man inte har ett handikapp, då skriver man väl inte här?)

Jag har inga handikapp i dess rätta benämning, men lockigt hår, håriga ben, svårt som fan att plugga on command osv..

Permalänk

Defekt genpool vi nördar har

Iaf här har vi mig:
- Bindvävssjukdom
- Dålig syn
- Något sämre hörsel än snitt
- Dålig hud

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Omg, vad många som har nåt handikapp då (Statistiskt missvisande kanske, jag menar, om man inte har ett handikapp, då skriver man väl inte här?)

Jag har inga handikapp i dess rätta benämning, men lockigt hår, håriga ben, svårt som fan att plugga on command osv..

Jag har inget handikap vad jag vet och nu skriver jag här, motbevisat?

Har typ pyttelite översynthet, men behöver bara glasögon till mycket liten text. Har för det mesta glasögon för att det är snyggt.
I'm ze fashionlover!

Men att vara ful är la ändå inte ett handikap? det är en illusion skapad av media!
Jag kan vara ful om jag vill, men jag vill inte så därför är jag inte det! Pillutta media! xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Omg, vad många som har nåt handikapp då (Statistiskt missvisande kanske, jag menar, om man inte har ett handikapp, då skriver man väl inte här?)

Jag har inga handikapp i dess rätta benämning, men lockigt hår, håriga ben, svårt som fan att plugga on command osv..

Jag har inget handikap vad jag vet och nu skriver jag här, motbevisat?

Har typ pyttelite översynthet, men behöver bara glasögon till mycket liten text. Har för det mesta glasögon för att det är snyggt.
I'm ze fashionlover!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Nedsatt utseende.

Men att vara ful är la ändå inte ett handikapp? det är en illusion skapad av media!
Jag kan vara ful om jag vill, men jag vill inte så därför är jag inte det! Pillutta media! xD

Permalänk
Medlem

Tinnitus, piper och susar i bägge öronen och är allmänt störande.
Annars är jag allergisk mot gräspollen och har -0.75 och -1.00 på vänster resp höger öga. Inget att gnälla på med andra ord.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)