Permalänk
Medlem

Jag pratar om grafik minnet som är gddr3 och därför skrev jag 1000(2000) eftersom man räknar ddr x2

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

kanske att spelet är stort och att filerna inte hinner laddas när du spelar spelet och därför laggar det..... testa att lägg spelet på en annan hårdisk..

så var det iaf för mig på keyn and lynch var 3:e sekund lagade det till och hade 60 fps helatiden... butte hårdisk, och det funkade

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Hm, jag har det isntallerat på en 150GB 10000 RPM digital raptor disk.. Och angående Kane and Lynch så laggade det för mig oxå, spelet frös till varje 3 sekunder , jag brydde mig inte om det eftersom alla andra spelen fungerade...

Borde inte vara några problem med tillgång till filerna på en 10000 rpm hårddisk.. MVH

EDIT: Körde precis crysis o jag tycker att jag spelade på LÄGRE FPS nu än vad jag gjorde innan, helvete vad det spökar !
Jag har ingen aning om vad det är som händer :S

MVH

EDIT::

OK NÅGOT VAR OTROLIGT FEL MED MITT GRAFIKKORT.... Jag fick ''flinches'' i NEed for speed pro street och drog igång ATI TOOL och tryckte på Scan for artifacts, hela bilden fick då GULA Sträck över sig och det stod att jag hade 140fps avg och det klickade i högtalarna.. det stog dock NO ERRORS..

Jag ställde ner klocken till Original, 600/900 och då försvann alltihop.. jag har et screenshot

Vad FAN är det som händer??

EDIT:: jag tror allvarligt mitt kort är TRASIGT; för den buggar i ATI tool nu med även @ Stock speed, kan någon vara snäll och tala om för mig att mitt kort inte är trasigt... MVH

EDIT:: URsäkta spammen, men jag tvivlar på att mitt grafikkort är trasigt ändå, eftersom med STOCK Settings på allt, CPU, Minnen, Grafikkort osv, kan jag fortfarande köra Crysis och Cod4 I high, men inte på samma FPS förståss... men det är inga problem i grafiken.. det är bara när jag kör i ATI tool... och det mystiska stänga av windows skiten..

Eller kanske är mitt kort trasigt . kan nån tala om vad som händer? =/

EDIT: Stängde av FRAPS och får nu inga errors i ATITOOL Scan for artifacts..
Men jag är fortfarande rädd, har märkt en prestanda försämring i spel och nu detdär med 8bitars windows stäng av skärm...

Nån som haft liknande erfarenhet?

URSÄKTA UTBROTTEN AV FRUSTRATION.

MVH

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem..

Men jag kan berätta att jag kör 700 på coren och lite högre på coren. 1780 mhz tror jag.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB