Samsung DVD-Brännare läser dåligt

Permalänk
Medlem

Samsung DVD-Brännare läser dåligt

Jag har haft en Samsung DVD-Brännare nu i snart 1,5 år och den har fungerat perfekt men så nu den senaste tiden så har den fått svårt med att komma igång och läsa DVD-skivor ibland.

Jag märkte det första gången då jag hade köpt The Orange Box, tog ca 20 min med konstant ut och inkörning av skivhållaren innan den tillslut började läsa skivan direkt.

Symptomen är den att den bara står och försöker läsa skivan precis som om där var en massa repor och hack på skivan och tillslut så lägger den ner hela projektet och stannar.

Vad är detta? Kan det vara att linsen på lasermodulen är smutsig eller vad?

Permalänk
Medlem

Re: Samsung DVD-Brännare läser dåligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd
Jag har haft en Samsung DVD-Brännare nu i snart 1,5 år och den har fungerat perfekt men så nu den senaste tiden så har den fått svårt med att komma igång och läsa DVD-skivor ibland.

Jag märkte det första gången då jag hade köpt The Orange Box, tog ca 20 min med konstant ut och inkörning av skivhållaren innan den tillslut började läsa skivan direkt.

Symptomen är den att den bara står och försöker läsa skivan precis som om där var en massa repor och hack på skivan och tillslut så lägger den ner hela projektet och stannar.

Vad är detta? Kan det vara att linsen på lasermodulen är smutsig eller vad?

Smuts på linsen är inte helt omöjligt. Personligen skulle jag bara köpa en ny, dvd-brännare är förbrukningsvaror...

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Avstängd

Kolla så du inte har Starforce i datorn, den kan sega ner eller förstöra en DVD brännare.

Två för mig hittils fast det sägs att den inte förstör.

Om det är dött så kan du byta lasern i en laserpekare mot den i brännaren, smälla lite luftballonger

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.