Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Entombed är ju ffs Sveriges nationalhelgon.
Det jag har hört av nya skivan låter riktigt bra, lär dock inte klå Wolverine Blues.

Danne2k: Kul att Paul Di'Anno var bra, tyckte han var riktigt bra när jag såg honom här i Sthlm för några månader sedan. Setlist?

Han var iofs lite tjock, och jag har inte hört så många låtar som han har gjort, men han var helt okej, rätt skön sådär. Setlist vettetusan, han körde 4 låtar iaf.

Bloodbounds synfoniorkester (på typ 4 pers lol) hördes inte heller nåt i princip

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Har försökt lyssna på Nightingale ett par gånger men inte riktigt fastnat, kanske borde ge dem en ny chans.

Örebroband?

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Han var iofs lite tjock, och jag har inte hört så många låtar som han har gjort, men han var helt okej, rätt skön sådär. Setlist vettetusan, han körde 4 låtar iaf.

Bloodbounds synfoniorkester (på typ 4 pers lol) hördes inte heller nåt i princip

Lul, 4 pers ugör inte en symfoniorkester, en symfoniorkester betår av 50 - 150 pers

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Lul, 4 pers ugör inte en symfoniorkester, en symfoniorkester betår av 50 - 150 pers

Okey, det har du säkert rätt i (60-150 säger wiki dock ), kan inte så mycket om sådant.

Var väl dom som skrev BS då..

Citat:

De kommer att göra en konsert tillsammans med Södra Hälsinglands Orkesterförening med både bloodbound och klassiska Maiden-låtar.
Detta blir första gången någonsin IRON MAIDEN-låtar blir uppbackade av en symfoniorkester!

Paul Dianno har sålt ungefär 15 Miljoner album som soloartist och med Iron Maiden.

Anyway så var min poäng dock att så fort gitarrerna drog igång hördes inte orkestern ett piss ;>

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Haha, 14,9 miljoner album med Maiden och 0,1 miljoner solo-album (högst). xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Haha, 14,9 miljoner album med Maiden och 0,1 miljoner solo-album (högst). xD

Haha:D

Misstänkte att det var nåt sånt

Det var dock lite jobbigt att sångaren i Bloodbound skulle snacka engelska hela tiden för att vara snäll mot honom eller nåt, även när han sjungit färdigt :>

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Sådär, då har man hämtat ut biljetter både till The Haunted nu den 1:a aug och Dark Tranquillity i september.

Befann du dig då i trädgårn den femte september då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msl
Befann du dig då i trädgårn den femte september då?

Jag befann mig iaf på Nalen i Stockholm den 6:e September för en kväll med fullt jävla ös i hårdrockens tecken.

Biofly var nåt okänt band som inte var speciellt bra, dom försökte iaf..

Sonic var det full fart på som vanligt, ljudet var dock inte så jäkla bra, gitarrarna hördes på tok för lite (hört det förut eller??) och basen dominerade. Det det var bra ändå.

Dark Tranquillity var ju jäävligt grymma, klart bättre än på SRF (okej, det var inte 40 grader varmt, solen rätt i ansiktet och en jävla bakfylla, men ändå ).
De höll igång i hela 1.5 timme och jag var helt slut, många grymma låtar och ett grymt ös, fick gå själv för min kusin bangade men tänkte inte missa dom för det, 230 kr var det helt klart värt!

Höken var där också men såg honom inte
Var riktigt mycket folk, fina lokaler också (inte varit där förr).

Bra ljud var det även, gitarrarna hördes bra och solona var jävligt härliga eftersom dom hördes tydligt och var extremt välspelade, duktiga musiker är dom kan jag lova.

Fler som var där?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Japp var med där. Bra konsert i en fin lokal. Aldrig varit där innan.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Japp var med där. Bra konsert i en fin lokal. Aldrig varit där innan.

Absolut, var lite jobbigt bara när man skulle ut från garderoben när konserten var slut, alla stormade in och en kille vart as sur och skrek typ "ställ er i kö!":D
Sjukt trångt.

Nästa konsert blir typ Dimmu Borgir, och sen Black Crusade, får se om nåt annat dyker upp, tipsa här isåfall.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Lyssnar nästan bara på amerikanska metalband nu för tiden och här är några bra band:

Converge
Despised Icon (är iofs från Kanada)
Darkest Hour
The Black Dahlia Murder
The Red Chord
Dillinger Escape Plan

En bra metalsida med livevideos, intervjuer och annat mysigt
http://www.metalinjection.net/

Visa signatur

Dinosaurs will die

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka andra ska gå på Killswitch Engage när de kommer till Sverige?

Själv så har jag bokat biljetter till deras spelning i Linköping den 18e Oktober.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Vilka andra ska gå på Killswitch Engage när de kommer till Sverige?

Själv så har jag bokat biljetter till deras spelning i Linköping den 18e Oktober.

Ska se dem i stockholm den 9e på grönalund ;p
Dock inte bokat biljett än.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ync

The Black Dahlia Murder

Jävligt bra band!
Lyssnar du inget på Lamb of God? Pure american metal som de säger.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja denna tråd rockar hårt för att uttrycka det milt:D

har lyssnat en hel del på artister ja hittade i denna tråd och måste
säga dom e grymt bra.. lamb of god e fina dom

Permalänk

På tal om Black Dahlia Murder släpper dom nytt snart. Nocturnal är ute den 24:e. Lär inte bli tal om några stora förändringar.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Jag har inte fattat grejen med Lamb of God, tycker dom är helt ointressanta.

Det jag har hört av nya Black Dahlia Murder låter väldigt lovande!

Visa signatur

Dinosaurs will die

Permalänk
Medlem

Despised Icon
All Shall Perish
Job for a cowboy
Light This City

Death/hardcore/deathcore eller vad det nu kallas, gillar jag väldigt mycket.
Behöver tips på melodisk deathmetal liknande Light This City, några tips?!

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

Någon som ska på Eastpak Antidote Tour i Malmö på söndag?

Permalänk
Medlem

Ni metalheads kanske kan förklara för mig, varför måste all metal se så jävla ond ut? Känns som att man på varje skivomslag ser döskallar och läskiga demoner och skit, vad är det med folk? Är det här tufft?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Ni metalheads kanske kan förklara för mig, varför måste all metal se så jävla ond ut? Känns som att man på varje skivomslag ser döskallar och läskiga demoner och skit, vad är det med folk? Är det här tufft?

Varför ska alla hiphopare ha pösiga kläder och tröjor med stora siffror, bling bling osv?

Varför ska alla dansband posa på skivomslaget med breda leenden och med snygga unisona dresser?

Varför inebär all popmusik förglada tajta kläder bla bla bla? [EDIT] lläs; vara så alternativa.

Varför bär alla raggaeartister Jamaicas färger och klär sig i rastaflätor?

Varför har alla synthband likadana slickade frisyrer?

Varför har alla gamla hårdrocksband stora svallande hårmanar och spandexbyxor?

Black Dahlia Murder

Dillinger Escape Plan

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Varför ska alla hiphopare ha pösiga kläder och tröjor med stora siffror, bling bling osv?

Hip Hop handlar ju om att få ett bättre liv, pösiga kläder är ju ett "gatu" mode för att visa var man kommer ifrån och blinget är för att visa att man har kommit någonstans. Det är min teori iaf.

Citat:

Varför ska alla dansband posa på skivomslaget med breda leenden och med snygga unisona dresser?

Mysterium

Citat:

Varför inebär all popmusik förglada tajta kläder bla bla bla? [EDIT] lläs; vara så alternativa.

Mysterium

Citat:

Varför bär alla raggaeartister Jamaicas färger och klär sig i rastaflätor?

Det är Etiopiens färger och Dreadlocks är ett uttryck för den rastafariska tron, och långt ifrån alla gör såhär, kolla på kapten röd och majorerna t.ex

Citat:

Varför har alla synthband likadana slickade frisyrer?

Mysterium

Citat:

Varför har alla gamla hårdrocksband stora svallande hårmanar och spandexbyxor?

Mysterium

Jag tänkte på varför det hade blivit den här fascinationen med änglar, satan, demoner, eld, mörka grottor och nitar m.m. Ni fattar vinken. Det här är absolut inget påhopp! Jag är bara nyfiken.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

tycker det diskuteras mer emo-larv än metal i den här tråden. goddamnit metal ska vara hårt och elakt annars funkar det fan inte.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Jag tänkte på varför det hade blivit den här fascinationen med änglar, satan, demoner, eld, mörka grottor och nitar m.m. Ni fattar vinken. Det här är absolut inget påhopp! Jag är bara nyfiken.

Är väl bara så att den musiken handlar om sådant. Precis som det finns filmer och böcker som behandlar skräck, satan och mörker så finns det musik. Och för att förstärka intrycket använder man sig av dessa symboler. Hade sett ännu fånigare ut med symbolik som inte hörde ihop med texterna eller hur? Alla kan inte skriva om framgång, frigörelse och kärlek.

Jag hoppar absolut inte heller på någon, är ganska förstående när det gäller andra musikstilar än de jag själv lyssnar på. Observera att förstående inte är samma sak som att jag tycker det är bra.

Men som sagt så finns det mycket metal som endast använder sig av musiken som uttrycksätt , precis som det finns hip-hop, reggae-artister osv. som också gör det.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Glömsk

Jag kan absolut ingenting om metal och jag vet inte vad som skiljer midtempo från annan metal så detta kanske är fel tråd.

Jag lyssnar på Sonata Arctica ibland och jag gillar Ecliptica i allmänhet och låten Fullmoon i synnerhet. Tips på liknande album/artister/låtar?

Cheers.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag kan absolut ingenting om metal och jag vet inte vad som skiljer midtempo från annan metal så detta kanske är fel tråd.

Jag lyssnar på Sonata Arctica ibland och jag gillar Ecliptica i allmänhet och låten Fullmoon i synnerhet. Tips på liknande album/artister/låtar?

Cheers.

Nightwish
Morian
Axe (kanske inte riktigt, men endå)

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Snacka om död tråd

Nån som ska på Black Crusade imorn då?
Visst var det på fryshuset?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Ritual Sacrifice - The early years

Whiplash - Power and Pain (1985)

Autopsy - Severed Survival (1990)

Bulldozer - The Day of Wrath (1985)


Mayhem - Ordo Ad Chao (2007)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag kan absolut ingenting om metal och jag vet inte vad som skiljer midtempo från annan metal så detta kanske är fel tråd.

Jag lyssnar på Sonata Arctica ibland och jag gillar Ecliptica i allmänhet och låten Fullmoon i synnerhet. Tips på liknande album/artister/låtar?

Cheers.

Först och främst sonatas andra prylar, förstås (Ecliptica är bäst enligt mig iofs). Annan power metal jag har, försöker sortera lite liknande först, men lita inte på det...

Stratovarius (Sonata brukar anses vara deras efterträdare, typ, så de är klart lika)
Gamma Ray
Helloween
Nocturnal Rites
Avantasia
Edguy

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200