Permalänk
Medlem

Problem med

Hej det är så att jag har ett problem med min cd-enhet. Varje gång jag kör in en skiva i datorn så fastnar den där, går ej att trycka ut skivan, utan man får vänta tills datorn trycker ut den automatiskt vilket kan ta flera dagar eller veckro. Ibland när man sätter in en skiva så är man tvugen att hålla cd-enheten stängd med hjälp av fingret efersom att den spottar ut skivan.

Så min fråga är tror ni att man kan lämna in den på reperation lite snabbt eller måste man byta ut hela cd enheten?

Tack på förhand

Visa signatur

Asus A7J
Intel Yonah Dual Core T2300 1.66GhZ,
1GB Ram, 100gb HDD 5400RPM, 17" Glare WXGA+, ATI X1600 256mb.

Permalänk
Medlem

Låter som att något sitter fast eller gått sönder inuti; om det är ngt som fastnat kan du kanske ta loss det sjäv, är säkert billigare att köpa ny CD-läsare än att reparera, kostar inte så många hundralappar.

"att hålla CD-enheten stängd med hjälp av fingret", inte konstigt att den gått sönder mer än initialt om du gör så

MVH,

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI