CDON blåste mig på nästan 1800Kr :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Gilalr du å få ditt saldo satt till minus 1600kr med över 2 veckor kvar till nsätan lön pga FET fuckup?

Det är väl inte CDONs fel att du bränner dina pengar så snabbt? Antagligen får du tillbaks pengarna nästa vecka, och då borde det väl inte vara så stor kris.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
VART anser du att trådskaparen gjort fel?

Han borde inte påstå att CDON blåste honom när det uppenbarligen är fråga om ett misstag från deras sida.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Det är väl inte CDONs fel att du bränner dina pengar så snabbt? Antagligen får du tillbaks pengarna nästa vecka, och då borde det väl inte vara så stor kris.

Han borde inte påstå att CDON blåste honom när det uppenbarligen är fråga om ett misstag från deras sida.

Klart jag har reserver jag har inte alla pengarna på samma konto det är bara korkat annars hade jag ju inte kunnat få upp balansen igen men jag hade ju knappast tat in i beräknigarna att få lägga ut 1800kr till på obestämd tid?

Sparpengar brukar man spara för framtida behov.

EDIT: Sedan uppskattar jag inte PM av folk som önskar att jag inte får se mina pengar igen sedan vet jag inte vad personen/personerna har fått för sig att komplett har med saken å göra då det rörde CDON.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Klart jag har reserver jag har inte alla pengarna på samma konto det är bara korkat annars hade jag ju inte kunnat få upp balansen igen men jag hade ju knappast tat in i beräknigarna att få lägga ut 1800kr till på obestämd tid?

Sparpengar brukar man spara för framtida behov.

EDIT: Sedan uppskattar jag inte PM av folk som önskar att jag inte får se mina pengar igen sedan vet jag inte vad personen/personerna har fått för sig att komplett har med saken å göra då det rörde CDON.

Dom som skickar PM till dig tycker jag du ska tala om för moderatorerna här vilka det är för hur illa man än tycker om en persons åsikt så är det ett oskick att skicka hat-pm för då vågar man inte da en offentlig diskussion enligt min åsikt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Klart jag har reserver jag har inte alla pengarna på samma konto det är bara korkat annars hade jag ju inte kunnat få upp balansen igen men jag hade ju knappast tat in i beräknigarna att få lägga ut 1800kr till på obestämd tid?

Sparpengar brukar man spara för framtida behov.

EDIT: Sedan uppskattar jag inte PM av folk som önskar att jag inte får se mina pengar igen sedan vet jag inte vad personen/personerna har fått för sig att komplett har med saken å göra då det rörde CDON.

Det jag reagerar på är att du skriver att CDON blåst dig och att du vill få det att framstå som om du drabbats av väldiga oangelägenheter p.g.a. att du ligger ut med pengar ett tag. Men grejen är att du får ju tillbaks dem! Jag tycker att med tanke på ditt val av ämne ska lägga fram dina bevis för att CDON försökt blåsa dig.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

aja wtf skiter i det. men åker ni på böter för ni kör 70Km/h när det inte fans nå 50 skyllt efter 70 skyllten så skulle jag ju tycka att det är å bli blåst.

Och dom ska betala tebaks har dom sagt efter att jag gjorde tråden men tidigast nästa vecka. jagh ar skickat över alla bank uppgifter mm men som sagt dom strular ju te allt i sin ända så iget mer jag kan göra.

Tråden gjorde jag ju för att dom tog dubbelt betalt. Fakturan sedan via visa kortet efter jag betalt fakturan. Därfr man känner sig blåst när just detta inte skulle ske.

ärlighet betalar sig inte i Sverige.

Permalänk

Blåst på pengarna blir du först när CDON.com nekat dig att få tillbaka dom, samt att dom medvetet drog pengarna i syfte att inte ge dom tillbaka till dig.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Blåst på pengarna blir du först när CDON.com nekat dig att få tillbaka dom, samt att dom medvetet drog pengarna i syfte att inte ge dom tillbaka till dig.

Erik

Det vet du ju inte heller om du inte fått eller vet att du kommer få tebaks dom. Så vet du at jag kommer få tebaks dom garanterat?

Men det var inte poägen poägen var att dom debiterade mig 2 gånger och om det var avsiktligt eller ej vet inte jag. Å veta lär jag inte få göra heller.

Men det här har ställt till problem för mig så det räcker å blir över.

Sedan att svensson i detta land gärna svansar efter företagen å storebror och köper all bullshit vi matas med är inte mitt problem.

Permalänk

Du kommer få tillbaka dina pengar. Låt oss säga att dom debitera dig 2 gånger med flit, vad skulle dom tjäna på det? Tror du dom sitter och dubbel debiterar sina kunder för sedan hoppas att ingen märker?

Att råka bli dubbel debiterad är faktiskt vanligt. Jag har blivit det när jag bokat flygbiljetter och diverse köp på internet. Det kan ta lite tid att få tillbaka sina pengar och givetvis är det trist, men inget att hetsa upp sig över. Sen även om CDON inte ger dig pengarna tillbaka så kan du vända dig till en konsumentvägledare i din kommun, så får du hjälp. Men i ditt fall behöver du knappast det.

Du får ta och lägga ner dina drama queen fasoner nu, det räcker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Det vet du ju inte heller om du inte fått eller vet att du kommer få tebaks dom. Så vet du at jag kommer få tebaks dom garanterat?

Men det var inte poägen poägen var att dom debiterade mig 2 gånger och om det var avsiktligt eller ej vet inte jag. Å veta lär jag inte få göra heller.

Men det här har ställt till problem för mig så det räcker å blir över.

Sedan att svensson i detta land gärna svansar efter företagen å storebror och köper all bullshit vi matas med är inte mitt problem.

Jag är säker på att du får tillbaka pengarna, ja. Och du är inte den enda som drabbas av sådana här problem. Om du läste tidningen för några veckor sedan så debiterades massvis med kunder i någon bank av dubbelbetalningar, men dom fick tillbaka sina pengar, även om dom låg ute med det dubbla ett par dar. Var dom blåsta på pengarna med då? Det är mest rubriken folk hakar upp sig på, då du inte pratat med vederbörande företag innan du säger att dom blåst dig på pengarna.

Tyvärr kan tekniska fel uppstå, eller den mänskliga faktorn, men mitt tips är att vänta med att skriva att du blivit blåst innan du verkligen vet att du blivit det, så hade du sluppit svara på sådana här inlägg i din tråd.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Men släpp det, du kommer att få dina pengar.

Vill du inte råka ut för det fler gånger får du helt enkelt
sluta att använda kort.

Permalänk
Medlem

Trådskaparen är uppenbarligen någon som behöver "prata lite" för han verkar tro att allt och alla är ute efter honom. Han har ju rätt, vem visste inte att Cdon är front för regeringens hemliga organisation med målet att stjäla pengar ifrån oskyldiga svenssons som handlar tv-spel som sedan används för att sponsra tobaksindustrin så att han börjar röka med och sedan tjänar in mer pengar på honom.

Hans åsikt är klar, alla lurar honom, oavsett vad ni säger, ni lurar honom med.... era svin....

En av er tror säker jag är allvarlig nu medans resten förstår det sarkastiska i det hela...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Men släpp det, du kommer att få dina pengar.

Vill du inte råka ut för det fler gånger får du helt enkelt
sluta att använda kort.

WORD!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Trådskaparen är uppenbarligen någon som behöver "prata lite" för han verkar tro att allt och alla är ute efter honom. Han har ju rätt, vem visste inte att Cdon är front för regeringens hemliga organisation med målet att stjäla pengar ifrån oskyldiga svenssons som handlar tv-spel som sedan används för att sponsra tobaksindustrin så att han börjar röka med och sedan tjänar in mer pengar på honom.

Hans åsikt är klar, alla lurar honom, oavsett vad ni säger, ni lurar honom med.... era svin....

En av er tror säker jag är allvarlig nu medans resten förstår det sarkastiska i det hela...

Trådskaparen kanske känner sig blåst, han har ju trots allt inte fått några pengar än. Man har väl rätt att bli irriterad över saker som inte går som de ska? Jag förstår bara inte meningen med att skriva som du gör, vad blir bättre av det?

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Det vet du ju inte heller om du inte fått eller vet att du kommer få tebaks dom. Så vet du at jag kommer få tebaks dom garanterat?

Men det var inte poägen poägen var att dom debiterade mig 2 gånger och om det var avsiktligt eller ej vet inte jag. Å veta lär jag inte få göra heller.

Men det här har ställt till problem för mig så det räcker å blir över.

Sedan att svensson i detta land gärna svansar efter företagen å storebror och köper all bullshit vi matas med är inte mitt problem.

Har du fått merkostnader pga detta problem så får du prata med CDON om kompensation för deras strul!

Permalänk
Medlem

Nu har jag vart i kontackt med dom som avtalat ett par gånger denna vecka och fick precis e-mail att dom resarverat och utbetalat belppet till mitt konto och det ska anlända i slutet av veckan.

Så bara hålla tummarna nu.

Permalänk
Vila i frid

Håll tummarna för vad? Det är inget lotteri, ingen tävling. Du kommer få dina pengar så fort maskineriet har snurrat ett par varv.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Hehe och vem sa att ärlighet vara längst :P.. nämen tänk om du inte hade upptäckt detta, då skulle cdon tagit dina pengar tills du upptäckt det.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Men för i helvete. Du kan väl åtminstone prata med företaget i fråga innan du gråter ut i en tråd om att dom "blåste dig på pengar".

Refererar till den klistrade tråden högst upp i denna forumdel.

Permalänk
Avstängd

altså nu borde du ju för fasen fått ett besked ifrån cdon om inte så är det du som inte gjort va du ska, så sluta klaga på dom nu det kommer att ordna sig

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

skickade mitt kontonummer mm i måndags och dom skickade e-mail i tisdags att dom betalt in pengarna på mitt kontonummer (stog rätt nummer i e-mailet jag fick av dom) och som jag skrev en bit upp så skulle jag ha det senast i slutet av veckan enligt dom. Kollad precis då det är fredag och hitils inte ett rötet öre. Så jag är Sur för jag behöver fan mina pengar är inte gjord av dom ffs. jävla cdon. fan 1.5 veckorsedan dom drog pengarna så ska det ta sån jävla tid å betala tebaks det!

Permalänk
Medlem

Kan vara banken som håller på dina pengar eller gjort fel? Om inte och du får merkostnader pga detta så kräver du det av CDON isf!

Permalänk
Medlem

Ringde cdon för 45 min sedan å sa precis vad jag gjort enligt deras angivningar. Alltås skickat kontonummer mm i måndags å i tisdags fick jag mail att pengarna var insatta och det står klart å tydligt senast i slutet av veckan ska dom nå mig och kontonummret står där med koreckt.

Då sa hon att dom är insatta och om jag inte fått dom ska banken kunna se dom.

Så jag gick ner till banken snackade med dom igen då jag vart där innan pga detta ärendet och dom kollade och det fans inga pengar på väg in och enligt banken så skulle pengarna varit på kontot redan om dom satt in dom i tisdags så banken annsåg inte att det fans några bevis på några pengar som skulle vara återbetalda.

Kutade tebaks å ringde cdon igen för typ 10 i 3 och får fatt i samma telefonist som blir lite ställd då hon fattar att det är jag igen. Drar vad banken sagt osv osv. Då börjar hon mumla å ha sig. Sedan efter många om å men verifierar vi att dom fått rätt kontonummer villket jag redan visste till 100%. Hon sa det inte rät ut men jag fattade att dom starkt mistänkte att dom själva ssatt in det på fel konto.

Hon säger att dom ska ringa tebaks och det gör hon efter 5-10 min. Då har hon fått reda på av ekonomiavdelnigen att pengarna ska anlända på måndag nästa vecka då dom gjort inbetalnigen senare än vad dom trott så pengarna är försenade med nån dag eller så och hon har också verefierat att kontonummret var rätt så dom inte kommer på villovägar.

Bara massa strul alltså. Sa att jag kommer ringa dom igen om jag inte har pengarna på måndag för då är det 13 dagarsedan dom drog pengarna som inte var deras så jag sa till dom att det inte borde vara så svårt att inom rimlig tid återbetala pengarna.

Permalänk
Medlem

Rimlig tid = 30 dagar

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Rimlig tid = 30 dagar

Nej, hur kan du kalla det rimlig tid?

Permalänk
Medlem

30 dagar är vad lagen föreskriver.

Permalänk

"Beställde xbox 360 spel å tillbehör av cdon på visa kortet för ca 1800kr den 24 november en lördag och det resarverades omgående och jag hade pengar så det räckte å blev över på konto."

Snackar vi Visa Electron eller vanligt Visa? På vanligt Visa-kort har du oftast kredit i en månad. Det låter som om du har Electron som är bundet till ditt bankkonto. Eller Visa utan kredit(finns det?).

Edit: Läste tråden lite bättre, du har tydligen ingen kredit eftersom pengarna drogs direkt, glöm detta inlägg.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

jag har aldrig ansökt om kredit och jag hatar å låna pengar å har inget lån osv osv. Nu ska jag decka . roger and out.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
"Beställde xbox 360 spel å tillbehör av cdon på visa kortet för ca 1800kr den 24 november en lördag och det resarverades omgående och jag hade pengar så det räckte å blev över på konto."

Snackar vi Visa Electron eller vanligt Visa? På vanligt Visa-kort har du oftast kredit i en månad. Det låter som om du har Electron som är bundet till ditt bankkonto. Eller Visa utan kredit(finns det?).

Edit: Läste tråden lite bättre, du har tydligen ingen kredit eftersom pengarna drogs direkt, glöm detta inlägg.

Ja visa finns utan kredit... äger själv en.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Skilj på bankkort där pengarna dras direkt från konto,
Betal/kreditkort med månadsräkning.

Permalänk
Medlem

Det värsta är ju att man får betala ränta för den negativa balansen oavsett vems fel det är.

Visa signatur

En trött jäkel.