Permalänk
Medlem

Dyr (nåja) MC

Som nybliven körkortsinnehavare för MC har jag tittat runt i olika annonser för att se vad marknaden har att erbjuda.
Denna hittade jag på blocket:
http://www.blocket.se/vi/14550477.htm?ca=23_10_s
23000:- (eller bytes mot porche)
Det verkar ju inte så illa, men söker man en stund till kan man finna denna site:
http://www.mc4you.se/
Där kan man köpa samma mc, sprillandes ny för runt 15000(!). Med garanti också.

Killen har alltså hoppats på att man är dum och det retar mig alltid när en säljare antar att jag är en idiot. Faktiskt oavsett om jag har tänkt köpa nåt eller inte.
Jag tänkte skicka honom ett email där jag påpekade det uppenbara, men har låtit bli. Det är för mycket besvär, och säljaren antar ju strängt taget redan att jag är dum i huvudet.

Detta skrivs utifall nån på swec går i mc-tankar.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk

Går det så går det... Det är han iaf inte så ensam om att tycka på blocket.

Sedan vet jag inte så många som är sugna på att köpa en båge utan märke så det kanske löser sig själv. Man vill ju gärna veta om det går att reparera den i framtiden.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Men vem köper såndär kinaskit? Inte ens om den var ny skulle jag överväga att lägga pengar på det skräpet.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Nej nej nej, en 250cc kinakromsläde, det är manligare att köra Kawa ER-5 (observera dock att det är lååångt ifrån manligt). Dessvärre är ER-5an en bra förstahoj: lågt inköpspris, billig försäkring, kraft nog för att vara spännande i 3 veckor och ser inte helt tokig ut.

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Hrmf, det där står jag fan inte ut med. Det skall inte vara kinapiss. Jag köpte min XR600R för 25 000, underbar hoj, om man gillar stånka och kickstart i kombination.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

Bara jag som stör mig otroligt på när annonser saknar total meningsuppbyggnad, snygg uppunktning & korrekt svenska?

Permalänk

Så är det ju med allt på blocket. Jag gör själv likadant. Det spelar ingen roll vilket pris man vill ha för det man säljer, alltid försöker folk pruta ner priset till hälften av vad det är värt. Vem är det som är idioten då? Du som köpare vill väl också tjäna så mycket som möjligt genom att få mer för pengarna?

Nej, ska man sälja något så gör man ju det för att få pengar för det. Dum är man om man inte försöker få så mycket som möjligt. Idioter finns det gott om där ute, så om man inte har bråttom med att bli av med det man säljer så är det ju lika bra att vänta på att någon av dessa idioter hör av sig. Dom kommer alltid förr eller senare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro