Leveranstider under Jul

Permalänk
Medlem

Leveranstider under Jul

Tror ni jag kommer få min Ipod Touch under veckan? eller får jag vänta längre..

Beställningen gjordes nyligen från db och den är leveransklar..

Permalänk

Jag beställde med från db igår.
Den är leveransklar men de väntar på leverans till nyår.
Hur svårt är det att läga en sak i en låda och snälla på ett frimärke?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victor_passe
Jag beställde med från db igår.
Den är leveransklar men de väntar på leverans till nyår.
Hur svårt är det att läga en sak i en låda och snälla på ett frimärke?

Har du inte kommit så långt att du fått göra praktik än?

Permalänk
Avstängd

fan det är ju jultider, låt folk ha ledigt istället för att "tvinga" dom jobba och förstöra julen för dom... då får dom gärna smälla på ett frimärke med ångvält på era paket.

Inte en endaste fick ledigt på vårt jobb, jävligt surt... världen går knappast under utan oss i ett par dagar (industri)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
fan det är ju jultider, låt folk ha ledigt istället för att "tvinga" dom jobba och förstöra julen för dom... då får dom gärna smälla på ett frimärke med ångvält på era paket.

Inte en endaste fick ledigt på vårt jobb, jävligt surt... världen går knappast under utan oss i ett par dagar (industri)

jag har jobbat hela jul helgen med nöjje, 100%OB

självklart ska dom som vill ha ledigt få det. MEN då ska informationen skrivas på hemsidan. jag ligger just nu ute med 3000kr som jag hade kunnat spendera någon annanstans vilket inte är så kul.

men somsagt vill de ha ledigt låt dem få det. dock ska informationen utpå FÖRSTA SIDAN!

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
jag har jobbat hela jul helgen med nöjje, 100%OB

självklart ska dom som vill ha ledigt få det. MEN då ska informationen skrivas på hemsidan. jag ligger just nu ute med 3000kr som jag hade kunnat spendera någon annanstans vilket inte är så kul.

men somsagt vill de ha ledigt låt dem få det. dock ska informationen utpå FÖRSTA SIDAN!

Håller inte alls med dig. Det är fullt normalt att ha stängt under julen och dess röda dagar. Bättre att skriva om man har ÖPPET istället, för de flesta har stängt. Vi behöver väl inte handla 365 dagar om året, eller?

Permalänk
Medlem

Jag förväntar mig att det ska vara stängt under julhelgen på olika ställen, det är ju trots allt julveckan och folk vill vara lite lediga. Men den hysteriska mellandagsrean har väl förvrängt hjärnorna på folk.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Håller inte alls med dig. Det är fullt normalt att ha stängt under julen och dess röda dagar. Bättre att skriva om man har ÖPPET istället, för de flesta har stängt. Vi behöver väl inte handla 365 dagar om året, eller?

Word!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tar för givet att allting är stängt julafton,juldagen och annandag jul?

Visst nu torsdag och fredag kan man ställa lite krav. DÅ det är helt vanliga dagar.

Men de övriga tre, dessa är generellt sett i sverige lediga dagar. Borde väl man ha koll på tycker man ändå.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Håller inte alls med dig. Det är fullt normalt att ha stängt under julen och dess röda dagar. Bättre att skriva om man har ÖPPET istället, för de flesta har stängt. Vi behöver väl inte handla 365 dagar om året, eller?

där jag jobbar säger skriver man hur man har öppet och då innefattar det öppet tider och vilka dagar det är stängt.

det tar 5 minuter att skriva en sådan sak på hemsidan.
jag tycker man kan skriva att t.ex. suporten har stängt/öppet de tiderna och dagarna. varför ska de vara svårt.

öppenbarligen är det inte lika självklart med stängt julafton juldagen och annandagen längre. nya tider tänk frammåt

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Hedersmedlem

Det var då ett jävla gnäll, har man asbrottom i mellandagarna så får man nog se sig om efter andra kanaler än internethandel tycker jag.

Jag skulle inte räkna med något förens kanske onsdag torsdag efter nyår.
Även om de kör torsdag och fredag så hinner de inte beta av alla liggande beställningar, och posten rör sig inte en milimeter under helgerna.

Permalänk
Medlem

ngn som vet om komplett kan leverera innan nyår?? beställde en singstar från de igår kväll men verkar inte hänt ngt med ordern idag iaf... Behöver det till innan nyår

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Det var då ett jävla gnäll, har man asbrottom i mellandagarna så får man nog se sig om efter andra kanaler än internethandel tycker jag.

Jag skulle inte räkna med något förens kanske onsdag torsdag efter nyår.
Även om de kör torsdag och fredag så hinner de inte beta av alla liggande beställningar, och posten rör sig inte en milimeter under helgerna.

uppenbarligen har folk olika åsikter.
jag vet inte ens om det motagit några pengar så jag kan börja vänta. sen om den kommer om två veckor de skiter jag nästan i. men jag vill veta att mina pengar har kommit till rätt plats.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Tycker att posten i sverige är helt värdelös, att privatägda firmor stänger röda dagar kan jag absolut förstå men posten ska fan rulla å gå dygnet runt året runt tycker jag. Jag beställde onsdagen den 19:e kl 10 på förmiddan men har ännu inte sett till något paket en vecka senare...

På postens hemsida står bara att paketet ligger i sthlm och det var den 21:a, och till råga på allt så får man betala en j***a massa pengar för att få något skickat...

Beställde från hongkong en söndagkväll och på onsdag knackade det på dörren och så fick jag prylarna i handen, de kallar jag service! sjukt att det går snabbare att beställa grejor från andra sidan jorden...

Posten suger!

Permalänk
Sötast

Jag har ett förslag till alla er gnällapor!

Ni får utse en ledare sinsemellan, den personen listar vilka företag "suger och är apkassa"

Så kan samordnaren bestämma att person #1 ska jobba 21dec -4jan på t.ex
komplett, #2 ska jobba på posten #3 ska jobba på DB..... Gärna 16-20 timmar varje dag också, vi vill ju inte göra folk besvikna.

Och ni kan väl göra det helt gratis också? bara för att sprida lite av den dära julgläden.... ÄR JU FÖR HEMSKT OM MAN INTE FÅR SITT PAKET I TID OM MAN ÄR SÅ DUKTIG ATT BESTÄLLA JULAFTON!!!

seriöst >_<

Permalänk
Medlem

Jag har då inte klagat jag undra bara om ni tror att jag får den under veckan!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kutlo
Jag har då inte klagat jag undra bara om ni tror att jag får den under veckan!

För att svara på din fråga, tveksamt.
Om du har ligger långt upp i orderkön så de hinner få iväg ditt paket på torsdagen, och även då under förutsättning att du bor på ett sådant avstånd att posten kör över natten, och att du inte måste vänta på avi och att inte posten har en paketkö på grund av helgerna.

Så in total, det kan gå, men jag skulle inte satsa mer än typ en varmkorv på det.

Permalänk
Medlem

Beställde lite prylar från Dustinhome idag.. Ska se om jag hinner få det tills på fredag. Troligen inte, men vad gör det

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
För att svara på din fråga, tveksamt.
Om du har ligger långt upp i orderkön så de hinner få iväg ditt paket på torsdagen, och även då under förutsättning att du bor på ett sådant avstånd att posten kör över natten, och att du inte måste vänta på avi och att inte posten har en paketkö på grund av helgerna.

Så in total, det kan gå, men jag skulle inte satsa mer än typ en varmkorv på det.

Dom har skickat iväg den, normalt brukar det se ut så här..

DB skickar innan 16:00 -> Posten kör under natten -> Stockholm södra 06:00 -> Södertälje 10:00 (framme)

Behöver inte vänta på avi...

Permalänk
Medlem

Som sagt... jag undrar fortf över komplett... jag hämtar ju ut via deras hämtbutik i sthlm.. vet inte om de går via posten då??

vore fat najs om de jobba imorrn skicka iväg d så jag fick det till freda

eller iaf på måndag.. för nyårsafton verkar vara en arbetsdag oxå?? systemet verkar vara öppet då iaf

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk

om en order blir bekräftad, är det datorn som säger det, elr har någon gubs bekräftat?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
om en order blir bekräftad, är det datorn som säger det, elr har någon gubs bekräftat?

Tror dator..

Nu står det "Leveransklar - Avvaktar leverans" på min sen kl 09:00. Fan om inte den skickas idag..

EDIT: Levererad Tack DB!