Samsung LCD LE40M87 eller LE40N87

Permalänk
Medlem

Samsung LCD LE40M87 eller LE40N87

Hej!

Ska köpa mig en ny TV och vill ha en Samsung. Men hur funkar deras modell beteckningar?? M87, N87, BD, BDX och allt vad det står.

Tycker att S borde va lågpris. Och N det värsta, M någon stans mittemellan.

Men om man kollar här så är M dyrare än N :S

http://www.tbh.se/index.asp?id=6&akat_id=835&kat_id=2822&star..."_Samsung

Hjälp mig i denna djungel... Vill ha Samsungs värsta 40" LCD

MVH/ Durka

Permalänk
Medlem

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=219942

Där har du Samsungs värsta 40".

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

S - bottenskrapet, fast ändå bättre än allt annat noname crap därute, ex andersson, limited label
R - Mellansegmentet
M - Nära high-end
F - High-end nyaste produkterna / teknikerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
S - bottenskrapet, fast ändå bättre än allt annat noname crap därute, ex andersson, limited label
R - Mellansegmentet
M - Nära high-end
F - High-end nyaste produkterna / teknikerna

N då??

Permalänk
Medlem

När det gäller Samsung, så gäller dessa:

källa: allamedia.com

"
F9-serien är en Full HD 1080p lcd tv med den nya tekniken . TV:ns bakgrundsbelysning består av små lysdiodsegment som individuellt kan variera ljusstyrkan eller helt släcka segmentet där bilden skall vara svart. Det ger ett dramatiskt kontrastomfång på upp till 500 000:1.

F86-serien har 100Hz Motion Plus-teknik som påstås ge naturligare, mjukare och stabilare bildupplevelser, speciellt i film- och sportsammanhang med snabba scener. Den har 25000:1 dynamisk kontrast och inbyggda subwoofers. Två modeller finns just nu att köpa på 40 tum LE40F86BDX och respektive 46 tum LE46F86BDX . Modellen på 40 tum kostar från 18 000 kronor och den på 46 tum från 24 000 kronor.

M86-serien och M87-serien har full hd tv 1080p, dynamisk kontrast på upp till 15000:1 (8000:1 för 32 tum (100 Hz) och 37 tum). Dessa serier reas nu hos vissa butiker och är mycket köpvärda. N86-serien och N87-serien är aningen sämre t.ex. med en dynamisk kontrast på upp till 10000:1."

Och enligt Samsung själva:

"Fråga: Vad är det för skillnad på modellerna R86, R87, R88 och R89?
Svar: Det är endast designskillnader på dessa modeller, de tekniska specifikationerna är de samma.

Fråga: Vad är det för skillnad mellan S, R och M-serierna?
Svar: S är enklast i form, teknik och funktioner. R vår mellanmodell och M-serien är vår high-end modell. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Durka
N då??

N hamnar mellan R och M serierna, då jag inte sett N modellerna förut så kan jag inte kommentera på hur bra de är.