Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Test eller erfarenheter av creative I-trigue 3000?

Permalänk
Medlem

Test eller erfarenheter av creative I-trigue 3000?

Hej,

Står i begrepp att köpa nya datorhögtalare i samband med köp av ny speldator. Har länge planerat att köpa logitech-z4 då jag fått intrycket att de ger mest för pengarna om man har en budget på 500-1000 kr. Dock släppte ju creative nyligen sina I-trigue 3000 högtalare och jag funderar på hur de står sig mot z-4. Har dock inte funnit några recensioner eller åsikter om dessa, och min fråga till er är därför om någon själv har erfarenhet av paketet eller har sett ett test av det? - hur står de sig mot z-4?

//Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vet inte hur creatives låter men jag vet hur z-4 låter. har precis kommit hem och nyss satt ihop dom och det låter... o.O som man kan förvänta sig av 800kr..

Ganska fint och detaljerat från satteliterna men ingen som hellst midbas, basen låter helt mongo ibland, typ mer tutande ljud än basljud

Hoppas dom låter bättre efter lite inspelning annars åker dom nog tillbaka till MediaMarkt.

Synd, för dom känns bra och rejäla, tråd-fjärren är bra och dom är rätt snygga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apa100
Vet inte hur creatives låter men jag vet hur z-4 låter. har precis kommit hem och nyss satt ihop dom och det låter... o.O som man kan förvänta sig av 800kr..
Ganska fint och detaljerat från satteliterna men ingen som hellst midbas, basen låter helt mongo ibland, typ mer tutande ljud än basljud
Hoppas dom låter bättre efter lite inspelning annars åker dom nog tillbaka till MediaMarkt.

Synd, för dom känns bra och rejäla, tråd-fjärren är bra och dom är rätt snygga.

Ok, kanske en anledning att kolla efter nåt annat än z-4 då. Gillar storleken på i-trigue 3000. - Skönt att slippa en jättesub om creatives möjligen är likvärdig. Någon som kan tipsa om nåt annat motsvarande system i prisklassen kanske?