Permalänk
Medlem

Dagens garv - piffad.se

Missa inte att kolla http://www.piffad.se

Du skickar in en bild på dig själv så gör de för 50 spänn om dig till en själlös plaststatist från Buffy, innan serien fick en riktig budget.

Citat:

Vem jobbar med bilderna?
Vi har anlitat mycket erfarna personer vilka har stor kunskap i fotoredigering, de är så pass duktiga att de kan färdigställa ett flertal bilder per timma, det är därför som kostnaderna kan hållas nere.

Vem postar första "piffade" bilden på sig själv?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Står ju även att alla nya medlemmar får en gratis bild, så det kanske är något att prova..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Hedersmedlem

Underbara särskrivningar. Ingen information om rättigheterna till bilderna, och resultatet i weboptimerad jpeg. Något säger mig att
"Vi har anlitat mycket erfarna personer vilka har stor kunskap i fotoredigering"
Betyder, Jag tycker att jag är duktig. Min gissning är att det är en person bakom både sidan och photoshoppandet.

Och personen kan varken stava, redigera bilder eller designa en websida. tre floppade kariärer på ett försök, inte illa.

Permalänk
Medlem

Motsvarande redigering klarar jag. Dock inte på samma tid. Mig tar en bild i ca 2000x4000 fem timmar att färdigställa beroende på ursprunglig kvalle.

EDIT:
Såh har personen inte riktig koll heller verkar det som..

"En bild med låg upplösning består av färre och större pixlar än en bild med hög upplösning. En högupplöst bild har en större filstorlek, om du tex tar dina bilder med 7 mega pixels upplösning innebär det att filstorleken bör ligga någonstans runt 1-2mb. "

Jag skulle säga att en högupplöst bild komprimerad till jpg av någolunda kvalle ligger på 4-5 MB (inte 1-2 millibit ).
För att kunna arbeta med den så bör såklart bilden ej vara komprimerad innan den skickas in, men det är lite överkurs.

Sen var exempelbilderna faktiskt sämre än vad jag trodde. Jag vågar påstå att jag faktiskt kan göra det bättre, t.o.m.!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ser ju mest ut att vara lite penslande, utsmetning, ett antal filter samt levels för ljusgraden?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ser förjävligt ut...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Urkul!
Jag gjorde f.ö ett femminutersarbete i Photoimpact med denna bild:

http://static.pici.se/pictures/HHHIXWkLI.png
Där ser hon iallafall mänsklig ut.

Permalänk
Sötast
Permalänk

haha ja, det verkar ju som att bilder ska bli bra. Trodde först att det skulle bli skämtbilder

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Inte för att vara elak mot deras "erfarna photoshopexperter" men fyfan vilket uuuuuselt resultat.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Haha fasen vilken idé att lura folk på pengar
undra hur många som skickat in bilder och betalat där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Haha fasen vilken idé att lura folk på pengar
undra hur många som skickat in bilder och betalat där?

Äh är man så stekt att man tycker resultatet är bra så tror jag fan inte att man hittar dit

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Äh är man så stekt att man tycker resultatet är bra så tror jag fan inte att man hittar dit

Sant

Permalänk

Sicket skräp. Det finns inte en professionell grafiker som skulle lämna ifrån sig det där och vara nöjd.

Permalänk
Medlem

Det där var INTE bra, dålig skärpa, smetigt.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
http://www.piffad.se/static/images/9.jpg
Det där var INTE bra, dålig skärpa, smetigt.

Ingen av bilderna är bra.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
http://www.piffad.se/static/images/9.jpg
Det där var INTE bra, dålig skärpa, smetigt.

VAD FAN ÄR DET MED HANS ÖGON PÅ FÖRSTA BILDEN?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
VAD FAN ÄR DET MED HANS ÖGON PÅ FÖRSTA BILDEN?

LOL, har du ALDRIG sett att man kan få röda ögon när man blir fotograferad?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
VAD FAN ÄR DET MED HANS ÖGON PÅ FÖRSTA BILDEN?

En blixt från kameran, röda ögon?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
LOL, har du ALDRIG sett att man kan få röda ögon när man blir fotograferad?

Det ser verkligen inte ut sådär iallafall, han har typ lagt till det själv och sen låtsas som han lyckades få bort det.

Eller så är kvalitén på bilden sämst.

Permalänk
Medlem

Re: Dagens garv - piffad.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Missa inte att kolla http://www.piffad.se

Din sida?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dagens garv - piffad.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Din sida?

Jag vet inte om du var ironisk, men om du inte var ironisk så bör du nog läsa TRÅDNAMNET igen.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Är lite tv-shop stuk över bilderna. Dvs förebilderna känns nästan mer redigerade än resultatet...

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dagens garv - piffad.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Din sida?

Det där tar jag som en personlig förolämpning!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

hahahahha
ja jävlar.. man kan göra underverk med en paintbrush och lite layers ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tog mig inte ens 2 minuter att fixa till den där... Patetiska sida! Men kul om det verkligen finns idioter som går på det hela

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Sötast

Sett reklam för piffad.se online

Permalänk

Dem drar ju bara på med massa brusreduceringsfilter och kör med massa gaussian blur på huden för att få den att se slät ut utan att stämma överrens med resten av bruset i bilden.
Det är som om dem försöker få vardagliga bilder att se ut som modellbilder genom att ta bort födelsemärken och rynkor till MAX. Ser inte de minsta naturligt ut.
Kanske är några fjortisar med tillgång till Noiseware Professional som sitter bakom familjens dator och redigerar dessa eller ?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Efter att ha rotat lite i arkiven hittade jag en bild på mig själv som är helt, totalt horribel.
Inom 24 timmar ska jag alltså ha en piffad variant på mig själv, som jag självklart kommer posta här!

Här är den fantastiska bilden, det är fan omöjligt att göra den värre, men vi får se vad de lyckas med.

Ett tag funderade jag på att ladda upp en riktigt proffsredigerad bild på en kompis som faktiskt är modell och har varit cover på några stora magazines, det hade varit kul att se hur de fuckade upp den! Hon hade nog inte tillåtit det dock :/

EDIT: Det gick fort!
Här är mästerverket:

Vad tycks, blev jag snyggare?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Efter att ha rotat lite i arkiven hittade jag en bild på mig själv som är helt, totalt horribel.
Inom 24 timmar ska jag alltså ha en piffad variant på mig själv, som jag självklart kommer posta här!

Här är den fantastiska bilden, det är fan omöjligt att göra den värre, men vi får se vad de lyckas med.

http://pici.se/thumbs/t_UMcGEY.gif

Ett tag funderade jag på att ladda upp en riktigt proffsredigerad bild på en kompis som faktiskt är modell och har varit cover på några stora magazines, det hade varit kul att se hur de fuckade upp den! Hon hade nog inte tillåtit det dock :/

EDIT: Det gick fort!
Här är mästerverket:
http://pici.se/thumbs/t_tTTkmwefr.gif

Vad tycks, blev jag snyggare?

Hehe vart ju någon förbättring men saken är att dem överdriver med brusreducering så bilden ser inte naturlig ut i slutändan. Dessutom gör dem ex. ansiktet helt brusfritt och låter bakrunden vara fullt av digitalt brus. Nu kanske de stämmer lite mer överrens i denna men de ser ju fortfarande onaturligt ut. Ingen har så perfekt hy.
Men modigt och våga ladda upp en bild där. Kunde ju trots allt blivit totalkatastrof.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |