Norton Internet Security 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Jobbade för några år sen med teknisk och mjukvarusupport
för varannat problem kunder hade, var det mest att fråga har du norton AV eller Internet security, japp det hade dom, fint avinstallera det! och bytt till ett annat, Vips alla problem lösta.
Makalöst vädelöst skräp är vad norton är!
Och nix är många många år över 14

men snälla personer som tycker norton är skit. hur går det då ihop att dem säljer bäst i världen? (förutom bara som oem versioner på datorer)
Nej jag är inte heller 14år och jag har jobbat som supporttekniker i flera år och jobbar fortfarande inom den branschen, och står kvar med mitt argument sen tidigare tills någon vettig person kan komma med en vettig förklaring till varför norton säljer så bra. Börja klaga nu folk

Norton är absolut inte bäst i världen men dem är långt i från skit om ni frågar mig, programmet gör sitt jobb och skyddar min dator emot virus. (och ja jag vet jag inte har några virus på min dator)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
men snälla personer som tycker norton är skit. hur går det då ihop att dem säljer bäst i världen? (förutom bara som oem versioner på datorer)
Nej jag är inte heller 14år och jag har jobbat som supporttekniker i flera år och jobbar fortfarande inom den branschen, och står kvar med mitt argument sen tidigare tills någon vettig person kan komma med en vettig förklaring till varför norton säljer så bra. Börja klaga nu folk

Norton är absolut inte bäst i världen men dem är långt i från skit om ni frågar mig, programmet gör sitt jobb och skyddar min dator emot virus. (och ja jag vet jag inte har några virus på min dator)

Kan inte annat än hålla med dig. Jag använde Symantec/Norton tidigare. Och hade INGA problem med det. Det GÖR vad det ska. Och enligt testerna så är det långt ifrån SÄMST. Men det finns ju också mer än EN version av deras program.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
men snälla personer som tycker norton är skit. hur går det då ihop att dem säljer bäst i världen? (förutom bara som oem versioner på datorer)
Nej jag är inte heller 14år och jag har jobbat som supporttekniker i flera år och jobbar fortfarande inom den branschen, och står kvar med mitt argument sen tidigare tills någon vettig person kan komma med en vettig förklaring till varför norton säljer så bra. Börja klaga nu folk

Norton är absolut inte bäst i världen men dem är långt i från skit om ni frågar mig, programmet gör sitt jobb och skyddar min dator emot virus. (och ja jag vet jag inte har några virus på min dator)

Varför Norton säljer bra ? Det är väl pga att alla företag och skolor köper Norton Antivirus . Därför säljer det bra, annars så skulle nog inte dom sålt så bra.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Kan inte annat än hålla med dig. Jag använde Symantec/Norton tidigare. Och hade INGA problem med det. Det GÖR vad det ska. Och enligt testerna så är det långt ifrån SÄMST. Men det finns ju också mer än EN version av deras program.

Precist håller med dig till 100% det finns olika versioner av deras program. Men Norton Internet Security 2008 är enligt mig det bästa dem har på marknaden just nu.

Soyish : Det är fler än bara skolor och sånt som köper Norton men såklart dem bidrar ju i försäljningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Nej jag är inte heller 14år och jag har jobbat som supporttekniker i flera år och jobbar fortfarande inom den branschen, och står kvar med mitt argument sen tidigare tills någon vettig person kan komma med en vettig förklaring till varför norton säljer så bra. Börja klaga nu folk

Norton följer väldigt ofta med när man köper en ny dator, och de som är okunniga (vet flera stycken som totalvägrar byta när de väl har köpt en ny dator med Norton/Symantec på, bara för att de är rädda för att datorn ska krascha eller liknande när programmet tas bort) har det kvar på sin dator. Där har du ett exempel till varför Norton säljs så bra - de säljs med nya datorer, oavsett om kunderna vill det eller inte.

Ett annat exempel, som en annan användare sa, är att många företag och skolor köper Norton/Symantec för att de tror att det är ett bra och stabilt program. Som tur är, är det många skolor (vet ej hur det är bland företagen) som har insett allvaret med Norton/Symantec och har därmed bytt till ett annat program, F-Secure exempelvis.

En tjejkompis till mig hade Symantec AntiVirus för några månader sedan. Hon fick en trojan och blev livrädd pga programmet totalvägrade att ta bort det. Hon ringde till mig o frågade om jag kunde hjälpa henne o jag sa givetvis ja och började cykla bort till henne. När jag väl hade avinstallerat skiten, ladda jag hem en trial av Kaspersky Internet Security 6.0 eller så var det 7.0, kommer inte riktigt ihåg, och installerade det.

Kaspersky tog bort trojanen nästintill direkt och även några virus som den också upptäckte. Jag berättade för tjejkompisen vad programmet gjorde, då henne låstasfar var otroligt noga med vilka som fick sitta vid hennes dator (han bestämmer över hennes dator precis som om det vore hans, men det är hennes dator helt o hållet. Löjligt värre säger jag bara).

Jag upplevde hennes dator som seg när hon hade Symantec AntiVirus. Det tog typ 20 till 30 sekunder att enbart starta upp Internet Explorer. Men när hon inte hade något skydd alls, tog det bara nån sekund för IE att startas.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

e ganska kul faktiskt. Symantec Norton Internet Security har ju vunnit flertal tester bla.. Håller med om att det säljs så bra för att kommer installerat på datorerna, men jag vet även privatpersoner som köper det:).

Mitt NIS drar inte många Mbyte ram och segar absolut INTE ner min laptop överhuvudtaget or whatsoever!. windowstjänsterna drar bra mycket mer än vad NIS processerna gör...

Snälla.. skit i det här nu, tillbaka till topic eller lås tråden..!!!!!!!!
End of discussion!!

Permalänk
Medlem

Jag är ingen expert på antivirus, men jag har testat många genom åren och kan säga att Kaspersky är resurssnålare än Norton. Dock har jag inte testat 2008!

Starta din Task manager och kolla hur mycket antivirusprogrammet drar.

Kaspersky Internet Security 7.0 drar på min dator just nu 8672 K.

Ni som har Norton gör samma så får vi se.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Då mitt nätverkskort är helt pajj sen igår, så kan jag ej kolla hur mycket mitt KIS 7.0 tar av min dator. Brukar annars hitta den totala mängden som säkerhets-programmet tar genom att klicka på "Älska Kaspersky"-länken i min signatur.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Att ge sig in i en diskussion om norton med edgren är som att
kasta vatten på en gås. D.v.s skapar man en hata-norton-sida tror jag seriöst norton är ett litet problem.

Har kört norton antivirus i olika former sedan 1992 för att 2005 prova AVG IS och 2007 KIS2007.
Under mina nortonår har jag aldrig upplevt problem med virus eller några andra problem som förstört för min dator. Likaså fungerade AVG utan problem.
Däremot Kaspersky har jag fått ligga i mailkonversation med nästan sedan start. Har fått skicka loggar och allt möjligt till dem eftersom vissa internetsidor blockas.
Till slut kom de fram till att nåt virus hade släppts igenom som bland annat blockar kaspersky.com
Förutom detta så höll KIS jämt och ständigt på att scanna datorn efter varje omstart. Jag höll på att bli tokig av att höra hårddisken knattra i flera timmar.

Så här har jag aldrig behövt på att krångla med nortons produkter.
Nu fungerar det bra och jag är nöjd.Skulle det inte löst sig hade det tveklöst blivit norton 360.

Men nu fungerar det som det skall och jag är nöjd,
så jag har inga planer på att lägga upp en hata-kaspersky-sida
(skulle nog aldrig komma på nåt så patetiskt ändå ens om jag vore fanboy)

När denna licensen går ut om 1.5 år är det troligt att jag fortsätter med kaspersky igen, eller norton, eller nåt annat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Att ge sig in i en diskussion om norton med edgren är som att
kasta vatten på en gås. D.v.s skapar man en hata-norton-sida tror jag seriöst norton är ett litet problem.

Men nu fungerar det som det skall och jag är nöjd,
så jag har inga planer på att lägga upp en hata-kaspersky-sida
(skulle nog aldrig komma på nåt så patetiskt ändå ens om jag vore fanboy)

Haha håller helt klart med på detta.
Bra skrivet ;D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrusE
Jag är ingen expert på antivirus, men jag har testat många genom åren och kan säga att Kaspersky är resurssnålare än Norton. Dock har jag inte testat 2008!

Starta din Task manager och kolla hur mycket antivirusprogrammet drar.

Kaspersky Internet Security 7.0 drar på min dator just nu 8672 K.

Ni som har Norton gör samma så får vi se.

ca 7-10Mbyte, Snabb huvudräkning..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Att ge sig in i en diskussion om norton med edgren är som att
kasta vatten på en gås. D.v.s skapar man en hata-norton-sida tror jag seriöst norton är ett litet problem.

Har kört norton antivirus i olika former sedan 1992 för att 2005 prova AVG IS och 2007 KIS2007.
Under mina nortonår har jag aldrig upplevt problem med virus eller några andra problem som förstört för min dator. Likaså fungerade AVG utan problem.
Däremot Kaspersky har jag fått ligga i mailkonversation med nästan sedan start. Har fått skicka loggar och allt möjligt till dem eftersom vissa internetsidor blockas.
Till slut kom de fram till att nåt virus hade släppts igenom som bland annat blockar kaspersky.com
Förutom detta så höll KIS jämt och ständigt på att scanna datorn efter varje omstart. Jag höll på att bli tokig av att höra hårddisken knattra i flera timmar.

Så här har jag aldrig behövt på att krångla med nortons produkter.
Nu fungerar det bra och jag är nöjd.Skulle det inte löst sig hade det tveklöst blivit norton 360.

Men nu fungerar det som det skall och jag är nöjd,
så jag har inga planer på att lägga upp en hata-kaspersky-sida
(skulle nog aldrig komma på nåt så patetiskt ändå ens om jag vore fanboy)

När denna licensen går ut om 1.5 år är det troligt att jag fortsätter med kaspersky igen, eller norton, eller nåt annat.

Jag skapade en Anti-Norton-sida bara för att få folk att inse allvaret med produkten, så att inte fler än jag o mina kompisar blir drabbade. Sen försöker jag så gott jag kan att inte andra blir drabbade av skiten. Är det dåligt att jag ens gör det?

Det där med att Kaspersky sökte igenom din dator vid omstart. Varje gång jag installerar om Windows och ska installera KIS 7.0, avbockar jag att den ska söka igenom filer som startas med datorn. Sen tar jag även bort AntiSpam-dreten som är dock väldigt dålig i Kaspersky, om jag får säga så.

Att den blockerar vissa sidor, kan ha med Parental Control att göra. Se till att den är inaktiverad om du ej vill ha nått med sånt att göra.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren

Inte för att skryta, men mitt KIS 7.0 tar ibland under 13MB. DET, mina damer och herrar, är lite!

ursäkta.. måste bara få tillägga en sak. mitt NIS087 drar under 10Mbyte hela tiden.. har windowsprocesser som drar mer.. ska jag byta till mac eller linux då ??

jag har ingen direkt parental control förutom mitt förnuftiga surfande, funkar fint så ta du ditt.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
ursäkta.. måste bara få tillägga en sak. mitt NIS087 drar under 10Mbyte hela tiden.. har windowsprocesser som drar mer.. ska jag byta till mac eller linux då ??

jag har ingen direkt parental control förutom mitt förnuftiga surfande, funkar fint så ta du ditt.....

NIS087? Coolt! Som att resa in till framtiden alltså?

Mitt KIS 7.0 drog så mycket då när jag skrev det. Den har dragit betydligt mindre, dock ofta mer än 13 MB. Men! Säkerheten är la ej hur mycket programmet tar? Minneskapaciteten är ju bara ett plus om den tar under 10 MB, eller hur?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
NIS087? Coolt! Som att resa in till framtiden alltså?

Mitt KIS 7.0 drog så mycket då när jag skrev det. Den har dragit betydligt mindre, dock ofta mer än 13 MB. Men! Säkerheten är la ej hur mycket programmet tar? Minneskapaciteten är ju bara ett plus om den tar under 10 MB, eller hur?

nae 87 blir att resa bakåt i tiden.. menade NIS07:P .Men ja håller med om att det är ett plus om det drar lite och som du nämner, är det inte pga arbetsminnet den drar som avgör om det är bra eller ej..

kanske borde lägga ner detta omedelbart nu va ?.. så vi slipper mer skit:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
nae 87 blir att resa bakåt i tiden.. menade NIS07:P .Men ja håller med om att det är ett plus om det drar lite och som du nämner, är det inte pga arbetsminnet den drar som avgör om det är bra eller ej..

Um, ja, iofs ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
kanske borde lägga ner detta omedelbart nu va ?.. så vi slipper mer skit:P

Ok då Återgå till tråden's verkliga handling istället, så att säga.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piracy__
Nja, har haft 2006-versionen i snart två år utan problem. Uppdateringar sköts automatiskt, blockerar intrång etc. Varnar för virus. Gör det programmet ska göra. Finns inget att anmärka på faktiskt. Den släpper ju inte in några virus eller något annat skumt och dumt i alla fall.

Det finns ju Norton 360 och Norton Antivirus 2008, men jag har Norton Internet Security. Vet inte vad det är för skillnad egentligen, men jag är iaf nöjd.

Tror säkert att NOD32 är bra, men eftersom jag inte är missnöjd med mitt så... Men får väl tänka på det. Är ju inte dags med datorbytet än.

Skitet med Norton är att det är SEEEEEEGT!!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Skitet med Norton är att det är SEEEEEEGT!!

med tanken att tråden spårar ur..

NIS 07 och 08 är INTE lika segt som 05 och 06 var. det var skitprodukter!.
det kan ta någorlunda lång tid (vad nu det är för en själv) att installera och uppdatera sen gur allt hur smort somhelst..

Permalänk
Medlem

Jag upplevde dock att datorn var seg när jag testade NIS 2008 för skoj skull för ett par månader sedan. Klarade inte av programmet och avinstallerade det efter bara 20 minuter av konstant laddning när jag inte ens gjorde något på datorn. Hade inga program uppe alls! Nada! Är det normalt? Nej! Tusen högar av nördar heller!

Tacka vet jag ett normalt program!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Jag har installerat Norton360 på två datorer. Har inte haft så mycket problem med datorerna sen jag installerade programmen. Visst, inga virus eller liknande, men vad tusan, ibland drar den igång någon process som tar en jädrans massa CPU. Jag kan bara ha FireFox igång och gå upp till 80% i CPU-användning pga. programmet. Visserligen känner jag inte av någon prestandaförändring, men man hör fläkten dra igång. Dock är det värre på den andre datorn som är av äldre model och med 512 mb ram, där låter den som in i och du kan inte göra något när Nortons process är igång (vet inte vad den gör).

Bör också nämnas att jag har installerat om Norton360 5 gånger på denna datorn för att få det rätt, dock händer det fortfarande ibland att när jag väl startat upp datorn så indikerar den att det "Auto-protect" är avstängt, och det enda sättet att aktivera det igen är genom att starta om datorn...
Jag måste bara ha ett nytt säkerhetspaket.

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Medlem

Om det nu krånglar, varför envisas du o använda samma skitprogram när det finns betydligt bättre ute på marknaden?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Om det nu krånglar, varför envisas du o använda samma skitprogram när det finns betydligt bättre ute på marknaden?

Många använder Norton/Symantec också för att de är de mest populära på nedladdningssidor.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Många använder Norton/Symantec också för att de är de mest populära på nedladdningssidor.

Amen det är ju ren o kär idioti ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Om det nu krånglar, varför envisas du o använda samma skitprogram när det finns betydligt bättre ute på marknaden?

Hade inte haft några tidigare problem med Norton, så därför blev det så igen. Samt att jag har betalat för ett helt års användning. Att bara slänga ut det vore ju slänga 500 kr (om inte mer) i sjön.

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirvasher
Hade inte haft några tidigare problem med Norton, så därför blev det så igen. Samt att jag har betalat för ett helt års användning. Att bara slänga ut det vore ju slänga 500 kr (om inte mer) i sjön.

Enligt deras hemsida är det 60-dagars-återbetalning om man inte är helt nöjd med produkten. Tror denna sida är korrekt över hur man ska göra. Annars är det ju bara att gå till affären antar jag o kräva pengarna tillbaka om du har någon garanti eller nått :S

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Enligt deras hemsida är det 60-dagars-återbetalning om man inte är helt nöjd med produkten. Tror denna sida är korrekt över hur man ska göra. Annars är det ju bara att gå till affären antar jag o kräva pengarna tillbaka om du har någon garanti eller nått :S

Okej, perfekt! Tack! Förresten, något bra alternativ som är stabilt? Eller kanske en kombination av Nod32 antivirus med någon bra brandvägg?

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirvasher
Okej, perfekt! Tack! Förresten, något bra alternativ som är stabilt? Eller kanske en kombination av Nod32 antivirus med någon bra brandvägg?

Kaspersky Internet Security, McAfee...

Eller Avast om du vill ha något gratis.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Kaspersky Internet Security, McAfee...

Eller Avast om du vill ha något gratis.

Exakt, Kaspersky Internet Security 7.0 är en otroligt bra lösning.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Norton säljer bra för att folk inte fattar bättre. Att argumentera för norton är som argumentera för barnarbete. Barn gör minst lika fina fotbollar som vuxna. Norton är ett jävla helvete. Jag har provat på alla versioner sedan 2004 och det har minsann inte blivit ett dugg bättre. Visst Norton är inte sämst, men det säger inte att det är bra heller och det spelar absolut ingen roll om deras gamla program är dåliga eller inte. Symantec är lite som Microsoft, de glider på att de är så stora. Vad de sedan gör för produkter skiter folk i. Det står ju Norton då måste det ju vara bra.

Till alla er som säger att Norton är bra:
Menar ni verkligen det eller vill ni bara tjafsa? Har ni ver huvud taget testat något annat säkerhetspaket? Om Norton nu är så bra, visa mig ett oberoende test där Norton har fått bra resultat.

Med vänliga hälsningar en lycklig NOD32 användare.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Hade NIS ett par år förr när man inte visste bättre, och nu har ja kört NOD32 i hmm 3 år eller nåt.
Just det ja, får inte glöma att ja testade på f-secure också ..haha..de va ingen hit det heller =P

Kommer att köpa nod32 nästa år igen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |