Permalänk

Köpråd minst 37"

Hej, jag behöver som ni kanske förstått hjälp med tv köp. Har en budget på max 8xxx kr, gärna något på sju tusen talet. Vill helst ha 40"-42" men om det inte finns nån vettig för det priset/storleken så nöjer jag mig med 37".

Ett par jag kikat på:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=148965,224645,

Den ska användas mest till vanligt tv tittande och lite dvd. Tacksam för alla sorters inflikar.

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk

Panasonic TH42-PV/PX70 är ruggigt prisvärda. Mellan 10 och 11k brukar de ligga. Finns inget som matchar dem i den prisklassen enligt mig.
Finns massvis med info om dem på minhembio.com

Visa signatur

"?"

Permalänk

Jag vet det men är utanför betalarens (mom) budget.

Edit: Har kollat in några fler

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=184865,197529,205486,224...

nån bra där?

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=197529

Ser bra ut på papper men ja har dålig kolla på tv vet att Pioneer och Sony ligger i toppen men att det då brukar kosta en slant.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Spara lite till och köp något bra från början som håller.
Ex
Panasonic PV / PX
eller
Samsung Q97
Finns lcd alternativ med, fast nämner bara plasma alternativen nu.

Permalänk
Medlem

Ja kör LCD då ja fick rekomendationen att köra LCD upp till 37" och efter det gå över till plastma om jag då ville ha större.

Det är förövrigt kommit ut nya moddeler utav min tv.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=95267

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=102986

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Här har du en sjukt prisvärd TV:

Fujitsu Siemens Myrica VQ40-3SU
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=128310
7990:- på Dustin.

Har det mesta man kan tänka sig och pixelmappar som en gud Lite ojämn backlight men inget som syns när det inte är en tom bild som visas.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Skulle inte köppa en tv utan full hd idag.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willov
Skulle inte köppa en tv utan full hd idag.

För att? En full HD på 42" eller mindre är i stort sett meningslöst. Dessutom är antalet källor med full HD fortfarande ytterst begränsat, man får vara glad om man får tag på 720p versioner av filmer och TV-sändningar ska vi inte ens tala om.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
För att? En full HD på 42" eller mindre är i stort sett meningslöst. Dessutom är antalet källor med full HD fortfarande ytterst begränsat, man får vara glad om man får tag på 720p versioner av filmer och TV-sändningar ska vi inte ens tala om.

Man kanske vill koppla den till datorn.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa nått som inte var full hdd pga att man har en tv ganska länga och HD/B-ray växer så det knakar.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willov
Skulle inte köpa nått som inte var full hdd pga att man har en tv ganska länga och HD/B-ray växer så det knakar.

Den synliga skillnaden är fortfarande minmal när vi inte pratar större än 37-42". Bättre att satsa på en TV med bra kontrast, svärta, färg osv.

Permalänk
Medlem

Och det finns inte i dom nya aparaterna, just fan det glömde ja =P

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willov
Och det finns inte i dom nya aparaterna, just fan det glömde ja =P

Jo, men inte för de cirka 8k som trådskaparen är villig att punga ut för sin TV.
Panasonic PV eller PX70 är ett bra val, om man inte är beredd att lägga ut de cirka 20k som en vettig fullhd tv kostar.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willov
Skulle inte köppa en tv utan full hd idag.

:D:D:D:D
För de som inte förstår så håller jag inte med Willov.

Permalänk
Medlem

Det var 8k ibörjan men sedan så var det prat om en ökning med några lappar och då bör man kunna köpa en fullHD utan större problem.

HD redy är också bra har en själv är nöjd skulle dock vilja ha nya modellen då den är lite bättre på allt och ser mycket trevligare ut. Need for looks som man säger i wow

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk

Visst kan man få en FullHD TV för under 10k men då tummar man på bildkvalité istället. Valet är helt enkelt billig FullHD TV där man har en mindre bra panel som ger en dassig bild. Eller en TV som "bara" är HD Ready men som ger en överlag bra bild. FullHD har blivit en smula överhypat (högst personlig åsikt)

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Finns bra fullHD tv´s för straxunder/över 12k.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willov
Finns bra fullHD tv´s för straxunder/över 12k.

Ge gärna exempel, jag har då inte hittat några från varken Sony, Samsung, Panasonic, Philips eller LG.
Visserligen har vi alla olika normer för vad bra bild är...

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Orkar inte länka allt här men man kan söka många burkar på pricerunner dock va många bara HD-redy såg jag vid andra sökningen.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Ge gärna exempel, jag har då inte hittat några från varken Sony, Samsung, Panasonic, Philips eller LG.
Visserligen har vi alla olika normer för vad bra bild är...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=165340

Har enligt _mig_ bra bild.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU