Hur stänger jag av mappen "tidigare" i explorer ??

Permalänk
Medlem

Hur stänger jag av mappen "tidigare" i explorer ??

Har satt antal dagar till 0 som ska sparas m.m, men der fungerar inte.. Vill inte att explorer ska lagra alla tidigare internetaddresser alls! (Inte internetsidor)

Vart kan man stänga av denna funktion för gott?

Mkt tacksam för svar!

Mvh

Visa signatur

Sony Vaio VGN-FS395VP : 1,73Ghz 2Mb L2 cash Centrino Core Solo, 2Gb DDR2 533Mhz Ram, Hitachi Travelstar E7K100 7200 rpm 100Gb HDD , Nvidia Go6400 128Mb, WD My Book Pro 250Gb - Firewire 800, Stardom Sata x 2x Sam SpinnPoint F1 750Mb 32Mb.

Permalänk
Medlem

vaddå då, ska du Pr0n-sufra på publik dator xD . Tyvärr kan du inte göra så att ingen ser, den som har abbonnemanget behöver bara vända sig till leverantören och fråga efter det. Så får man en fin lista på alla sidor som är besökta.

Men du kan tömma den efter varje gång du har surfat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
vaddå då, ska du Pr0n-sufra på publik dator xD . Tyvärr kan du inte göra så att ingen ser, den som har abbonnemanget behöver bara vända sig till leverantören och fråga efter det. Så får man en fin lista på alla sidor som är besökta.

Men du kan tömma den efter varje gång du har surfat.

Ptja, man kan ju surfa via en proxy om man inte vill att mammsen ska se vilka porrsidor man besökt.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Ptja, man kan ju surfa via en proxy om man inte vill att mammsen ska se vilka porrsidor man besökt.

. Så gissade jag rätt? Hahah, nej det vil jag inte tro. Men Internet Explorer brukar aldrig göra som man vill. När man trycker på Stop knappen stannar den inte utan fortsätter. Microsoft,

Permalänk
Medlem

Nej! Jag ska inte porrsurfa på en publik dator, utan vill veta om det går att göra en registerändring så att mappen Tidigare stängs av på min egna dator alltså.. ??

(Av div olika anledningar såsom min lillebror tex när han e hos mig på besök inte ska gå in på en massa sidor han inte bör se när man e 7 år... )

Någon som vet exakt hur?

Mvh

Visa signatur

Sony Vaio VGN-FS395VP : 1,73Ghz 2Mb L2 cash Centrino Core Solo, 2Gb DDR2 533Mhz Ram, Hitachi Travelstar E7K100 7200 rpm 100Gb HDD , Nvidia Go6400 128Mb, WD My Book Pro 250Gb - Firewire 800, Stardom Sata x 2x Sam SpinnPoint F1 750Mb 32Mb.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
http://malektips.com/internet_explorer_7_0011.html

Så det går inte att helt stänga av denna funktion i registret tro?

Mvh

Visa signatur

Sony Vaio VGN-FS395VP : 1,73Ghz 2Mb L2 cash Centrino Core Solo, 2Gb DDR2 533Mhz Ram, Hitachi Travelstar E7K100 7200 rpm 100Gb HDD , Nvidia Go6400 128Mb, WD My Book Pro 250Gb - Firewire 800, Stardom Sata x 2x Sam SpinnPoint F1 750Mb 32Mb.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VAIO II
Så det går inte att helt stänga av denna funktion i registret tro?

Mvh

Gå över till en riktig webbläsare (läs Firefox) så är problemet löst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VAIO II
Nej! Jag ska inte porrsurfa på en publik dator, utan vill veta om det går att göra en registerändring så att mappen Tidigare stängs av på min egna dator alltså.. ??

(Av div olika anledningar såsom min lillebror tex när han e hos mig på besök inte ska gå in på en massa sidor han inte bör se när man e 7 år... )

Någon som vet exakt hur?

Mvh

Jag var inte allvarlig med det jag sa, men det kan vara skönt att surfa utan att någon vet vart man har surfat ja. Men jag gick över till Firefox för något år sen så jag har inte det problemet .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag var inte allvarlig med det jag sa, men det kan vara skönt att surfa utan att någon vet vart man har surfat ja. Men jag gick över till Firefox för något år sen så jag har inte det problemet .

Lungt.. Har firefox också.. Men det går ju inte att avinstallera explorer helt.. Bara välja primär webbläsare.. Så det får väll va så som det är, om ingen vet någon registernyckel som går att sätta till 0 för att få bort detta...

Mvh

Visa signatur

Sony Vaio VGN-FS395VP : 1,73Ghz 2Mb L2 cash Centrino Core Solo, 2Gb DDR2 533Mhz Ram, Hitachi Travelstar E7K100 7200 rpm 100Gb HDD , Nvidia Go6400 128Mb, WD My Book Pro 250Gb - Firewire 800, Stardom Sata x 2x Sam SpinnPoint F1 750Mb 32Mb.

Permalänk
Medlem

Det går visst att ta bort Internet Explorer, Gå in i kontrollpanelen och starta "Lägg till eller ta bort program" . Där kan du ta "lägg till eller ta bort windowskomponenter" . i den listan finns Internet explorer . Bara att avmarkera den och klicka OK.

Jag ha ringet direkt spår av Internet Explorer iaf, men jag får la ta och kolla i registret om det går . Vista eller XP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det går visst att ta bort Internet Explorer, Gå in i kontrollpanelen och starta "Lägg till eller ta bort program" . Där kan du ta "lägg till eller ta bort windowskomponenter" . i den listan finns Internet explorer . Bara att avmarkera den och klicka OK.

Jag ha ringet direkt spår av Internet Explorer iaf, men jag får la ta och kolla i registret om det går . Vista eller XP?

Jag kör XP fortfarande.. Tack för tipsen iaf!

Visa signatur

Sony Vaio VGN-FS395VP : 1,73Ghz 2Mb L2 cash Centrino Core Solo, 2Gb DDR2 533Mhz Ram, Hitachi Travelstar E7K100 7200 rpm 100Gb HDD , Nvidia Go6400 128Mb, WD My Book Pro 250Gb - Firewire 800, Stardom Sata x 2x Sam SpinnPoint F1 750Mb 32Mb.

Permalänk
Medlem

man kan ju skaffa firefox ?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!