Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Hur kan man hindra att huden blir irriterad?

Häll vodka i huvet. Där efter skratta hänsynslöst i ca 3 min.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc

Jag har lagt ner gel och lödder för länge sen, shaving cream FTW.

Raktvål är det som gäller

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Rakade mig för första gången i 9:an. Då blev det kanske 1 gång varann vecka. Nu (går sista året i gymnasiet) blir det 1 gång i veckan eller mer.

BTW nån som bara hatar att se killar med långt orakad skägg? Jag menar sånt skägg som de ALDRIG har rakat innan, ser så fruktansvärt fult ut. Helt okej om man vill odla, men fan... raka först... odla sen.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Häll vodka i huvet. Där efter skratta hänsynslöst i ca 3 min.

hahahahahaha! Den ska jag dra för polarna när vi ska till Frankrike nästa vecka.

Jag brukar odla tills flickvännen säger till mig eller jag väntar ett par dagar. Jag börjar med att raka skägget, sen väntar jag någon dag med mustaschen (min flickvän hatar mustasch), när jag väll tar mustaschen sparar jag en bit likt Adolf.

Sjäv har jag märkt att hyel tar närmre än våra gammla apparater, men bladet börjar bli slött.

Vilket verktyg tar ni till hjälp när ni rakar er?

Permalänk

Jag hatar att använda hyvel, det funkar inte alls bra. Även fast jag har en bra hyvel, Gillette Fusion eller varen heter. Blir jätteirriterad i huden och det kliar. Har provat med krämer och så men det hjälpte inte ett smack.
Jag har en rakapparat som jag brukar använda, men då nästan bara trimmern. Gillar när det är lite lite stubb kvar. Nu håller jag på att spara ut mina polisonger. Går inte så jättebra då polisongväxten inte är riktigt 100% ännu.

Permalänk
Hedersmedlem

Har börjat raka mig i slutet av gymnasiet nu. Fick rakapparat i 18-års present. Det började växa lite för mycket månaderna innan om det gick ett par veckor. Nu använder jag apparaten kanske 2 ggr i veckan. När jag började raka mig var det jobbigt att dricka vatten direkt ur kran eller skölja munnen för känseln på överläppen var nästan borta kändes det som. Jag kunde känna att det var något kallt på läppen men jag kunde inte känna vattnet :S Måste vara så katten känner om man kapar morrhåren

Ang irritering av huden så kan man väl göra som Kramer i Seinfeld. Använd smör

Som någon nämde tidigare i tråden om udda växt så växer det mer på min högra än vad det gör på min vänstra vilket känns lite jobbigt

Nu får man ju känslan av att man måste raka sig när man sitter och känner på växten Resistance is futile.

Permalänk
Medlem

Tror jag började i sjuan någon gång, var nog 13 år. När jag var runt 14 hade jag bara halvseriös skäggväxt på två ställen och i form av ett par riktiga ronny & ragge-polisonger. Behövde knappt raka runt dom, väldigt bekvämt. Seriös skäggväxt kom väl runt 15-16 årsåldern i hela ansiktet, förutom mustaschen som inte fått någon riktig färg än. Är 20 år och just nu är det 4 cm helskägg på mig. Som vinterpäls fungerar det väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Rolig topic, är det inte ganska uppenbart när man bör raka sig?
Kan tipsa om beards.org också, ganska bra sida om man vill ha lite tips.

Passar på att slänga in en bild av mitt skägg också, börjar bli lite längd på det...
http://www.pici.se/p/CbZRUKRTF/
Visa era nu, vem har egentligen längst skägg på swec?

Permalänk
Medlem

Fick ansiktsbehåring ganska sent. Tror jag rakade mig för första gången för drygt ett år sen. Idag, som 19åring rakar jag mig ca en gång i veckan, då jag bara behöver raka bort moppemustaschen och min glesa skäggväxt. Som tur är, har jag fortfarande inte fått skäggväxt under hakan och hoppas på att aldrig få det heller.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Hmm... började nog raka mig för något år sen bara, är 17 nu... Lite jobbigt med mitt "skägg" eftersom det bara växer på sidorna av hakan och knappt något i mitten =/ så jag måste raka mig varje/varannan dag för att inte se ut som Wolverine i X-men (fast utan polisonger då )

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk

När ska man börja raka sig på pungen då?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Var typ 14-15.
Nu är jag 19 och rakar mig varje dag. Så tråkigt

Permalänk
Vila i frid

Jag trimmar bara lite då och då. Nu senast innan jul tog jag lite mer än vanligt.
Från 10cm till 5. Skäpparkrans.
Ska nog trimma ner det ännu mer, när jag orkar.
Nu har jag inte rakat mig sen dess, så jag ser ut som en robbinson-deltagare.
Jobbigt när det fastnar sås o annat kladd i mushen när man äter kebab eller burgare
Har aldrig haft murre förut, men jag har bara inte orkat raka mig, har ändå inte kännt att jag behöver snyggatill mig, så nu sitter det en snorbroms där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Fick ansiktsbehåring ganska sent. Tror jag rakade mig för första gången för drygt ett år sen. Idag, som 19åring rakar jag mig ca en gång i veckan, då jag bara behöver raka bort moppemustaschen och min glesa skäggväxt. Som tur är, har jag fortfarande inte fått skäggväxt under hakan och hoppas på att aldrig få det heller.

Fick också skägg (och massor av finnar) när jag var runt 18-20. Tror jag... Jag minns faktiskt inte riktigt exakt egentligen och sen det växer ju gradvis mer och mer. Men jag hade varken finnar eller skägg i gymnasiet iaf. Men det växer rätt kraftigt nu när jag blivit 26.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Rolig topic, är det inte ganska uppenbart när man bör raka sig?
Kan tipsa om beards.org också, ganska bra sida om man vill ha lite tips.

Passar på att slänga in en bild av mitt skägg också, börjar bli lite längd på det...
http://www.pici.se/p/CbZRUKRTF/
Visa era nu, vem har egentligen längst skägg på swec?

Jag har för vana att trimma skägget ibland men man kanske skulle se hur långt man orkade spara...

Det är förvirrande med rakning, varför utsätter sig vissa människor frivilligt för rakningens plågor? Det är väl knappast någon som njuter av att raka sig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Jag har för vana att trimma skägget ibland men man kanske skulle se hur långt man orkade spara...

http://img171.imageshack.us/img171/4863/hubbars7.th.gif

Det är förvirrande med rakning, varför utsätter sig vissa människor frivilligt för rakningens plågor? Det är väl knappast någon som njuter av att raka sig...

Hehe, tycker allt att du är lite lik Anders Johansson från Anders och Måns

http://bp0.blogger.com/_q_jVdcbFXYM/Rm6F7TJbHhI/AAAAAAAAAJI/D...

Inget illa menat, se det som en komplimang Anders och Måns är ett grymt bra program

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Man rakar sig helt enkelt när det ser förjävligt ut

HAHA!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 09tomlin
Hehe, tycker allt att du är lite lik Anders Johansson från Anders och Måns

http://bp0.blogger.com/_q_jVdcbFXYM/Rm6F7TJbHhI/AAAAAAAAAJI/D...

Inget illa menat, se det som en komplimang Anders och Måns är ett grymt bra program

Jag har en kompis som är otroligt lik Anders vilket jag brukar påpeka, trodde aldrig att det skulle slå tillbaka...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Jag har en kompis som är otroligt lik Anders vilket jag brukar påpeka, trodde aldrig att det skulle slå tillbaka...

Hehe, det kanske är din hemliga tvilling din mamma och pappa aldrig berättade om?