Någon som har ett par trasiga hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Kokade själv mina 17 magneter och de lossnade utan större problem.

Karaff, det är sant att de tappar livslängd, men när det gäller "gratismagneter" så kan det ju vara värt att förlora lite för att vinna resten

Jag ska bygga en evighetsmaskin btw

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Jag ska bygga en evighetsmaskin btw

Kul, men akta dig för oljasnubbarna Funkar maskinen så funkar inte du, så att säga... det verkar som så iaf....makten är för stor.

För övrigt bör evighetsmaskiner vara skitenkla att bygga: Stora solceller, 12V-bilbatteri och en liten elmotor. XD

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac
Kul, men akta dig för oljasnubbarna Funkar maskinen så funkar inte du, så att säga... det verkar som så iaf....makten är för stor.

För övrigt bör evighetsmaskiner vara skitenkla att bygga: Stora solceller, 12V-bilbatteri och en liten elmotor. XD

Har redan tänkt på att det skulle bli världskrig om det omöjliga blev möjligt ;).

Principen om en evighetsmaskin är ju att den fungerar antingen utan energifölust, dvs att den återanvänder 100% av sin egen energi för att på så sätt driva sig själv, eller att den på egen hand alstrar mer energi än den förbrukar.

Det där med solceller är ju "bara" energieffektivt och miljövänligt :).

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Har redan tänkt på att det skulle bli världskrig om det omöjliga blev möjligt ;).

Principen om en evighetsmaskin är ju att den fungerar antingen utan energifölust, dvs att den återanvänder 100% av sin egen energi för att på så sätt driva sig själv, eller att den på egen hand alstrar mer energi än den förbrukar.

Det där med solceller är ju "bara" energieffektivt och miljövänligt :).

Jahaaa. Men den slags evighetsmaskin är ju lätt, men kan tyvärr inte säga mer än så

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac
Jahaaa. Men den slags evighetsmaskin är ju lätt, men kan tyvärr inte säga mer än så

Förlåt men kunde inte hålla mig!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Aha! Du snackar om en sån där magnetmotor. Vissa påstår att man kan bygga en evighetsmaskin med hjälp av permanenta magneter. Finns ett helt forum som är tillägnat just sådanna maskiner, Ganska intressant läsning faktisk. Men såvitt jag vet har ingen lyckats kontruera en magnetmotor som genererar mer energi ut än vad som sätts in.

Enligt enkla fysiska lagar så är det helt klart än omöjlighet att bygga dessa maskiner. Men man kan ju alltid drömma

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Avstängd

ingen som läste aftonblandet för en jädrans massa år då några forskare i norge försökte skapa eller exprementera med en evighetsmaskin med hjälp av en elmotor och generator?

Elmotorn snurra på generatorn som i sin tur gav kraft till motorn, inte direkt utan dom hade något annat inblandat också som hölls hemligt.

Det fungerade inte och kostnaderna hamna runt 12milj norska kronor.

Men personligen tror jag inte att någon här på jorden kommer att lyckas med att skapa en evighetsmaskin, för mycket som sätter stopp på det.
fysikens lagar, friktion mot material, luft blaha blaha.. just ja, jordens dragningskraft också.... så då får vi "tänka utanför lådan" (a.k.a earth)
Men hey, jag har haft fel tidigare men denna gång HOPPAS jag att jag verkligen har fel.

Och dom som missat med vad som är evighetsmaskin.. vi säger så här, den ska fungera i en mörk, luft tätt rum utan el eller värme... alltså absolut ingen kraft från utsidan förutom vid startmomentet och den ska gå i... öh, evigheter? (bortsett från reparationer m.m... fast är det evighetsmaskin då?)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
text

Håller med dig. Man kan ju alltid hoppas man har fel och att resten av alla mattematiker, fysiker och smart folk också har fel

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

byggde en evighets masking en gång när jag va liten
Hängde upp en stavmagnet från en tråd i taket som jag tvinnade, men magnetens dragning till nordpolen hindrade den från att tvinna upp sig så den bara svängde fram och tillbaka i flera månader innan jag tröttna^^
Fast de räknas inte som en evighetsmasking eftersom de kostar massa energi att göra magneten och en magnet håller inte i all evighet :'(

Visa signatur

[AMD 64 3200+ @2200] [Gigabyte K8NS Ultra 939] [1Gb Kingston DDR PC 3200] [Leadtech 6800 le @ 16/1,6] [Seasonic S12 430W] [Antec Sonata]

Permalänk
Medlem

Jag har en tre-fyra-fem stycken trasiga hårddiskar här hemma. Relativt nya (80-250GB). Sen har jag ett antal smådiskar nånstans mellan 700MB-5GB som inte är nåt att ha heller så de går ju också att plocka isär. Ska till sthlm i helgen, till Salem iaf. Men nu kanske du har fått dina magneter. Annars kan du ju höra av dig.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Jag har redan skaffat ett par. Tack iallafall

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.