Misstagstråden (dela med er av era största misstag vid datorn)

Permalänk

råkat mata in 12VAC i en CCFL inverter som vill ha 12VDC Numera blinkar den inverten.

(Bränd transistor) får ta och köpa en ny transistor så funkar den igen skulle ag tippa på.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

fifflade ihop lite kablar så ja kunde koppla en motor från ett radiostyrt flygplan + propeller till datorn. provade på en gammal med ett 200w nätagg. den dog direkt när ja kopplade in den eftersom motorn typ drog 172w om den fick nog med kräm. hursom helst så gick ju säkringen (sån man ställer tbx manuellt) tyckte ja va rätt smart när ja tryckte tillbaka säkringen med nätagget på och strömsladden i tills ungefär 1sec senare när jag fick en fet stöt och flög bakåt. small som fan blixtrade lite sen rök det bara och luktade bränt.. försökte inte ens starta datorn igen efter det då resultatet var ganska givet XD

Permalänk
Medlem

Hmja. Har gjort en hel del tokigheter.

Den senaste är väl mitt uppbrända X1300LE. Skulle ta bort kylning på den och kleta på lite ny kylpasta, men råkade ha sönder kylningen totalt. Så jag bestämde mig för att ta en gammal 80mm fläkt och sätta fast med hjälp av ett snöre. Funkade bra i några timmar. Sen så dog det.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Hahahahahaha, You made my day (A)

Mine too! hehe!

Och sen när man läser om alla som pilla på voltomslagarne på baksidan! Hallååå! Hur dum får man va!

Aja, kan väl berätta om när jag med mitt halvliters glas fyllt med oboy välte, över mitt tangentbord, min mobiltelefon och en massa papper jag hade liggande på skrivbordet!... LoL, det dryga var ju att torka upp allt och försöka rädda mobilen, papperna och oroa sig för tangentbordet samtidigt!
Inga skador uppstod, förrutom på massa oviktiga papper! =)... Jag fick iaf chansen att städa lite!

Permalänk
Medlem

Ställde in nätagget på 115v istället för 230 sen in med elen. Fyfan vad det small, luktade och kom rök.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagel
Ställde in nätagget på 115v istället för 230 sen in med elen. Fyfan vad det small, luktade och kom rök.

Varför? Hur kan man "missa" det liksom!? Vet inte medeldatanörden att det är 220 volt i väggen?

Som han i SVT's "Stå Upp" som kopplade ihop två hanar, med den ena ändan i väggen medan han skruvade på den andra!
Ursäkta uttrycket, men hur korkad kan man vara?? Och vad faen i helvede ska man med en sladd med två hanar i??? Haha! LoL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Varför? Hur kan man "missa" det liksom!? Vet inte medeldatanörden att det är 220 volt i väggen?

Som han i SVT's "Stå Upp" som kopplade ihop två hanar, med den ena ändan i väggen medan han skruvade på den andra!
Ursäkta uttrycket, men hur korkad kan man vara?? Och vad faen i helvede ska man med en sladd med två hanar i??? Haha! LoL

Var som en i klassen som satte upp 2 st 16A 3fas intag rätt skoj och pilla på det andra intaget när det andra är inkopplat som sagt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Var som en i klassen som satte upp 2 st 16A 3fas intag rätt skoj och pilla på det andra intaget när det andra är inkopplat som sagt

Klyftig kille.. fast vissa tänker ju inte längre än till näsan..:D;)

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

min senaste var 2005 när min vatten kylning började läcka. orkade inte byta slangar å sen när de blev hårda så började det läcka vid CPU blocket, skriva i sär datorn å lät de torka skruva ihop med luftkylning å grejerna rulla ca 5månader till sen dog de å jag skicka in grejerna på garanti å fick nytt

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trIIger
det är ju endå normalt att ha stora ventilationshål i marken ..........

I skåne är det Nej men det var ett loft ovanför ett garage, och där fanns det, vilket jag fick lära mig på det hårda sättet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
tänk om du hade fått skärmen mot bröstkorgen eller huvudet, det hade du antaligen inte överlevt. Så tur i oturen är nog det minsta man kan säga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av terjes_slav
Lol, sjukt mycket tur att du inte slog dig värre... i alla fall låter det som att det inte blev allt för farligt...

Ja det var tur att man var flexibel när man var yngre, har blivit lite stelare under åren Killen som jag var hos undrar fortfarande hur jag bara kunde få så lite skador med tanke på det fallet

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Som han i SVT's "Stå Upp" som kopplade ihop två hanar, med den ena ändan i väggen medan han skruvade på den andra!
Ursäkta uttrycket, men hur korkad kan man vara?? Och vad faen i helvede ska man med en sladd med två hanar i??? Haha! LoL [/B]

Råkade ut för det på jobbet - en konsult tyckte det var skitklyftigt att bygga en hane-hane, ena hanen i väggen och andra hanen stoppade han ner i en sån där 2-vägs förgrening så att han kunde använda det återstående uttaget som förlängning.
Blev lite "förvånad" när jag skulle röja undan lite sladdar och greppar runt 2-vägs förgreningen med ena handen.

Sedan dess är det totalförbjudet för alla utom jag själv att utföra några som helst kopplingar i labbet...

/M

Visa signatur

Baldrick for president!

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka komma på det dummaste jag själv gjort nån dag, tillsvidare kan jag berätta om en polare till mig:

Skruva isär tangentbordet och torka av elektroniken med en rejält fuktig trasa, medans det satt kvar i datorn och den var igång, det var humor alltså.
(ja han fick skaffa nytt moderkort, lyckades smälla porten och lite till )

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

när jag byggde ihop min första dator för en vecka sedan skulle jag sätta in den lilla strömkontakten till moderkortet(vad den nu heter ), meb det var så jäkla trångt mellan chassit och processorkylaren så jag råkade skära mig på kylaren det finns en fin liten blodfläck där nu

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

skulle installera cpukylare....använde liiite för mkt våld...sen hade man knäckt det kortet......sen har man väll grillat några minnen i sitt liv oxå....bränt nån cpu när jag lekte fick upp en gamal celeron te 3,3ghz på stock....dock inte så länge...hahahahaa

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
när jag byggde ihop min första dator för en vecka sedan skulle jag sätta in den lilla strömkontakten till moderkortet(vad den nu heter ), meb det var så jäkla trångt mellan chassit och processorkylaren så jag råkade skära mig på kylaren det finns en fin liten blodfläck där nu

P4a kontakten är det nog du tänker på den andra kallas ATX 20 pin eller 24 beroände på vilken standad nätagget har. hårddiskar/cdenheter kör på en kabel som kallas molex (blanda inte ihop företaget Molex) nya sata diskar kan köra på molex men vanligast är att de kör på sataströmkablen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
P4a kontakten är det nog du tänker på den andra kallas ATX 20 pin eller 24 beroände på vilken standad nätagget har. hårddiskar/cdenheter kör på en kabel som kallas molex (blanda inte ihop företaget Molex) nya sata diskar kan köra på molex men vanligast är att de kör på sataströmkablen.

Jo Det var den jag menade

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

hehe har gjort en lite halvklantig grej:D

Jag hade fått virus på min hårddisk så jag tog me den hem till en polare så skulle vi sätta i den i hans dator och få ut all min musik och bilder!
Kom hem till han runt 8tiden på kvällen, vi slänger i min hårddisk sätter i alla kablar osv.. trycker på start knappen, datorn startar upp...
väl inne i windows så hittar vi inte min disk?

Så efter vi hade funderat lite hur vi skulle göra så kom vi på att vi drar ut kompisens hårddisk när datorn är igång och windows bootat...
Sagt och gjort:D
Vi drog ut hans hårddisk när dator var på(vi såg ju inte att skärmen slockna när vi drog ur hans hårddisk för vi satt under skrivbordet)
När vi skulle trycka i ström kabeln till min hårddisk, Schhhprak lät de.
Vi stängde av datorn av rädsla, händerna skakade och var iskalla!
Vi försökte desperat starta upp datorn igen men det stod att det inte fanns någon hårddisk inkopplad(inte så konstigt eftersom den antagligen blev kortsluten hehe)
Vi kopplade ut min hårddisk som luktade bränt och satte i kompisens hårddisk igen och vi var fortfarande as skakiga då hans föräldrar hade massa viktiga grejer på datorn och vi tryckte på start knappen och den sa fortfarande att det inte fanns någon hårddisk i, vi blev nu ännu räddare med tanke på att kompisens föräldrar inte skulle bli så glada:P
Vi drog ut ström sladden och efter 10min testa vi igen och jaaaa hans dator gick igång igen men min hårddisk var ju ett minne blått hehe

Kunde inte så mkt på den tiden, och efter ett par år så fattade vi att vi var tvunga att "enabla" en andra disk som vi inte fattade när vi höll på^^ haha
När man kom hem med min hårddisk så sa jag till pappa, nepp denna disken har nog gått sönder av vibrationer eller nått sånt:D haha
så vi åkte och köpte en ny hårddisk som var större och mkt bättre;)
Obs var bara ca 10år då!

En annan gång var när jag låg och sov...
Jag vaknade till av ett stort jävla blått eldklot som kom ut ur datorn(det var under stormen gudrun) jag tänkte nefan det var nog bara en dröm, så jag slummra till igen och känner stanken av bränd el.
Går in till morsan och farsan och säger att det luktar bränt i hela huset, vi konstaterade att mitt nätagg hade kommit till ett bättre liv + diskmaskin, tvättmaskin, torktummlare, telefoner, trådlösa ruotern, bredbands modemet osv osv osv...

Vi kollade gick ner och kollade elskåpet, men hela elskåpet var strömförande! farsan fick sej en ordenklig kyss!
Vi gick in i huset igen och kollade med elmätare, vi hade 400Volt IN I HUSET på ("jorden"/nollan)?? WTF tänkte vi!
Vi ringe till elbolaget och det visade sej att det hade ramlat träd över elledningarna så det hade blivit något fel så att det kom in 400volt via "jorden" vilket även förklarar att elskåpet var helt strömförande!
Det kunde slutat mkt illa! men allt löste sej tillslut iaf!
Hela datorn var skrot... jag som precis hade uppgraderat min dator!
Vi fick ju såklart ersättning för allt och lite till;)

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW

Permalänk

NOOb3N: Men isf måstte ni haft bristfällig skyddsjord! för blir höljen strömförande på apparater så ska spänningen ta vägen via jorden för att det är alltid den lättaste vägen och din far kan/bör inte ha fått en kyss. lite lättare form av statikselektrisitet eller hur man ska kalla det kan jag tänka mig.

Dock så tor jag din sign är lite för lång

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
NOOb3N: Men isf måstte ni haft bristfällig skyddsjord! för blir höljen strömförande på apparater så ska spänningen ta vägen via jorden för att det är alltid den lättaste vägen och din far kan/bör inte ha fått en kyss. lite lättare form av statikselektrisitet eller hur man ska kalla det kan jag tänka mig.

Dock så tor jag din sign är lite för lång

alltså om strömen kom in igenom jorden hur skulle den då kunna ta den vägen isf? kom inte ihåg vad det hette det som hade hänt, men det var något namn som en elektriker sa när han var här och kollade!

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW

Permalänk

finns mängder med namn

Men hade ni fått 230 dvs 400 över fas och jord så hade ändå ifs höljet blivit spänningsatt för leverantören levereran TN-C (combined jord och skyddjord) dock har ni TN-S i hushållet där skyddjorden och jorden är avskillt dock så via nollskruven i centralen går det samman men ni ska eller bö ha en kabeln rakt ner i marken dvs en skyddsjord. då skulle inte en stöt ha inträffat för strömen tar alltid den lättaste vägen som sagt.

Har ni potentialmätt hela elinstalationen? för vid en dirext stöt kan skruvar kablar skadas mm så att skydd mister sin funktion.

Har varit med om att Åskan slog ner i våran båt (stor snipa) en enda knall på nästan klarblå himmel. gick vägen via comradioantennen. via comradion ut via kablarna till batterier,radio,högtalare, ugn,massa lampor inne, alla lanternot, hela säkringsentralen,generatorn, ekologdet,gpsen, kylen, några fläktar, generatorn. och slutligen ut via motorns propelleaxel dvs en jiddrans fin jordning

allt på råga på detta startade faktist motorn, kommer inte ihåg om farsan startade motorn via hand eller med nyckel, dock låg startbatteriet i en egen kedja som tur var. så man kunde tuff ahem på egen maskin. annars hade man fått dra hem den.
var småkul att städa båten sen. byta alla kablar och grejor och fixa till där lister osv blivit bränskadade och i hela båten låg det en massa små kulor av smällt koppar och tenn.

Eller annars min största tabbe i livet är nog att jag stoppade fingret i en ljusstake när jag var liten. Är väl därför jag är lite lustig och har ett intresse för att gå EL-Tecknik som linje på gymnasiet så (sista termin)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fullmoon: Det som hände för NOOb3N var att PEN-ledaren ute i leverantörens nät gick av. Då finns försvinner både nolla och jord, och eftersom han bevisligen inte hade nått eget jordtag så hade strömmen ingen stans att ta vägen , alltså 400V på nolla o skyddsjord. Finns massor att läsa om detta , har avhandlat detta i några andra trådar.

Permalänk
Medlem

Köpte ny dator och byggde ihop den själv för första gången för nån månad sen, och nu för nån vecka sedan höll jag på att skita på mig
Som den gamear man är, är man van vid att allt ska gå fort, och när farsan ropar att det är käk så är det ju bara att springa iväg från datorn. Det värsta var att headsetet's ljudsladd hade kommit i kläm mellan en av de där två små skruvarna som sitter på skärmens kontakt till grafikkortet.
Hursomhelst så slänger jag av mig headsetet och ställer mig upp, varav sladden på något sett har lindats runt min arm, så när jag flyttar på mig drar jag omkull hela datorn med en smäll, allting slocknar och när jag lyftar upp den ser jag att grafikkortet slitits från moderkortet, YAY!
Då datorn var ny med ett 8800GT 512mb kändes det ganska förjävligt tills jag fått i kortet igen och drar igång datorn... och den funka som vanligt, jävla tur man kan ha ibland

Så nuförtiden kollar man alltid var man har alla kablar innan man förflyttar sig ^^

Permalänk
Medlem

gjorde samma som dig igår ZaCway...

satt å lirade lite gitarr när det ringer i telefonen, varav jag tvärställer mig upp och rusar mot soffan i datarummet för att kasta gitarren dit. tyvärr hade jag korvat ihop telekabeln så den var ungefär 1m lång...

sagt och gjort, hivar gitarren i soffan två meter bort varav jag hör två ordentliga metalliska smällar. har då lyckats med konststycket att dra ner både mixern och ljudkortet (phase 26 extern) som stog på bordet rakt ner i parkettgolvet...

sprang och tog telefonen medans jag gick igenom utgifterna som komma skulle. funderade över vilket ljudkort jag skulle köpa nu? ESI har ju några fina.

kommer tillbaks till datarummet efter samtalet med svärmor! och pluggar i ljudkortet igen. några kallsvettiga sekunder senare hör jag ljud igen! även mixern verkat ha klarat sig!

efter ett test visade det sig att några lödningar på baksidan av ljudkortet har släppt, vilket har gjort att 4 utgångar (5/4 och 3/2) har dött av dödsstupet mot det nylagda (!) parketgolvet i 14mm ek.

jaja så går det när man har bråttom, och nu går jag i tankar på att köpa studioheadset... det kan sluta ännu värre. blir att löda en självutlösare som klipper kabeln när jag ställer mig upp eller nått.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

haha det toppar jag inte, men jag kan ju skriva något iaf

skulle lägga upp foton till några på nätet, använde en klient som bara tar max 100mb rar, (mappen var 240mb) aja då sätter jag 100 som storlek, skrev inte 100 vad =/ satt och surfa medan den jobbade (p4 3,4 ghz så det e inte super speed ) allt gick segare och segar =/ kollade skrivbordet och ser att det är fyllt med små rar filer ^^ okey tänker jag och markerade alla och tog bort, uppdaterade och det fylldes på igen, insåg vad jag gjort =/ efter 30 min lyckades jag öppna mina dokument och skrivbord, sen tog det 20 min att markera och 10 min att ta bort allt ^^

sista filen (han stoppa winrar innan den var klar) var nummer 45 578...

annan dum sak är ju att glömma plattan i chassit som ska sitta vid usb ljud nätverk osv, insåg det när jag var klar med bygget ^^ suck, tänker inte fixa

sen har man ju gjort det man brukar, sabba ljudkort genom att damsuga det, tänkte att om jag inte nuddar borde det funka, pang så sitter ljudkortet fast... böjt av ett nätverkskort, och menar jag inte på det korta hållet, utan från metallen till andra kanten ^^

har oxå byggt en server av p4 1,7ghz 512 ram och 80gb hdd, genom att limma fast allt i en plastlåda, inser nu att jag måste ha sabbat alla delar till den servern, men jag lyckades fixa ubuntu genom att blås på delarna (hade inte tagit på ny pasta) sen sålde jag den för 500kr (snittade 80grader)

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Pajat ett ganska nytt grafikkort (8600gt) med hjälp av statisk elektricitet, varpå garantin inte gäller=D Pryder numera min hylla. Nån idé vad man kan göra med det?

Permalänk
Medlem

Det var en gång år 2002, då min monitor slocknade utan uppenbar anledning. Efter lite pillande hittade jag en trasig säkring i den. Hade dock inga nya liggandes så det fick bli en spik istället.
Det blev mörkt i lägenheten och luktade bränd plast ett tag, men inga djur skadades i försöket.

Är även med i flytta-hdds+glömma-bort+formatera klubben. Tyckte det tog lite väl länge att formatera c: (40GB deathstar), blev lite lack när jag upptäckte att det var film+musik disken (160GB). Det var ett antal år sedan men min film samling har fortfarande inte återhämtat sig, känns det som iaf.

Hmm vad mer.. har böjt någa pins på en Athlon XP, fixades dock med tång och funkade fin-fint. Några år före det nitades en P3a med statisk elektricitet.

Tappade en dator när jag flyttade så att en konding föll av moderkortet, var lite surt för det gick inte på garantin.

Men för att ta det från början på karriären; pillade på läs-inställningsskruven på C64:ans bandare utan att ha en toner-kasett. Den vägrar fortfarande ladda summer games! *snyft*

Visa signatur

AMD Phenom II 4X 965 (BE), 6GB DDR3, GF GTX 460 1GB, OCZ stealthXsteam 600W. På mjölkpaketet: SSD.

Permalänk

1. Det var nog när jag önskade mej en ny dator och pappa kom hem med en annan som de sa var lika bra. (var inte så duktigt då) Efter ett tag märkte jag att fan vad vi blivit lurade. Det satt dock inte så gött.

2. när jag skulle sätta tillbaka en plast grej på min snörande processorfläkt.

Permalänk
Medlem

Vid mitt första datorbygge så skulle jag montera alltihop och ändå lägga 8-pin ATX-kabeln på ett snyggt sätt. Då hade jag redan satt in mitt 8800GT och ATX-kabeln hamnade över 8800GT. Var inte nöjd och tänkte att jag skulle dra den under 8800GT istället, så då skruvade jag bort PCI-portsskruven och försökte dra ur grafikkortet. Men den gjorde motstånd så jag tog i lite till och CRACK! Hör något som flyger iväg - hjärtat hoppar över ett slag - jag inspekterar PCI-E x16 porten men den tycks inte vara skadad. Kollar på 8800GT och då upptäcker jag att det satt en spärr på högra sidan östra sidan (om man nu ser det på samma sätt som nord o sydbrygga fått sitt namn) och denna spärr hade nu brytits av. Okej den har ingen prestandafunktion men ändå - klant man är.

Skulle formatera min hårddisk så jag drog till polaren med den och skulle överföra de viktigaste filerna. Jag drog mappen till hans hårddisk och överföringen tog fanemej typ 1 timme. Efter 25 minuter får jag upp en varningsruta som det endast går att klicka OK på. Skiter i vad som står och trycker OK... Överföringen fortsätter och sen tar jag mitt pick o pack och drar hem för att formatera. Dagen efter kommer jag tillbaks för att hämta mina filer och då visar det sig att den viktigaste undermappen var den som fick ett felmeddelande och överfördes aldrig! OH SHIIIT tänkte jag. Har surat 24/2 sen dess nu.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Senast igår kväll lyckades jag fastna med håret i en av de många fläktar som dominerar min dator. Det tog några minuter att ta sig loss. Säga vad man vill om hårdrocks-hår, men det är inte bara glitter och glamour.
Lyckades även skära mig ordentligt i högerhanden på min kompis budget-chassi förra veckan. Frågan är om inte jacket gick ända in till benet. Nåja, ytterligare ett ärr som kan förknippas med ett kärt minne.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle_kanon
Senast igår kväll lyckades jag fastna med håret i en av de många fläktar som dominerar min dator. Det tog några minuter att ta sig loss. Säga vad man vill om hårdrocks-hår, men det är inte bara glitter och glamour.
Lyckades även skära mig ordentligt i högerhanden på min kompis budget-chassi förra veckan. Frågan är om inte jacket gick ända in till benet. Nåja, ytterligare ett ärr som kan förknippas med ett kärt minne.

ännu ett bevis på att vi killar inte ska ha långt hår hehe

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit