Permalänk

Det pratades lite om "kampkonst". Finns det någon sport som är inriktad på just det? Har för mig att det finns nåt sånt. Alltså det ska vara mer som en slags dans eller nåt, om ni fattar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomathjärna
Det pratades lite om "kampkonst". Finns det någon sport som är inriktad på just det? Har för mig att det finns nåt sånt. Alltså det ska vara mer som en slags dans eller nåt, om ni fattar?

Tai Chi låter som nåt du hade tyckt om.

Mjuka rörelser, lugn andning och hur energin flödar i kroppen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag håller helt och fullt med alla som säger att det varier otroligt mellan olika karatestilar. Stilen som jag tränar, Koryu uchinadi, har både sparkar, slag, knän, armbågar, grappling och kata. Skulle nog påstå att den är helt okej för någon som är lite osäker på att börja med antingen TMA eller MMA.

Visa signatur
Permalänk

Cloudstone: Lite mer fart och fläkt hade jag nog tänkt mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomathjärna
Det pratades lite om "kampkonst". Finns det någon sport som är inriktad på just det? Har för mig att det finns nåt sånt. Alltså det ska vara mer som en slags dans eller nåt, om ni fattar?

Capoeira kanske skulle vara något för dig?

Nåt annat som skulle vara häftigt är wushu kombinerat med akrobatik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Capoeira kanske skulle vara något för dig?

Nåt annat som skulle vara häftigt är wushu kombinerat med akrobatik.

Yes, Capoeira var det nog jag tänkte på
Verkar inte finnas så många klubbar i närheten dock :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomathjärna
Det pratades lite om "kampkonst". Finns det någon sport som är inriktad på just det? Har för mig att det finns nåt sånt. Alltså det ska vara mer som en slags dans eller nåt, om ni fattar?

Wushu, Capoeira och min favorit (funderade ett tag på att börja träna men har inte tid): Taido.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Haha det där har jag missat Har en 15mins lång walk hemmifrån till det där stället sen sa brorsan att dom kan ha något sånt i Slussen/Söder också.
Ska gå ner ett par kg sen börja träna någon kampsport...är lika rörlig som en parkerad bil och snabb som en sengångare atm.

Om det är brasiliansk jiu jitsu du vill träna så rekommenderar jag Hilti Stockholm som är en av de om inte den mest framgångsrika BJJ klubben i sverige.

Dom har anknytning till Brazilian Top Team i brasilien. Om du är intresserad av BJJ så vet du att dom har några av dom bästa utövarna i världen.

Dom har även då och då riktigt bra gästtränare från bland annat Brazilian Top Team.

Själv har jag tränat på Hilti Uppsala, som numera har gått ihop med Uppsala Shootfighting och bildat hiltifightcenter, jag vet inte om Sthlms avdelningen har gjort något liknande, men här i uppsala kan man träna bjj, shootfighting, thaiboxning, submission wrestling och mma på samma ställe.

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Tomanhjärna:

Wushu .

Kolla in den här filmen så får du ett hum om vad det är, den är råcool .

http://www.youtube.com/watch?v=JfSvyIVrYiQ

Rekommenderar alla att kolla in faktiskt, för det är så extremt läckert.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb