skruvlöst chassi-plastgrejer till HDD

Permalänk
Medlem

skruvlöst chassi-plastgrejer till HDD

Har precis köpt en ny hårddisk men när jag skulle sätta in den märkte jag att jag inte hittade mina plastgrejer för att sätta fast den i mitt skruvlösa chassi-Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX

Grejerna ser ut såhär och jag undrar om det är någon som vet hur jag kan få tag på såna eller eventuellt någon annan lösning? Verkar som att det inte går med skruvar eftersom det är för mycket avstånd mellan hålen och hårddisken

http://img255.imageshack.us/img255/3961/p1230408vp4.jpg

http://img165.imageshack.us/img165/5049/p1230409dn2.jpg

http://img171.imageshack.us/img171/8615/p1230410xs5.jpg

Snälla hjälp mej! vet verkligen inte vad jag ska göra

Tack till alla som försöker hjälpa mej!

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mitt Cooler Master chassi så jag maila dom ~~ men dom var snåla och ville inte skicka hddskenor utan länka vidare till deras webshop.
Jag borrade iaf hål och satte in min, det var på håret att skruvarna räckte iaf kan du inte skruva så kan du alltid ta någon form utav snören och hänga upp diskarna i, skosnören funkar utmärkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Hade samma problem med mitt Cooler Master chassi så jag maila dom ~~ men dom var snåla och ville inte skicka hddskenor utan länka vidare till deras webshop.
Jag borrade iaf hål och satte in min, det var på håret att skruvarna räckte iaf kan du inte skruva så kan du alltid ta någon form utav snören och hänga upp diskarna i, skosnören funkar utmärkt

Eller gummiband för ökad dämpning.

Permalänk
Medlem

De liknar Chieftecs version för Mesh-serien.. Kanske kan vara lite lättare att få tag på sådana..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
De liknar Chieftecs version för Mesh-serien.. Kanske kan vara lite lättare att få tag på sådana..

Har hittat bilder på dom och tycker de verkar intressanta! Har du någon aning hur man kan få tag på såna?

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefan555
Eller gummiband för ökad dämpning.

Mindre bra idé - de mår dåligt av värmen och möjligheten finns att de spricker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemcue
Mindre bra idé - de mår dåligt av värmen och möjligheten finns att de spricker.

Jag tror inte jag vågar något annat sätt än skruvar eller skenor. Ingen som kan få tag på skenor?

Problemet med skruvar är att de blir alldeles för korta eftersom det vanligtvis ska sitta en skena mellan hårddisk och chassi.

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900