Varför går männinskor inte i ide?

Permalänk
Medlem

Varför går männinskor inte i ide?

Just nu hade det känts väldigt skönt att bara gå och lägga sig och sova i ett par månader till solen är fri från sitt utegångsförbud.

Suck...

Vad tycker ni?
Gå runt och snörvla i regnet (för någon snö kommer ju inte) eller ligga och glassa i solen med en öl i näven?

Edit:
Typiskt, ramlade in extratecken i rubriken, kan någon snäll mod rätta till det?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Sålänge det är snö ute och minusgrader så är det ok. När det slaskar och bara är grått så är det bara drygt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Är extremt förtjust i fysisk kyla och snöstormar. Regn och slask går lika bra det med!

Gillar inte alls värme och sommaren!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat uppskatta vintern otroligt mycket mer sen jag flyttade norrut. Alltid (nåja) minst en halvmeter snö och minusgrader: supermysigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hatar vinter. Hatar kyla, finns väl inge mer att säga om det.

Permalänk
Medlem

Jag är en norrlänning som just nu bor i skåne. Här suger vintern, det är inte speciellt kallt, det finns ingen snö, det bara regnar och blåser. Men hemma, där, där, där är vintern mysig.

Även om sommaren i och för sig är att föredra.

Permalänk
Medlem

Ge mig 8 decimeter snö, minus 5-10 grader och solsken så är jag hur nöjd som helst. Antingen det eller 20 grader i skuggan, en lagom bris och solksken... allting därimellan kan bara gå och försvinna...

Och ja, jag tillhör de där som så gott som aldrig fryser... Min vinterklädsel består av en ett par mina sneakers, jeans, tshirt, en öppen skjorta och en okäppt, ofodrad vindjacka... Och kanske en möjja sen jag började raka skallen... öronen är rätt känsliga faktiskt även om itne resten av mig är det. Nackdelen med detta är dock att jag inte tål värme så bra... när det börjar röra sig mot 30-strecket så håller jag mig helst inne med ACn på för att slippa värmeslag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det är en lite av "antingen eller" situation för mig med. Har inget emot lite lite vinter, även om jag föredrar sommar. Det jag innerligt avskyr är vädert som plågar skåne för det mesta av tiden, nämligen blåst, grått, slask och regn.

Permalänk
Medlem
Citat:

blåst, grått, slask och regn

De fyra fula orden som gör mig väldigt anti "dagens vinter".
Fan så deprimerad man kan bli av detta väder... påverkar mitt sinne otroligt mycket.

Har som tur är fått uppleva åtminstone en riktig vinterhelg i Säfsens stugby vid Lucia förra året. Inte överdrivet mycket snö, men det fanns snö, minusgrader och stjärnklar himmel. Detta i kombination med en vedeldad braskamin och öl gjorde mig lite varm i själen.

Annars är jag en riktig sommarnjutare och ser verkligen fram emot ljusare, grönare och doftfyllda dagar.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Jag älskar vintern när det är vinter, alltså ett tjockt lager med snö och en 3 till 10 minusgrader. Men om vintrarna ska fortsätta som dom är idag så skulle jag gärna gå i ide.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Ge mig blå himmel, -20C och minst 3dm snö så är jag nöjd. Jag är nog dessutom en av få som verkligen uppskattar -3C, snöblandat och rejält blåsigt, finns inget bättre väder att vara ute och gå i.

Permalänk
Hedersmedlem

25 grader, noll vind och klarblå himmel ska det vara!

Permalänk

Att gå i ide låter vansinnigt dumt. Tänk hur mycket tid vi skulle spendera på att göra ingenting!

Vill du leva på stenåldern eller?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Bara det finns snö så att man kan köra skoter och åka slalom så är det fint. Beror väl på vart man bor även om vad jag kallar vintern kom ovanligt sent hit i år.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot vinter, även om sommaren är klart bättre, det jag inte gillar är regnet/slasket emellan. Det är inget kul=/

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Föredrar nog vinter framför sommaren. På sommaren är det alltid lika jobbigt med värmen. På vintern är väl det jobbigaste slask, men då ger man fan i att gå ut...

Permalänk
Medlem

Älskar riktig vinter med en jävla massa snö, men den här slasket, bolsten och allt annat rövigt. Det går bort.

Permalänk
Medlem

Jag avskyr vintern, önskar att det vore sommar året runt.

Permalänk
Medlem

Kyla är inget problem, man tar på sig lite extra kläder sen är det lungt snön är boven speciellt slask.

Permalänk
Medlem

Hatar verkligen vårt klimat här uppe. SÅ fort jag är färdig med mina högskolestudier ska jag göra mitt yttersta att få jobb i södra Frankrike eller södra Italien.

Permalänk

Säger som många andra i tråden, jäg gillar vintern som fan när det är 3dm snö och -10c, men när det är 3+ och det är slask på marken då hatar jag verkligen vintern.

Permalänk
Medlem

Vinter är helt okej så länge man har på sig kläder för det, har blivit förkyld runt 3 gånger denna vinter. Det är inte så att jag inte har kläder att ta på mig bara det att jag inte haft tillräckligt vid vissa tillfällen.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Fan va kusligt å vakna upp mitt i vintern om nu människor gick i ide. Så är man där enda personen i sverige som är i vaket tillstånd. Skulle känna mig som will smith i i am legend.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag säger bara: Ge mig sommar, nu!

Tänk er vad skönt när den dagen kommer man vaknar upp, drar på sig t-shirt och shorts, går ut på gräsmattan och lägger sig. Senare på kvällen slår man igång grillen och tar fram en kall öl och bara njuter av värmen! Kan det bli bättre?