Permalänk
Medlem

Cpu 50%???

Kan någon förklara hur cpu användning kan ligga och pendla runt 50% utan att något program använder processorn.

Har inte varit så förut

Permalänk

Välj: Visa processer för alla användare.
Troligtvis virus/spyware du fått.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Du har fått virus/spyware, hade exakt samma problem igår. CPU låg på 50% hela tiden tankade ner Spybot S&D och den hittade massor av saker som den sen raderade nu ligger cpu:n på 0-2% om den bara står

Visa signatur

Min dator: Antec 900 | Gigabyte P35-DS3 |E6750 |klockat 8800GT 512mb 705/1722/1001MHz |
| PC6400 800mHz (2GB) | Samsung 320GB 7200RPM | Corsair 520W | Samsung 206BW 20" |

Permalänk

Om man kör en webbrowser- tex IExplorer - vad är normalt att CPUn ligger på då? Alltså om man låter den stå utan att "surfa runt".

Blir lite orolig varje gång jag installerar eller uppdaterar nåt (senast installerade jag wow) att jag ska få med nåt skit utan att jag vet om det. Men vid såna program man köper kan det ju inte vara nån risk -alltså inte av den medföljande dvdn(naturligtvis) utan alla uppdateringar och patcher man laddar hem?

Visa signatur

|AMD Turion tl-60 2ghz|2048 mb DDR II 667MHz RAM|250 gb hd|Nvidia GeForce 8400M G 128 dedikerat|DVI-I|

Permalänk
Medlem

ladda ner spybot search and destroy den rensar bort de mesta skiten;)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd

Hmm Utorrent var på? och Ipod/ Itunes brukar dra rätt mycket kraft.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ju köra hijack this för att se alla processer som körs. Även om de är gömda. Sen skulle jag visa alla användare och även stänga ner masas onödiga processer som man kan se. Sen köra antivirus och anti spyware sökning.