Hur kom du i kontakt med Sweclockers?

Permalänk

Var på jakt efter att köpa ny dator och reggade mig här för att få lite köpråd har varit här sen dess.

Permalänk
Hedersmedlem

Besökte sidan första gången ~2003 när man började intressera sig för datorer.. Dock bara lite då och då när man ville se moddar:)
Började surfa mycket här runt 2006, dröjde dock innan jag reggade mig. Tror det var någon kompis som rekommenderade sidan.. men är inte helt säker.
En fråga, Hur gamalt är SWEC egenkligen?

Permalänk

En person rekomenderade mig forumet runt år 2002. Jag kommer i princip inte ihåg någonting från den perioden, annat än nazimoddarna då.
Jag tröttnade ganska så ordentligt efter sisådär andra bannen (speciellt med tanke på de oförskämda svar man fick med tanke på banningen - tur att nazimoddarna är nästan utdöda numer). Runt två år senare lyckades jag att bli unbannad (det här var ungefär vid övergången nazimoddar>lite-mindre-nazimoddar). Jag reggade ett konto, men jag var sällan aktig. På forumet spenderar jag runt 99% av tiden på Övriga ämnen, men jag kollar nyheterna dagligen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Tror bestämt att det var en länk ifrån http://www.rautermods.net/

Permalänk
Medlem

Såg att brorsan hängde här och jag ville ju inte vara sämre.

Helt sjukt att det är sju år sen forumet byttes. Tiden går fort när man har roligt

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Hade problem med suddig bild på mitt nya grafikkort ett geforce2mx fattar inte att jag inte skickade tillbaka det utan behöll det

Permalänk
Medlem

det var när jag skulle bygga dator själv å modda den. googlade runt mycket, kollade swex, 64bits å NH, men blev att jag reggade mej här. tror att ja har ett acc på nån av dom sidorna å, men kmr inte ihåg säkert..

Permalänk
Hedersmedlem

Har för mig att jag hade något problem och ville ha hjälp. SweClockers var väl något som hade gått i kompisarnas munnar så man tittade in och bad om hjälp men sen försvann man. Kom ihåg det senare när någon nämde det och märkte att det fanns roliga nyheter och även trådar att läsa. Väldigt trevlig stämning också. Började lära sig i det olika delarna och sen gav man råd åt andra. Till slut hittade man ÖÄ och är nästan här som man spenderar mesta tiden nu och läser alla spännande trådar som denna =D

Permalänk

sökte på google om mobil / dator forum typ =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Hade problem med min dator, sökte lite på Google, fick upp SweClockers på varenda träff.

Då började jag använda SweClockers som sökmotor när jag hade datorproblem. Sen slank man in på modd-forumet för att se Elitemodd och Wolverine's najsa moddar, sen blev man fast.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

skulle köpa mig en ny dator och började på 64bits men gled snabbt över hit mer drag här sen har jag fastnat men nästan dagliga besök...

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

En vän tipsade mig om swec 2004, men blev ingen registrering för än sent 2005 av någon anledning, sen dess kommer man tillbaka i princip varje dag för att se vad som hänt med er här.

Med tiden känner man ju igen mer och mer folk, och det är ju kul.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ville krämma ur lite mer kraft ur min gamla P4 jag hade på den tiden. Google + "överklockning" förde mig hit.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kom hit från FZ om jag inte missminner mig. Fragzone var det enda forumet jag hängde på och jag kommer ihåg att jag tyckte Sweclockers hade väldigt konstig layout på forumen, med alla svar nedanför varandra, istället för FZ där man kommenterade på inlägg i explorer-träd-struktur... Ja ni som hängt på FZ sen start vet vad jag menar

Minns dock inte varför jag registrerade mig. Antagligen ville jag klocka min tbird1200 litegrann. Vad åtta år går fort!

Nu blir det mest läsning i forumsdelarna, och en och annan post i ÖÄ/spel ibland.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade hittat hit någon gång av att googla några gånger men det var inte av det som jag registrerade utan det var kanske ett år senare då jag försökte hitta "g33ks". Tyvär hittade jag inga

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Besökte sidan första gången ~2003 när man började intressera sig för datorer.. Dock bara lite då och då när man ville se moddar:)
Började surfa mycket här runt 2006, dröjde dock innan jag reggade mig. Tror det var någon kompis som rekommenderade sidan.. men är inte helt säker.
En fråga, Hur gamalt är SWEC egenkligen?

Swec grundades i slutet av 1990-talet, men i början var det mest ett forum. Från 2001 och framåt har vi satsat stenhårt på att förbättra det redaktionella arbetet, och det fokuserar vi på just nu. Forumet är ju redan klockrent.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Jag kommer fasen inte ihåg. Jag har för mig att det var en lirare i en klan jag spelade i som nämnde det när jag hade problem med min PC, men är inte helt säker.

Permalänk
Medlem

Tror jag behövde någon lösning på något datorproblem, så googlade jag och hittade forumet och reggade mig. 4 år sen nu, hm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade nog nått problem med datorn... Dock så satt jag här och kollade lite innan jag reggade mig också men blev helt fast efter ett tag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oj...ja ni... jag kommer sjutton inte ihåg hur eller i vilken härva man var i då man först hamnade här. Men jag skulle nog kunna tänka mig att man hade någon inte allt för kunnig teknisk fråga om datorer i grund och botten.

Och med det så gav det ena med sig utav det andra och en 300 inlägg senare så kan man nog vara glad över att man tillslut blev en anning äldre och klokare.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tror jag hittade hit via google av nån slump.

Permalänk
Medlem

Google + någon MSN kontakt, tror jag.
Tror det var galleriet (eller vad de hette då?) som fick mig att stanna.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Haha...jaaa... min PV ledsnade på att jag satt inloggad på hans konto och läste (för att kunna använda sökfunktionen) så jag fick snäll registrera ett eget konto.

Visa signatur

what's a buttfor?

Permalänk
Medlem

Överklockning var ju kul i unga dar så här hamnade man. Minns "den blå" tiden. Och något vagt minne om en databaskrasch så man fick registrera om sig och få ett sent regdatum. Usch och fy, man har ju hängt här i nästan 10 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
En polare brukade prata om det trevliga, men hårt kontrollerade forumet. ÖD/ÖÄ som fick en att hänga kvar. Kort draget.

Ska jag känna mig träffad?

Jag har inte en susning om hur jag hamnade här faktiskt. Brukar dock inte göra mycket väsen av mig, läser mest. Tror inte någon direkt kommer ihåg något jag har skrivit.

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk

Två polare som hängde här, måste varit i slutet på högstadiet eller början på gymnasiet (runt 1999-2000). Vet att det gick ett år eller två innan jag registrerade mig. MaxFactor är den ena av dessa, nummer två har jag pinsamt nog glömt nicket på (har inte varit aktiv här på ett bra tag). Philthethrill har jag för mig, men hittar inte bland nuvarande medlemmar så kan omöjligt stämma.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Jag var på jakt efter en ny dator och intresset för överklockning ökade. Klickade mig vidare till nordic hardware och sen swec. Lurkade mest på forumen och lärde mig massor om överklockning, skapade ett konto och lärde mig ännu mer. Det var ÖÄ här på swec som höll mig kvar. Det är gott folk här, bra stämning.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Kommer inte ihåg helt hundra men jag tror att jag hittade hit då jag sökte efter överklockningsinformation eller något liknande via altavista. Jag är väldigt säker på att sidan var betydligt mycket mer "elak" för ögonen.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Skulle köpa en ny dator förra våren och googlade något i stil med "bygga dator guide", hamnade på en tråd här som lustigt nog hänvisade till 64bits. Rotade lite där ett tag, men jag kom snabbt tillbaka hit igen.

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vegeta_ssj
Ska jag känna mig träffad?

Jag har inte en susning om hur jag hamnade här faktiskt. Brukar dock inte göra mycket väsen av mig, läser mest. Tror inte någon direkt kommer ihåg något jag har skrivit.

Jupp

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower