Permalänk
Medlem

Zepto 3415W stänger av sig

Sen ett litet tag sedan så började min Zepto stänga av sig när man spelar krävande spel som ex. CoD4, CS:S, UT3.. Man hinner spela kanske 5-20 minuter sedan så slår datorn av sig som när man håller in Powerknappen i 5 sekunder.

Är det någon som har liknande problem? Går det att lösa på något sätt?
Jag försöker hitta någon typ av Fläktkontroll mjukvara för att kolla om det är någon typ av värmeproblem..

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

nvidia nTune, där kan du kolla Gpu temp.

Permalänk
Medlem

Har du provat olika drivrutiner?

Du kan hitta andra på www.laptopvideo2go.com

Temperaturer kan du mäta med t.ex. SpeedFan eller Everest

Har du kollat om nätaggregatet är väldigt varmt då datorn stänger av sig? Går datorn att sätta igång direkt efter att den stängts av?

Permalänk

förmodligen blir gpu / cpu så varmt att datorn slår av sig för säkerhetsskull... har du clockat? drivrutiner osv?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Jag har de senaste drivrutinerna från Zeptos hemsida, jag testade ntune för att kolla GPU temperaturen. Den håller sig 90-100 grader när man spelar CS:S på näst intill högsta grafikinställningarna.
Jag kan pröva lite olika drivrutiner och kolla om det blir bättre

Datorns utblås är väldigt varm när den stänger av sig... och ja det går att sätta på den direkt efter att den stängt av sig..

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swebbe
Jag har de senaste drivrutinerna från Zeptos hemsida, jag testade ntune för att kolla GPU temperaturen. Den håller sig 90-100 grader när man spelar CS:S på näst intill högsta grafikinställningarna.
Jag kan pröva lite olika drivrutiner och kolla om det blir bättre

Datorns utblås är väldigt varm när den stänger av sig... och ja det går att sätta på den direkt efter att den stängt av sig..

Det är ganska högt för den modellen. Slå en signal till Zepto.

Permalänk
Medlem

Tjena! Har en likadan laptop och hade samma problem, drog snabbt slutsatsen att den blir för varm. Köpte en kylplatta från Zalman och har sedan dess inte haft några besvär. Har dock ingen aning om hur varm min dator blev och det var endast efter väldigt långa pass (typ en halv dag) som den stängde av sig.

http://www.zalman.co.kr/usa/product/view.asp?idx=224&code=030 köpte jag, tror jag gav ungefär 400 kr så det är det lätt värt. Hyffsat tyst, enkelt att justera blåset i den så man kan dra på när man lirar och dra ner den till minimum när man surfar.

Lycka till med din dator, hoppas allt ordnar sig för dig!

Permalänk
Medlem

Hur länge har ni haft era 3415W? , flänsarna på kylaren är så tunna att dammet fastnar framför och hindrar utblåset. Ni ser det på bilden. Bara lite damm men det var på två månader i en ren miljö det vart så.

Permalänk
Medlem

Det hjälpte som fan, tack för all hjälp!

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krino
Tjena! Har en likadan laptop och hade samma problem, drog snabbt slutsatsen att den blir för varm. Köpte en kylplatta från Zalman och har sedan dess inte haft några besvär. Har dock ingen aning om hur varm min dator blev och det var endast efter väldigt långa pass (typ en halv dag) som den stängde av sig.

http://www.zalman.co.kr/usa/product/view.asp?idx=224&code=030 köpte jag, tror jag gav ungefär 400 kr så det är det lätt värt. Hyffsat tyst, enkelt att justera blåset i den så man kan dra på när man lirar och dra ner den till minimum när man surfar.

Lycka till med din dator, hoppas allt ordnar sig för dig!

Håller med dig Krino! Köpte mig också en sådan och nu är det mycket bättre. Ligger i ilde på 35-40c (lägsta fläktnivå) o i load 57-56c (högsta fläktnivå)

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Medlem

str8forthakill: Jag måste vara ärlig och säga att jag inte ser var på bilden du menar att det skulle ligga damm. Kan du ringa in och förklara för oss som inte ser så bra?