Permalänk
Medlem

Bevaka Forum inlägg +Hur?

Hej alla. Jag undrar om det finns nån möjlighet att bevaka foruminlägg från Yahoo Answers dvs då en användare postar en fråga? Bör ju finnas nån applikation som kan hålla reda på när inlägg postas på de forum man konfigurerat in. På vissa fourm finns ju funktioner få e-mail när ett nytt inlägg postas i denna del av forumet men tyvärr finns inte denna funktion på de forum jag är delaktig i som tex Yahoo Answers. Hoppas ni förstår vad jag menar. Tack på förhand.

Permalänk

Jag kikade lite snabbt på sidan och de har RSS-flöden lite varstans på sidan, har du testat dem?

Utifall du inte tidigare använt RSS-flöden så.. ett RSS-flöde är en text-fil som innehåller de x senaste frågorna/svaren, det finns program som laddar ned dessa text-filer varje y minuter, tittar om text-filen har ändrats sen den senast laddades ned och visar dig vad som har hänt sedan senast. Dessa program kallas "RSS Reader" eller "news aggregator", sök efter dessa termer och du skall finna, det finns en hel del gratis alternativ. Exempel på program: FeedReader, FeedDemon.