Öka upplösningen till skärmen! Kan inte gå högre än 1400x1050.

Permalänk

Öka upplösningen till skärmen! Kan inte gå högre än 1400x1050.

Har en samsung 19tums SyncMaster 203B som har måtten 1400x1050 men det går inte att välja större upplösning än detta! Har någon något program/drivrutin eller något som kan lösa detta?

Permalänk

Nej, det är skärmens maxupplösning antar jag.

Förstår inte riktigt vad du har för skärm, 203 signalerar att det är en 20-tumsmodell. Isåfall är upplösningen högre.

Jag tar tillbaka det där första, 1440 x 900 ska vara upplösningen på 19-tumswidescreen.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core 2 Duo E8500 @ 3.8GHz | Gigabyte EP45-DS3 | XFX 8800GT 512MB | Corsair XMS2 2x2GB | 1210 GB HDD | Antec P182 + Corsair HX520 | Viewsonic VX2025WM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh_KingCrab
Har en samsung 19tums SyncMaster 203B som har måtten 1400x1050 men det går inte att välja större upplösning än detta! Har någon något program/drivrutin eller något som kan lösa detta?

Du svarar egentligen på din egen fråga.
Du vet hur många pixlar skärmens panel har och att då få fram fler pixlar än vad den kan visa är av naturliga skäl fysiskt omöjligt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Man borde kunna emulera en högre på samma vis som man emulerar lägre som inte är jämt delbara med 4. Det vill säga att pixlar klipps bort, detta ger dock en väldigt otrevlig bild att se på och inget att rekommendera.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

Jo, det verkar vara som ni säger. Hade lite funderingar på om man kunde, som o3w1, fixa o trixa lite så man fick en något sådär rättsyncad bild, men det verkar inte så nej.. hade en gammal CRT där jag kunde få upp bilden till 1600x1200 men snygg bild, när skärmen var 1024x så jag tänkte att man kanske kunde lösa även detta. men icke

Var lite trött o desperat när ja skrev inlägget, men tack så mycke för alla svar. Är nu säker på min sak iafall.

Vissa sidor står den under 20tums skärm, andra under 19 tums, så det e inte konstigt om man blir förvirrad