Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Vilka aktörer använde Cryengine-motorn efter FarCry? Ingen jag känner till.
Vilka aktörer har nämnt intresse för CryEngine 2? Enligt CryTek själva hade de ett halvdussin intresserade aktörer under E3 2006-07, men det är skitsnack.

CryEngine (2) är död och kommer aldrig användar förutom i det exakta spelet det var byggt till.

Sedan är Crysis inte särskilt öppet. Det är också bara snack. Det finns en väg du kan gå för att komma någonstans i spelet och det finns ett cirkulärt område du kan röra dig på eftersom du blockeras av en bergvägg du inte kan klättra eller vatten, som du förvisso kan simma i, men utan funktion utöver ett estetiskt inslag. En start gällandes öppenheten i motorn kanske skulle kunna vara att inkludera en AI som faktiskt inte bara står och väntar på att dö utan faktiskt är ute och skuttar - men spelet är både instängt och har begåvats med lika okapabel AI.

Jag varvade Crysis, tog 5 timmar, sedan spelade jag det aldrig igen. Multiplayer tog 4 timmar att stormtröttna på eftersom det var helt otestat (EA Games är duktiga på detta) och konceptet i sig var tråkigt.

Tyckte inte heller Crysis var så jävla kul :(, hoppas på Farcry 2.

Permalänk
Medlem

Gurra92: hur gjorde du för att klocka ditt q6600, jag har precis samma samt hd 3870x2 och har också problem med mitt crysis då det fastnar och hackar redan på HIGH och på mindre upplösningar än 1680.. spelar i 2 min och det flyter sen så fastnar spelet till det typ fryserfast,...får en svartskärm i 2 sec sen dör spelet och jag får fel medelande från vista att spelet stängts av.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixhoe
Gurra92: hur gjorde du för att klocka ditt q6600, jag har precis samma samt hd 3870x2 och har också problem med mitt crysis då det fastnar och hackar redan på HIGH och på mindre upplösningar än 1680.. spelar i 2 min och det flyter sen så fastnar spelet till det typ fryserfast,...får en svartskärm i 2 sec sen dör spelet och jag får fel medelande från vista att spelet stängts av.

Hur jag gjorde för att klocka min Q6600? Jag gjorde väl som man brukar göra. Höjde vcore och höjde FSB:n. Du bör dock ha en bra kylare om du ska höja vcore.

Jag tror dock inte att det blir bättre av att klocka CPU:n. Det låter som om det är något annat fel om spelet stängs ner.

Permalänk
Medlem

mm det är det jag tänker på också... läste någonstans att det finns en hotfixx för crossfire system för windows som kanske hjälper:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1680

ingen aning om det kan hjälpa. har förnuvarande bara catalyst 8.3 installerat och inget annat. har en känsla om att det kan vara något med mjukvaran men jag har ingen aning om vad, läste också att 8.2 har fungerat bättre för folk med 3870n än den senare. ska börja med att testa 8.2 och kanske crossfire hotfixxen om det inte hjälper.

har du något mer än just catalyst drivisen för ditt gfx?

Permalänk
Avstängd

Jag har bara catalyst 8.2. Jag bryr mig inte om 8.3 eftersom 8.2 fungerar bra.