Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Vilka aktörer använde Cryengine-motorn efter FarCry? Ingen jag känner till.
Vilka aktörer har nämnt intresse för CryEngine 2? Enligt CryTek själva hade de ett halvdussin intresserade aktörer under E3 2006-07, men det är skitsnack.
CryEngine (2) är död och kommer aldrig användar förutom i det exakta spelet det var byggt till.
Sedan är Crysis inte särskilt öppet. Det är också bara snack. Det finns en väg du kan gå för att komma någonstans i spelet och det finns ett cirkulärt område du kan röra dig på eftersom du blockeras av en bergvägg du inte kan klättra eller vatten, som du förvisso kan simma i, men utan funktion utöver ett estetiskt inslag. En start gällandes öppenheten i motorn kanske skulle kunna vara att inkludera en AI som faktiskt inte bara står och väntar på att dö utan faktiskt är ute och skuttar - men spelet är både instängt och har begåvats med lika okapabel AI.
Jag varvade Crysis, tog 5 timmar, sedan spelade jag det aldrig igen. Multiplayer tog 4 timmar att stormtröttna på eftersom det var helt otestat (EA Games är duktiga på detta) och konceptet i sig var tråkigt.