Fläkt snurrar fast dator är avstängd

Permalänk
Medlem

Fläkt snurrar fast dator är avstängd

Hej !

Monsterade ihop datorn igår och stötte på ett problem ja aldrig sett förut, fläktarna stängs aldrig av. Så fort jag kopplar in strömsladden i burken så startar nätagg- och cpufläkten (alla fläktar som är ikopplade). Stänger jag av datorn i windows så stängs hårddisken ner och allt annat som vanligt, men fläktarna varvar inte ner utan fortsätter snurra....

AMD x2 4800+

MSI K9AG NEO2-Digital
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337331

OCZ Platinum 1GB

Chieftek 340w nätagg

80GB PATA disk

//Johan

Permalänk
Avstängd

Nånting måste sitta hela galet med strömsladdar osv. min gissning.

Visa signatur

Ult1mate Gaming !

Permalänk
Hedersmedlem

Ställt in S3 i bios, energi delen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

S3 är inställt i BIOS.
Har gått igenom kablarna flera gånger...

Permalänk
Avstängd

deffekt moderkort?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Moderkortet kan kanske vara defekt....

Men en annan sak som ja kom på är att ja har en 20-pins kontakt på nätagget men ett 24-pins på moderkortet... läste i manualen att det är OK att använda 20-pins.
Vad är det för funktion de 4 extra pinnarna har ?
Ska testa med ett nätagg med 24pins kontakt

EDit.....

Felet lokaliserat.

Det var ett slarvigt monterat moderkort, en distans fanns kvar från det gammla moderkortet och den kortslöt 2 pinnar i 20-pins kontakten...

//Johan

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande distansproblem med ett moderkort nyligen men då var det bara ljudet som påverkades. Det kunde hända att ljudet försvan när jag lade handen på datorn eller liknande och tillsist vart jag tvungen att lägga nåt under chassit för att ljudet skulle funka och då tänkte jag att det var bäst att kolla om det var nåt synligt fel på kortet och då var hela moderkortet böjt. Vilken miss att jag inte upptäckte det vid monteringen.

Permalänk

Jag passar på att ställa en fråga angående distanser på moderkortsplåten.

I ett chassi jag tänkt montera en dator, när jag får råd, så är det som typ upphöjningar i plåten. Är det bara att sätta dit moderkortet på dem eller behöver man nåt annan distans? Sen på två av hålen är det som nån slags guldfärgad sexkantig sak, ser också ut att va en distans, är det sånna man ska sätta mobot på?

Eller hur är det?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är sådana du skall sätta i hålen på rätt ställen i förhållande till moderkortsditon, jepp

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)