W980, Sony ericssons nya musik mobil

Permalänk
Avstängd

W980, Sony ericssons nya musik mobil

tycker W980 ser riktigt snygg ut. lite coolt med en "Clamshell" modell.
W980 kommer med den nya musik-funktionen (hårdvaran);
• Clear audio experience, (ska ge en bättre stereo vidning, renare ljud, högre volym, etc).
Sonyericsson säger att denna modell ska ge ett helt annat ljud, vilket man såklart ser fram emot

dessutom följer dom nya HPM-77 hörlurarna med, vilket ska va riktigt vassa.
(syre-fri koppar kabel, nya membran, bättre passform, etc)

släpps Juni 2008

spec:
¤ FM sändare || HSPDA 2100 || 3.2 Mega pixel kamera || dual display (• Walkman on top)
¤ Motion sensor & SenseMe || 8GB internminne (kan lagra upp till 8 000 låtar)
¤ stereo högtalare || LED ljus som styrs via musiken ..........(plus mycket mer)

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Medlem

Ser helt klart intressant ut.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Avstängd

Men va fan, ska man behöva byta igen nu alltså...

Permalänk
Medlem

Gillar insidan och funktionerna men inte utsidan. Tycker knapparna är fula samt att displyen borde ha nån lite rundare form.

Men det kan jag nog se förbi, jag tycker dock att det är synd att det medföljer så mkt inbyggt minne. Det kommer säkert lägga till en massa på priset.

Edit: Glöm 3800 känns ganska rätt faktiskt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att den var alltigenom cool i designen, och mer tryck i lurarna är verkligen något som behövs. Min ur-gamla Samsung Yepp mp3 fullkomligt krossar min K850 när det gäller kraftfullt ljud, enda anledningen att jag lyssnar på musik i K850 är för att den alltid är med och för att 8GB minneskort rymmer ett rätt blandat urval av låtar.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut. Kanske dags att byta ut sin 3 år gamla K750i.

Permalänk
Medlem

Släpps i juni på pappret, då blir det väl i juli augusti i praktiken.
Utsidan var snygg men insidan var ful. Gillar inte telefoner med "läppar". Generellt tror jag detta är en "snygg-på-bild-men-ful-i-verkligheten" mobil. Men OK, jag ger den en chans i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Ser väldigt intressant ut. Kanske dags att byta ut sin 3 år gamla K750i.

Efter den telefonen är allt annat bara halvtaskiga substitut. De må vara mindre, ha bättre kamera, bättre mp3spelare och allt annat man kan tänka sig. K750i har dock en helhet som är både robust och hållbar tillsammans med en rejäl batteritid som alla andra verkar missa.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o3w1
Efter den telefonen är allt annat bara halvtaskiga substitut. De må vara mindre, ha bättre kamera, bättre mp3spelare och allt annat man kan tänka sig. K750i har dock en helhet som är både robust och hållbar tillsammans med en rejäl batteritid som alla andra verkar missa.

???

tycker du har helt fel. har haft en rad SE-mobiler efter min K750 (köpt 2005) och alla har funkat mycket bra.
dessutom fick jag och tusentals andra byta joysticken på våra k750, (bytte den hela 3 gånger). njjaaa, k750 var en bra mobil, men inget märkvärdigt, k800/k810/w810 är minst lika robusta.

vilket som, så tror jag denna mobil kommer bli en sjyst överaskning, stereo högtalarna med den inbyggda FM sändaren kommer rocka på fint

videos på högtalarna...lite taskigt ljud från youtube annars sjyst.
http://www.youtube.com/watch?v=JJ-U6eO5XSs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=NMr3TZi9RBc&feature=related#

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Permalänk
Avstängd

tycker designen är helt klockren. keep up the great job SE

tack för LiVe bilderna

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg men när ska SE inse att en 3,5mm kontakt är ett måste på en musikmobil?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Bra sagt, DonJolle, där har du en riktig showstopper.

Vem har sagt att man har lust med SEs otroligt kexiga kontakt + adapter(handsfree) när man vill ansluta ett par fina hörlurar. Hela konceptet är fel.

De kan visst behålla sin multikontakt, och fortsätta skicka med handsfreen, men för de som vill njuta av musik med *riktiga* hörlurar måste de sätta dit en 3.5mm för att seriöst väcka intresse.

De får gärna göra en rejäl kontakt, med fin finish, så kommer ljudnördarna att dregla

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Usch, förstå vilka tumavtryck det lär bli på den där.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Bra sagt, DonJolle, där har du en riktig showstopper.

Vem har sagt att man har lust med SEs otroligt kexiga kontakt + adapter(handsfree) när man vill ansluta ett par fina hörlurar. Hela konceptet är fel.

De kan visst behålla sin multikontakt, och fortsätta skicka med handsfreen, men för de som vill njuta av musik med *riktiga* hörlurar måste de sätta dit en 3.5mm för att seriöst väcka intresse.

De får gärna göra en rejäl kontakt, med fin finish, så kommer ljudnördarna att dregla

vad ska då hända med de patenterade SE headseten/hörlurarna ?
(Sonyericsson måste väll också "leva" ...he he)

skämt o sido.. själv älskar jag SE egna tillbehörs-prylar. (även hörlurarna). tycker det är lite kul att t ex hörlurarna bara passar k750 ~ framåt. dessutom tycker jag det är bra kvalite på dom flesta tillbehörs prylarna.

väntar i allafall spänt på dessa nya HPM-77 lurar, dom ser väldigt fina ut

ps.. dessutom så har ni erat 3.5mm jack på nästan alla nya HPM-lurar.... så visst kan man använda sina egna lurar

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Medlem

Men adaptern förstör möjligheten till det perfekta ljudet ifrån dina komprimerade låtar, förstår du väl?!

För övrigt tror jag största problemet med W980 blir att den verkar vara rätt stor. Stora fliptelefoner är inga höjdare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Men adaptern förstör möjligheten till det perfekta ljudet ifrån dina komprimerade låtar, förstår du väl?!

För övrigt tror jag största problemet med W980 blir att den verkar vara rätt stor. Stora fliptelefoner är inga höjdare.

stor ?

w980
Dimensions 92 x 46 x 16.9 mm
w910
Dimensions 99 x 50 x 12.5 mm
K850
Dimensions 102 x 48 x 17 mm
N82
Dimensions 112 x 50.2 x 17.3 mm
N96
Dimensions 103 x 55 x 18 mm

tycker den ser rätt liten & slimmad ut

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Medlem

ja heja! Lurarna verkar grymma! Är det någon som vet om de säljs separat någonstans redan nu?

Visa signatur

Dator: A64 3200+ | 1024 Corsair Value | K8N NEO Platinum | Sapphire 9600 pro | Viewsonic V2235WM | 160 GB Seagate SATA | 200 GB Seagate ATA | NEC 3500A

Permalänk
Medlem

Insidan var faktiskt tiktigt ful, men utsidan gillar jag..
Det är något speciellt med blanksvart..

Men, det är faktiskt inte något jag skulle vilja ha..
vet inte varför, men det är (enligt mig) inte snygg i helhet..
Håller mig till min W910i tills den blir för gammal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Men adaptern förstör möjligheten till det perfekta ljudet ifrån dina komprimerade låtar, förstår du väl?!

Hehe, nä. Problemet är att kontakten på telefonen inte är speciellt bra. Lagomt roligt när kontakten lossnar och telefonen börjar spela ur högtalaren istället. Sen så är kontakten inte liten och smidig heller, utan det är ju en plastbit på typ 2x1cm som tar plats i fickan.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Hehe, nä. Problemet är att kontakten på telefonen inte är speciellt bra. Lagomt roligt när kontakten lossnar och telefonen börjar spela ur högtalaren istället. Sen så är kontakten inte liten och smidig heller, utan det är ju en plastbit på typ 2x1cm som tar plats i fickan.

W890 pausar musiken och frågar om du vill fortsätta spela den i högtalaren om du drar ut headsetet från den, så jag antar att W980 kommer ha samma "funktion".

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

Det är helt otroligt asså, precis som om folk letar efter problem på en telefon, det bara SKA hittas något fel, som tex "fingeravtryck" "3.5mm jack på sidan" osv osv. Finns inget som ska behöva styra ett köp pga dessa grejor. Sök på internet för info snälla. Kan säga att jag redan vet hur den telefonen är i sig, har redan än faktiskt sedan 1 dag tillbaka ^^

Telefonen är yrsnygg och hur grym som helst på alla sätt och vis.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Inaktiv

3,5 mm uttag är faktist en ganska grov miss på den telefonen då man behöver massa adaptrar så att den bli tjock och otymplig i fickan för att kunna koppla in sina favoritlurar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
3,5 mm uttag är faktist en ganska grov miss på den telefonen då man behöver massa adaptrar så att den bli tjock och otymplig i fickan för att kunna koppla in sina favoritlurar

Saken är ju den att de har gjort då tanken är att du ska kunna ha vanliga lurar tillsammans med mikrofonen, så de tillsammans agerar handsfree.
I mitt tycke (som använder både trådad och icke trådad handsfree) är det ett rikitgt genidrag!

Har använt min K810i från ungefär när den släpptes som musikspelare med HF-adapter och favvolurar från Sony. Funkar galant.

Men jag antar det är en smaksak. I mitt tycke är det jättebra.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Snälla kan de aldrig göra snygg design på sina telefoner? Ser likadana ut hela tiden...

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Saken är ju den att de har gjort då tanken är att du ska kunna ha vanliga lurar tillsammans med mikrofonen, så de tillsammans agerar handsfree.
I mitt tycke (som använder både trådad och icke trådad handsfree) är det ett rikitgt genidrag!

Har använt min K810i från ungefär när den släpptes som musikspelare med HF-adapter och favvolurar från Sony. Funkar galant.

Men jag antar det är en smaksak. I mitt tycke är det jättebra.

I nokias musikmobiler är det samma funktion, fast istället för en "fastport" så är det 3,5 som agerar både mikrofoningång och ljudutgång samtidigt. Du får alltså med en del med 3,5 plugg i ena endan och mikrofon + 3,5 i den andra.

Mkt smartare då det är lätt att plugga i egna lurar med lång sladd, det är en standard, samt att den kan göra samma saker som en "fastport"

Permalänk
Medlem

Är det någon som har köpt telefonen och kan säga om FM-sändaren fortfarande är kvar? Katshing har skrivit att SE har tagit bort den ifrån telefonen men det är enda stället som gett denna info.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en w980 och är svinnöjd..
FM-sändaren är kvar,,
men det står på reklamen att det ska gå att köra radion utan headset,,
det går inte på min iaf, kanske är dax att öppna instuktionsboken

min förra va en w710 och det här känns verkligen uppdaterat,,,

Permalänk
Inaktiv

Jag hörde också det om FM radion, hur är de med det? Behöver man headsettet i eller? Det var det jag tyckte som var finurligast med den här luren faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pryon
Jag har köpt en w980 och är svinnöjd..
FM-sändaren är kvar,,
men det står på reklamen att det ska gå att köra radion utan headset,,
det går inte på min iaf, kanske är dax att öppna instuktionsboken

min förra va en w710 och det här känns verkligen uppdaterat,,,

Ok, fint.

Katshing hade visst ändrat texten igen då dom fått fel information eller fattat fel.. Det var funktionen radio utan headset dom hade tagit bort så du behöver inte kolla i manualen