Playstation 3 ->Dator ->Router-> internet

Permalänk
Inaktiv

Playstation 3 ->Dator ->Router-> internet

Tjena!

Nu är det så här att jag har köpt en PS3 och vill koppla in den till internet.
Först körde jag Trådlöst, men eftersom min Router är rätt instabil på det trådlösa har jag därför valt att köra med Sladd istället.

Jag hade tänk koppla in playstationet till nätverket såhär.

Dator1------->\ PS3-----> Dator2 ------->|Router ---->ADLS Modem ---->Internet Laptop ~~~~~~>/

Hur gör jag det?
Har försökt brygga med mera, men jag har inte riktigt de kunskaperna som behövs därför vänder jag mig till er.

Permalänk
Medlem

Du försöker alltså koppla in PS3an på internet igenom att ansluta den med kabel till en stationär dator som även den är kabelansluten?
Om jag förstått det rätt så är det bara att markera de 2 anslutningarna du har på datorn och högerklicka sen välja "brygga anslutningar" ungefär.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

internet> modem > router > datorer/PS3
som syph skrev måste du brygga anslutning mellan dina kort..

vore det inte lättare att koppla PS3an till routern ?
eller har du bara 3 LAN portar ?

Permalänk
Medlem

Du kan dela ut din anslutning på det kortet du har kopplat till routern, men då kommer datorn agera dhcp server åt playstationet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Inaktiv

Nu funkar det perfekt!!

Det var bara att brygga anslutningarna som sYph och tcntad sa. Det var det jag testade att göra först men internet slutade fungera då, Så jag tänkte att det blev nått fel. Men det visade sig bara vara att jag inte väntade tillräckligt lång tid efter bryggningen. För att efter cirka 15 sekunder gick allt igång och nu fungerar det perfekt!

Varför jag inte kopplar PS3an direkt till Routern är för att jag har routern i ett annat rum och jag vill inte ha två långa nätverks kablar mellan Routern och datorn/Ps3an som står i samma rum. Därför Tyckte jag att det vore smidigt att koppla in Ps3an till den andra nätverkskontakten på mitt moderkort som har 2 och sen bara en lång kabel mellan datorn och routern i det andra rummet.
Hade självklart föredragit att koppla PS3an direkt till Routern, Men det är drygt att dra långa nätverkskablar.... Därför föredrar jag detta istället.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

då är det säkert att föredra för din del.

jag skulle ha dragit kablar jag eller använt en switch ^^