Måste man installera OS X på en macdator?

Permalänk
Medlem

Måste man installera OS X på en macdator?

Hej!
Jag har fått en ny hd till min mac och tänkte installera ett os. Jag vill ha XP på den men helst inte OS X, innan använde jag boot camp. Kan jag installera XP direkt på den och skita i OS X? Kommer hårdvaran funka iaf?

//TACK

Permalänk
Medlem

Det borde gå eftersom hårdisken är tom. Hårdvaran vet jag inte riktigt, kanske kan drivrutinerna krångla. Men det värsta som kan hända att du måste fomatera hårdisken.
Jag kör pc så jag är inte helt hundra.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

mm, jag gjorde så att jag försökte installera OS X med min nya HD, OS X hittade inte ens den HD. Testade sätta in en XP skiva och XP hitta HDn. Enligt vad jag har förstått så funkar detta, behövs dock drivrutiner, någon som har dessa kan ju hojta! Vore riktigt nice!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monshop
mm, jag gjorde så att jag försökte installera OS X med min nya HD, OS X hittade inte ens den HD. Testade sätta in en XP skiva och XP hitta HDn. Enligt vad jag har förstått så funkar detta, behövs dock drivrutiner, någon som har dessa kan ju hojta! Vore riktigt nice!

Stoppa in OS X skivan så har du drivrutinerna där.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"