Worms Armageddon funkar ej

Permalänk
Medlem

Worms Armageddon funkar ej

hallo...tänkte kolla med er här hur ni har gjort så att Worms Armageddon fungerar på windows XP...för jag får det ej te att funka.

Mvh Marcus

Visa signatur

AMD64 3200+2,2ghz | PC3200 512mb | Gefore 6800LE 16/6@414/918Mhz | 3dmarko3:12381 |ABIT NF8 | 2st seagate barracuda | NEC 4550 DVD | Zalman VF700-cu & Zalman CNPS7000B-ALCU

Permalänk
Medlem

vete tusan vad det hette men höger klicka på spel iconen sen ändra kompabilitest läge till windows 98 se om det funkar.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Tror att mitt fungerar. Vad får du för felmeddelande?

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem

ok...går inte alls starta spelet...när jag trycker på iconen..behöver man nån spec crack fil?

Visa signatur

AMD64 3200+2,2ghz | PC3200 512mb | Gefore 6800LE 16/6@414/918Mhz | 3dmarko3:12381 |ABIT NF8 | 2st seagate barracuda | NEC 4550 DVD | Zalman VF700-cu & Zalman CNPS7000B-ALCU

Permalänk
Medlem

Det ska finnas en patch som gör att det funkar med XP, dock var spelet inte speciellt stabilt när jag testade det för nått halvårsedan. Googla eller kolla in spelets hemsida så hittar du nog patchen.

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kör helt felfritt utan nån patch på XP

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jag kör helt felfritt utan nån patch på XP

Kan du förklara?
Jag har provat det mesta, får det ej och funka.
Spelet startar men när jag startar en match så blir det svart, hjälp?

EDIT: Fixade det, med denna patchen:
ftp://ftp.team17.com/pub/t17/patches/pc/WA_Update-3.6.26.5_Be...

Visa signatur
Permalänk

Riktigt kul spel.

Patcha spelet fungerar. Riktigt skumma saker kan behöva uppdateras också, på min bärbara fick jag leta som en tok efter drivrutiner till touchpaden(!!!) för de skulle funka. Helt sjukt, använde mus ju.

Aja du fixade det iaf.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd

Skaffa Worms 3d FORTS i stället

(annars tröttnar du efter 1min)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
Skaffa Worms 3d FORTS i stället

(annars tröttnar du efter 1min)

Nej fyfan worms 3d är kasst!

Visa signatur
Permalänk
Testpilot

Jag skulle ju säga att Worms World Party är det bästa, har både saker från 2:an och Armageddon inkluderat så man får allt liksom
Det har jag spelat utan problem under XP med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har du original? Tänkte på ditt tidigare inlägg om man behövde en spec crack eller ej...

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Inaktiv

Tycker inte det är nån jätteskillnad på Worms World Party och Worms Armageddon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Tycker inte det är nån jätteskillnad på Worms World Party och Worms Armageddon.

Enligt min erfarenhet så är väl den största skillnaden att WWP funkar bättre and Armageddon helt enkelt. Har haft mindre probs med det. Annars går det ju på ett ut.

Permalänk
Medlem

Efetrsom jag har likande problem kör jag ett färsök i denna tråd. Sitter på min laptop och ska installera armageddon men det vill sig inte. Har testat bägge patcharna utan hjälp. Felmeddelandet jag får lyder; " Worsm Armageddon har stött på ett problem och måste avslutas".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murret
Efetrsom jag har likande problem kör jag ett färsök i denna tråd. Sitter på min laptop och ska installera armageddon men det vill sig inte. Har testat bägge patcharna utan hjälp. Felmeddelandet jag får lyder; " Worsm Armageddon har stött på ett problem och måste avslutas".

Testa Worms World Party istället och se om det funkar bättre. Skillnaden är ju inte så extrem mellan dem.

Permalänk

Håller med andra, krångla inte med det, skaffa Worms World Party.

Permalänk
Medlem

Har Battlepack så World Party finns där med. Men när jag ska spela det så går det bra i menyn och å men närjag startar spelet börjar det flimra och man kan endast urskilja små konturer!

Har även testat att patcha spelet men då komemr det upp att det blir ett minnets fel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murret
Har Battlepack så World Party finns där med. Men när jag ska spela det så går det bra i menyn och å men närjag startar spelet börjar det flimra och man kan endast urskilja små konturer!

Har även testat att patcha spelet men då komemr det upp att det blir ett minnets fel!

Battlepack, är det någon kombinerat system, eller är det en box med skivorna separat (som original)?

Om det nu är något udda kombinerat, rekommenderar jag att du skaffar enbart WWP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BugHug
Battlepack, är det någon kombinerat system, eller är det en box med skivorna separat (som original)?

Om det nu är något udda kombinerat, rekommenderar jag att du skaffar enbart WWP.

Nej det är tre skivor. en för Worms 2, en för Worms World Party och en för Worms Armageddon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murret
Nej det är tre skivor. en för Worms 2, en för Worms World Party och en för Worms Armageddon.

Vad kör du för upplösning?

Permalänk
Medlem

Kör på min bärbara. Med ett Radeon x700 med 1280x800 i upplösning.

Kan spela både Bf2 och CS utan några problem.

Testade att köra med 800x600 utan någon framgång.