Svenska Windows XP SP3 finns nu för nedladdning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Jag märker inte skillnad alls xD

Bara att nån msn "install-grej" drog igång efter omstart.
Sedan så krashade guild wars och jag var tvungen att gå på toa.

Asg ! Det vill man verkligen inte att det ska hända...... krashen i guildwars alltså xD

För övrig så känner man sej näst intill utfryst för att man kör med lagliga os och att man betalar tv-licens.... och inte fan kommer det någon kör och sjunger för mej ... fan ! .... lite credd borde man väl få ? e det för lite begärt ?

Nä ... önskar jag vore lite mer rebell som knäpp Carola..... nån gång så borede man fan åka iväg från bensin station utan att betala ..... om man kör etanol då iofs .... man e ju ingen miljö bov

Mvh.Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem

sp3

är det nån som vet om man kan instalera mer minne i sp3.. tex 4GB gick ju inte i XP

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Re: sp3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
är det nån som vet om man kan instalera mer minne i sp3.. tex 4GB gick ju inte i XP

Det har inte med XP att göra utan om det är 64 lr 32 bit Operativsystem.
Så om du kör med XP 32bit kan du fortfarande bara MAX använda totalt 4gb inkl Grafikminne och sånt.

Permalänk

går att ha 4g i xp, men sp3 ändrar inget sånt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Hedersmedlem

lite oftopic men nu när vi ändå pratar minne och xp är det någon som vet om man kan fixa en update till 64bitars version hos ms för en billig peng eller nåt om man har ett fullt lagligt xp 32 idag?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
lite oftopic men nu när vi ändå pratar minne och xp är det någon som vet om man kan fixa en update till 64bitars version hos ms för en billig peng eller nåt om man har ett fullt lagligt xp 32 idag?

Är du eller något av dina barn Student och innehar ett csn eller ett mecenat kort har ni upp till 80% rabatt på microsoft produkter samt generösa rabatter på hp produkter och dell produkter !

summan av kardemumman ! student= möjlighet att köpa komplett billig dator med rabbaterade priser !

http://www.microsoft.com/sverige/education/student.mspx

csn
http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?nav=katalog&...

mecenat
http://www.mecenat.se/rabatter_nationella.asp?nav=katalog&id_...

Mvh.Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
är det nån som vet om man kan instalera mer minne i sp3.. tex 4GB gick ju inte i XP

Det handlar väl bara om 32 vs 64 bitar eller?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Och sist men inte minst, det är inte coolt att ha kepsen på sne heller.

Apap pff, nu tog du väl ändå i.. du har ju ingen koll det märks

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Ingår internet explorer 7?

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever att alla teman utom XP orginal slutar att fungera efter att ha installerat SP3?

Permalänk

håller på att tankar hem sp3 från eran länk här på sweclockers. mina automatiska uppdateringar fungerar ej fast dom är aktiverade? :S har alltod min dator i viloläge stänger typ aldrig av den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Bara jag som upplever att alla teman utom XP orginal slutar att fungera efter att ha installerat SP3?

Som det sagts tidigare i tråden måste man patcha om uxtheme.dll efter SP3. Kolla här: http://www.msfn.org/board/SP3-UX-theme-patcher-11-t116237.htm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten_alle
Ingår internet explorer 7?

skit i de lada ner Mozilla Fierfox

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten_alle
Ingår internet explorer 7?

Nej...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Äntligen! Gissa vem som har väntat!
@Dunlopzu: Finns det ens 9.5? Har för mig att WLM 8.5 är det nyaste

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk

Instalerat sp3 precis och jag märket ingen skillnad än. Men ska ta och läsa på mer om vad exakt som följer med i sp3.

/nait

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk
Hedersmedlem

[color="red"]* Tråd rensad *[/color]
Forumets regler gäller även i nyhetsdiskussionerna och ni ska lära er §7.
Så piratkopieringssnack, kepsar och allmänt off topic är borttaget.

Och en användare tyckte att det räckte med produktnyckeln. Produktnyckeln är värdehandlingen man innehar och att man via microsoft kan (för en smärre kostnad) få nytt installationsmedium om man har en riktig nyckel.
Men bara för detta är inte det tillåtet att kopiera installationsmediumet, det är fortfarande upphovsrättsskyddat och vad jag sett så ger inte Microsoft tillåtelse att för gemene man "tanka våra produkt var du vill, bara du har en giltig licens".
Därav det också bortrensat.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tack Microsoft för Sp3, nu slipper jag installera Vista!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

Laddade hem SP3 och installerade. Det första som hände efter installation var att jag inte kunde starta Outlook Express. Ikonen pekade mot Den här datorn. Det gick att fixa ganska snabbt. Värre var att det att starta Outlook Express och Thunderbird. Även Firefox blev långsamt. Efter test på TPTEST visade det sig att min hastighet var normal, men det tog en väldans lång tid att starta ovan nämnda program. Efter avinstallation av SP3 återgick allt till det normala igen.
Någon som har några funderingar om orsaken så vore jag tacksam.

Hälsningar

Anton

Permalänk
Medlem

se här hur du gör

idag har jag installerat XP SP3 Svensk och det funkar klockrent
Se annan tråd hur jag gjorde!
#8286220

Visa signatur

___________________
Teknik inspiratör

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
lite oftopic men nu när vi ändå pratar minne och xp är det någon som vet om man kan fixa en update till 64bitars version hos ms för en billig peng eller nåt om man har ett fullt lagligt xp 32 idag?

Du kanske kan köpa mitt eng xp-64 för en billig peng. Använder det inte för min skrivare fick aldrig drivrutiner till det.

Det är en original OEM-licens.

nikeb

Permalänk

Svar:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten_alle
Ingår internet explorer 7?

Nej.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Du kanske kan köpa mitt eng xp-64 för en billig peng. Använder det inte för min skrivare fick aldrig drivrutiner till det.

Det är en original OEM-licens.

nikeb

Och OEM-licenser kopplas till den dator de först installerades på och "tillhör" hårdvaran och inget man får sälja vidare. Känns inte som ett rekommenderat köp.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

De har tagit bort en funktion i verktygsfältet, längst ner på skärmen. jag hittar inte längre (adress) funktionen gick ut på att du skriver i internetadressen så öppnar xp webläsaren och ansluter till sidan du skrev in.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Alla skriver om det som blir sämre ? var det något som blev bättre och är detta den färdiga officiella sp3 ?
Vad var det för nytt och roligare med sp3?

Kan någon kort sammanfatta vad som förbättras samt försämras av er som installerat sp3 och om det är något speciellt ni vill lyfta fram som var värt installationen.

Mvh.Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk

sp3 har i princip bara alla updateringar samlade istälet för att man siter o laddar ner en o en

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
De har tagit bort en funktion i verktygsfältet, längst ner på skärmen. jag hittar inte längre (adress) funktionen gick ut på att du skriver i internetadressen så öppnar xp webläsaren och ansluter till sidan du skrev in.

Jag såg lite om det:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP#Service_Pack_3

Citat:

Features removed by SP3

* Taskbar Address Bar is no longer included. A note on TechNet says 'We had to remove the address bar functionality due to legal restrictions'. This probably refers to the US lawsuit regarding bundling Windows and Internet Explorer and possibly the EU lawsuit regarding competition. The feature can be restored using an older version of browseui.dll, or using free alternatives including the MuvEnum Address Bar and Windows Desktop Search Deskbar.[33][34][35][36]

Själv tycker jag det låter heltdumt. Det finns kvar i Vista SP1 iaf, hoppas det inte försvinner sen. Har man bara firefox inställt som standardwebbläsare så öppnas ju det i FF och inte IE.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Windows XP Service Pack 3 (KB936929) finns nu för nedladdning via Windows Update.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
uxtheme.dll (teman)
tcpip.dll (Max antal halvöppnna anslutningar)
usbport.sys (Uppdateringsfrekvens på mus)

Alla tre behöver patchas om efter SP3.

Var gör tcpip.dll? Förbättrar den anslutningarna på något sätt? Tack på förhand.

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag såg lite om det:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP#Service_Pack_3

Själv tycker jag det låter heltdumt. Det finns kvar i Vista SP1 iaf, hoppas det inte försvinner sen. Har man bara firefox inställt som standardwebbläsare så öppnas ju det i FF och inte IE.

Måste gå att få tillbaka på något sätt? Google toolbar? Jag blir galen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015