Permalänk
Medlem

Efter att jag hade lagt ifrån mig den i ett par år är jag i full gång med att läsa om Harry Potter And The Order Of The Phoenix (femman) då jag blev motiverad av att jag köpte både sexan och sjuan (som kom ut denna månaden) när jag var och handlade på Maxi i veckan

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Läste ut Harry Potter and the Deathly Hallows igår. Ska återgå till den boken som fick ligga på hyllan under dessa två dagar: Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke.

/Kax

Permalänk
Medlem

Börjat på Harry Potter and the Deathly Hallows.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Äcklig av Constance Briscoe
http://www.akademibokhandeln.se/db/caweb/cc_artikel.visa_arti...
Baserad på verklig händelse.

Permalänk
Medlem

Läste precis klart Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes.
Tänkte ge mig på Camilla Läckbergs deckare nu.

Permalänk

Håller precis på med John Grishams "The innocent man", riktigt intressant bok eftersom den handlar om ett verkligt fall. Men man blir ganska arg när man läser den, rent vidrigt hur psykiskt sjuka människor behandlas.

Permalänk
Medlem

Snabba Cash av Jens Lapidus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Röde Orm - Sjöfarare i Västerled

Riktigt bra, gillar det äldre språket som används.

Permalänk

Roms portar -- Svärdens fält

något man inte visste om Julius Caesar....
Att han satte på Brutus mamma....

inte konstigt att Brutus dödade honom....

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Läste ut Phantoms igår av Dean R Koontz. Väldigt trevlig bok! Såg dessvärre filmen direkt efter och den var ett riktigt stolpskott, se den ej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Röde Orm - Sjöfarare i Västerled

Riktigt bra, gillar det äldre språket som används.

En av mina favoritböcker!

Välskriven, spännande och humor!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Judas Unchained av Peter F. Hamilton, grymt bra SciFi. Kan rekommendera hans böcker om The Commonwealth. (Misspent Youth), Pandora's Star och Judas Unchained.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Läste ut Phantoms igår av Dean R Koontz. Väldigt trevlig bok! Såg dessvärre filmen direkt efter och den var ett riktigt stolpskott, se den ej!

tycker det samma...hur faan kunde dom ta med ben affleck? han passade verkligen inte!

ne jag läser nog mest kalle anka för tillfället= enkelt och roligt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Camilla Läckbergs Olycksfågeln mest för att alla verkar tycka hennes böcker är så fruktansvärt bra. Har läst ungefär halva och hittils är det som villken svensk kriminalroman som helst tycker jag. Lättläst och rätt underhållande men inte så mycket mer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Robert Jordan: Wheel of Time

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

Läste just ut The Ruins av Scott Smith, riktigt fånig bok, avråder från att läsa den.

Permalänk
Medlem

Tänkte liva upp en gammal tråd

Har just läst ut "Preludium till Stiftelsen" av Isaac Asimov (del ett av sju i Stiftelseserien).
Ikväll blir det att påbörja "Hari Seldon och Stiftelsen" (del två i serien).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Terry Goodkind - The Sword of Truth eller Sanningens svärd som den heter på svenska. Ruskigt bra serie

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

För tillfället är det Honor Harrington serien

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Thud! - Terry Pratchet
Lånar den ur skolbiblioteket för att ha något engelskspråkigt att läsa, men den var ju intressant! Synd att det är lite svår engelska för mig, men det går.
Texten Koom Valley is the place where the trolls ambushed the dwarfs and/or where the dwarfs ambushed the trolls
betyder väll Koom Valley är platsen där trollen låg i bakhåll för dvärgarna och/eller där dvärgarna låg i bakåll för trollen.

Hjälp en mindre engelska kunnig person.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Så blir du rik - Donald J. Trump
Köpte mig nyss den här boken, Läst något kapitel och den verkar faktiskt vara ganska bra.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Läste idag ut 2001 - A space odessey av Arthur C. Clarke.

Nu ska jag börja på Jpod av Douglas Coupland.

Båda självklart på engelska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Texten Koom Valley is the place where the trolls ambushed the dwarfs and/or where the dwarfs ambushed the trolls
betyder väll Koom Valley är platsen där trollen låg i bakhåll för dvärgarna och/eller där dvärgarna låg i bakåll för trollen.

Hjälp en mindre engelska kunnig person.

Det stämmer bra.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Robert Jordan: Wheel of Time

Då är vi två.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Då är vi två.

Nån som vet när sista boken kommer? Har läst upp till bok 18 på både svenska engelska. Störtbra böcker med otrolig detalrikedom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi
Det stämmer bra.

Tack Tmi!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Ernest Hemingways "A farewell to arms" och Joseph Bédiers "Tristan & Isolde". Gillar "A farewell to arms" skarpt.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Läste precis it Nineteen Eighty-Four av George Orwell. Nästa bok är Ett Öga Rött som skolan tvingar mig att läsa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Nån som vet när sista boken kommer? Har läst upp till bok 18 på både svenska engelska. Störtbra böcker med otrolig detalrikedom!

är inte Robert Jordan död?

själv läser jag Kafkas processen

Visa signatur

Muf:are