Permalänk
Medlem

Vilken mus skulle du rekommendera?

Har ett litet problem, scrollen på min väl använda Razer Diamondback börjar ge upp. Så jag lär väl inhandla en ny mus inom kort.

Vad jag gör med musen är rätt olika. Jag surfar en hel del, händer att jag lirar nått spel. Så jag söker väl en mus som är hyffsat skön att hålla i samt går att spela med om det skulle vara så.

Eftersom att Razer är den enda mus som hållt för mig i över ett halvår så är jag väl lite halvt insöad på en ny razer-mus, men jag är öppen för förslag.

Kanske en RAZER LACHESIS BANSHEE BLUE USB eller en RAZER DEATHADDER? Den sistnämda ser dock inte jätteskön ut att hålla i.

Vad skulle ni rekommendera för mus? Ni ser ju vad jag har plockat för nått, smärtgränsen vad gäller priset ligger väl ungefär där.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Hedersmedlem

Jag föredrar Razer, så jag tycker du ska satsa på en ny Razer. I min mening är Deathadder den överlägset skönaste razermusen. Jag har testat lachesis, och den funkar inte alls för mig, eftersom jag håller hela handen över musen.
Det är meningen att man ska styra Lachesis med fingrarna typ, och det passar inte alls mig, och jag har ganska stora händer.

Så egentligen vore det bäst om du fick testa båda, eftersom båda är riktigt bra, men helt olika passform.

Permalänk
Medlem

Razer är helt klart bästa alternativet tycker jag med. Bra kvalitè och väl genomtänkta.

Jag har en gammal Copperhead just nu, som fungerar bra... även om den är något överkänslig för damm etc. på linsen. Sett många lasermöss som är det, krävs inte mycket för att de ska känna av det.

Ingen aning om Lachesis är bättre på den punkten, det är ju en helt annan sensor i den. Hur som så om man inte spelar extremt snabba FPS spel så 4000dpi laser möss helt överdrivet. Jag hade nog själv tagit Dödsaddaren, dels för att det är en vanlig hederlig infraröd sensor i den... men oxo för att formen är trevligare enligt min mening, klart det är ju väldigt personligt vad man gillar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Razer är helt klart bästa alternativet tycker jag med. Bra kvalitè och väl genomtänkta.

Jag har en gammal Copperhead just nu, som fungerar bra... även om den är något överkänslig för damm etc. på linsen. Sett många lasermöss som är det, krävs inte mycket för att de ska känna av det.

Ingen aning om Lachesis är bättre på den punkten, det är ju en helt annan sensor i den. Hur som så om man inte spelar extremt snabba FPS spel så 4000dpi laser möss helt överdrivet. Jag hade nog själv tagit Dödsaddaren, dels för att det är en vanlig hederlig infraröd sensor i den... men oxo för att formen är trevligare enligt min mening, klart det är ju väldigt personligt vad man gillar.

Jag har också en Copperhead nu, jag blev skitskraj när sensorn dammade igen för ett tag sedan... Trodde den hade dött

Håller med om att 4000dpi verkar vara helt onödigt. Min erfarenhet av DPI är att 2000 är mer än nog om du inte spelar med high-sense vilket inte så många gör.

Permalänk

Jag har en Razer lachesis och ja, den är rätt så härlig att hålla i men det är något som är konstigt med den, Det är som om den hade passat bäst till en arm i mitten inte till höger eller vänster eftersom den är likadan på båda sidorna, annars är macrosarn och knapparna till den underbara när du kommer igång. Själv har jag bindat så att jag får på tex cod4 burstx4 med mindre rekyl och en knapp som sjuter semi. Lite fuskigt men ballt.

När du väl har användent lachesis ett tag vill du inte ha någon annan mus eftersom det skäns som om de saknar massor med knappar.

Så om du vill ha macros så tycker jag att du ska köpa lachesis annars ska du lungt köpa Roccat's mus, Det är fan den bästa musen jag har någonsin hållt i, den slog deathadder riktigt bra + att den har något (minns inte vad det heter) som gör att den slor av musen när du lyfter den typ så om du gillar att köra med låg sensivitet på fps så är den gudomlig.

Permalänk
Medlem

Deathadder är den skönaste musen jag provat. Lachesis kändes inte alls rätt för mig, fick Boomslang flashbacks (som jag ogillade skarpt) när jag provade den.

Deathadder blir det för mig när min Copperhead kastar in handduken

Permalänk
Avstängd

Sitter på en Diamondback Plasma Edition som funkar kanon. Bekväm och lätt.

bara sidoknapparna som är sämst, men använder man inte dessa så är den felfri.
Ska köpa mig en 3G nästa gång

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Logitech MX518.

Finns det inte en nästan exakt likadan tråd nånstans? :S

Ett tips är att gå till någon affär och be att få "känna" på musar. Den som känns bäst i handen skulle jag ta

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Det finns inget bättre än en gammal mx'a

bytte just upp mig till mx518(g5=bajs).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lethul
Deathadder är den skönaste musen jag provat. Lachesis kändes inte alls rätt för mig, fick Boomslang flashbacks (som jag ogillade skarpt) när jag provade den.

Deathadder blir det för mig när min Copperhead kastar in handduken

Yes! En Boomslang i nytappning. Tyckte den såg ut som en när jag läste något test men har bara inte fått tummen ur och inhandlat någon.

När det gäller topicen och rekommendationer så tycker jag du ska välja en som du tycker är skön. Inte en som ser bra ut eller så. Det vinner du på i längden och slipper få ont i handleder, armar och armbågar m.m.

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Kan bara rekomedera SteelSeries Ikari!!! både jag, brorsan o kompisen har varsin! jag tycker den e mycket skönare än min min gamla razer dimondback!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Logitech MX518.

Ett tips är att gå till någon affär och be att få "känna" på musar. Den som känns bäst i handen skulle jag ta

hoppas på en kvinnlig expedit :P:P:P

" kan jag få känna på musen? "xDD

Deathaddern verkar skön köper nog en sån när min G5 inte orkar längre

Visa signatur

|Gigabyte DS4| Q6600|Gainward 8800 GTS 512 MB| Corsair 520 W| Corsair XMS2-6400 2x2 GB 800 Mhz|Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail| ThermalRight Ultra Extreme |

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Kan bara rekomedera SteelSeries Ikari!!! både jag, brorsan o kompisen har varsin! jag tycker den e mycket skönare än min min gamla razer dimondback!!

Jag måste hålla med,efter jag skaffade min ikari laser,aldrig en optisk mus igen:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

om du tycker att razer mössen är bra så ska du ju kolla på en sån men jag måste säga att min mx518 som jag köpte nästan på en gång den släpptes (2005?) håller fortfarande och är det bästa köpte till min dator som jag gjort och den ligger underbart i min hand (lite större än normalstora) dock är inte alla händer lika så det bästa är som sagt att åka till en affär och känna efter själv.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Om du vågar testa något annat än Razer så kan jag varmt rekommendera Logitech MX518. Har haft den flera år nu, och fungerar hur bra som helst. Som någon skrev, det bästa är väl att åka till en affär och känna vad som är bäst för dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Om du vågar testa något annat än Razer så kan jag varmt rekommendera Logitech MX518. Har haft den flera år nu, och fungerar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

MX518 är riktigt skön och bra, men höger musknapp tenderar att fastna efter mkt användning. Så du får byta ut den oftare än andra möss.

Haft 2st dock, nästa mus jag köper blir en G9 tillsammans med G15 v2 bordet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
MX518 är riktigt skön och bra, men höger musknapp tenderar att fastna efter mkt användning. Så du får byta ut den oftare än andra möss.

Haft min i närmare ett år nu, använd x antal timmar dagligen... Inga problem för mig

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Logitech g9 ftw <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Haft min i närmare ett år nu, använd x antal timmar dagligen... Inga problem för mig

Jag hade iofs den till att spela WoW med (konstant högerklick)
Sen beror det kanske på hur hårdhänt man är men faktum är att min 518, polarens fick exakt samma fel samt om man läser recensioner står det också om det.
Men det är inte mkt att bry sig om, händer väldigt sällan.

Och jo.. G9 blir fan GULD !!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Och jo.. G9 blir fan GULD !!! [/B]

sitter med g9a sedan i julas. Helt underbar mus, konstigt att den inte fått mer uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem

Som så många andra säger jag också Logitech MX518, underbar mus som är skön att hålla i, både vid surf och spel. Jag har nog haft min i alla fall 2 år och den har då aldrig felat på något sätt, och då har jag nog slagit den i bordet några gånger också.

Köp inte en G5'a bara, det "fattas" knappar på den, t.ex för att hoppa framåt med tummen, helt värdelöst.

MX518 får min röst utan tvekan, bästa musen jag har testat.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

A4 Tech X7 FORLIFE!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Jag hade iofs den till att spela WoW med (konstant högerklick)
Sen beror det kanske på hur hårdhänt man är men faktum är att min 518, polarens fick exakt samma fel samt om man läser recensioner står det också om det.
Men det är inte mkt att bry sig om, händer väldigt sällan.

Och jo.. G9 blir fan GULD !!!

Har haft min Mx518 ett bra tag nu och jag spelar WoW...alldeles för många timmar om dan men jag har aldrig haft några problem med min.

Permalänk

Hmm, Titta nyss på en ny muss från cyper cnipa (stinger) ser riktigt bra ut faktisk, Skön design för handen, snygg och macros. blir nog en sont om jag får solt mitt system

Permalänk

Steelseries

Deathadder är skönare än lachesis.
Men skulle rekomendera att inkassera en Steelseries mus ^^
köpte min idag och den är gryymt härlig att lira. Hand ligger bekvämt på den och grymt skön att slösurfa med den.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekomendera Icari optic. Har haft 2 stycken o båda har "låst" sej ibland när du håller en sidoknapp intryckt samtidigt som du drar musen snett upp åt höger. Väldigt skumt o otroligt irriterande!!. Mina favoriter är:

Death adder: Sjukt skön att hålla i.Dess optiska läsaren är överlägsen alla andras. Enda minuset är att sladden inte håller så bra kvalitet.

G9: Har allt men formen passar inte alla.Laser,vilket medför att den inte läser alla ytor så bra.

Microsoft sidewinder: Sido knapparna är de bästa på marknaden men du måste ha stora händer för att få ett skönt grepp om den.Den mus som(enligt mej) har bäst byggkvalitet. Laser,se ovan.

Och precis som andra har sagt: testa själv!!,alla har olika uppfattningar om vilken som är bäst.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Logitech G9, skulle inte byta bort den för något...

Permalänk
Medlem

Ikari Laser, när den går paj kommer jag köpa en likadan, aldrig blivit så besatt av den sköna känslan där ring/lillfingret har en egen hylla att vila på, man slipper helt enkelt knöckla ihop dom

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=237808

skönaste musen någonsin enligt mig

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?