Permalänk
Medlem

Bärbar dator, vad ska jag ha?

Hej,

Jag har för tillfället en acer 5024wlmi och den fyller inte mina behov. Det jag skulle behöva en dator som klarade är följande:

*Spela 1080p filmer (laggfritt/utan fps-drop) kopplat via hdmi till min lcd-tv.
*Starcraft II på helt okej inställningar (vet att denna är lite diffus).
*Redigera och spela in musik i Cubase (har bra externt ljudkort).
*Skärmen ska vara 15" eller över.
*Datorn får EJ vara av fabrikatet ACER :@
*Den bör kosta runt 7000:-

Mina frågetecken här är egentligen hur mycket man måste lägga för att få en dator som fixar det här, vet att det är nya nya mobila grafikkort på g osv men behöver verkligen en nu och som ändå kommer hålla nått år.

Det jag tittat på som verkar vara mest Bang for the buck, verkar vara denna:

http://se.zepto.com/Shop/Config.aspx?configurationid=364&note...

Tacksam för svar!

//Robin

Permalänk

Köp hellre en Dell XPS m1530

välj den billigaste och konfigurera den med

2.0Ghz c2d 800Mhz fsb

2GB 667Mhz DDR2 ram

GeForce Go 8600m GT 256MB DDR3, zepton har DDR2 vilken försämrar den en del.

200GB HDD 7200RPM, snabbare hårdisk är att föredra.

och använd sedan rabatkdoerna på rabattkod.se och få 15% rabatt så kommer den kosta ca 7560kr inkl moms och frakt.

jag själv funderar på att köpa den men hittar inga test på supreme commander som är dte jag kommmer spel mest på den isåfall.

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reaper_is_here
Köp hellre en Dell XPS m1530

välj den billigaste och konfigurera den med

2.0Ghz c2d 800Mhz fsb

2GB 667Mhz DDR2 ram

GeForce Go 8600m GT 256MB DDR3, zepton har DDR2 vilken försämrar den en del.

200GB HDD 7200RPM, snabbare hårdisk är att föredra.

och använd sedan rabatkdoerna på rabattkod.se och få 15% rabatt så kommer den kosta ca 7560kr inkl moms och frakt.

jag själv funderar på att köpa den men hittar inga test på supreme commander som är dte jag kommmer spel mest på den isåfall.

Vad kan man förvänta sig för batteritid vid surfning, total commander, msn osv? DVS normal drift, inget spel eller liknande.

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reaper_is_here
Köp hellre en Dell XPS m1530

välj den billigaste och konfigurera den med

2.0Ghz c2d 800Mhz fsb

2GB 667Mhz DDR2 ram

GeForce Go 8600m GT 256MB DDR3, zepton har DDR2 vilken försämrar den en del.

200GB HDD 7200RPM, snabbare hårdisk är att föredra.

och använd sedan rabatkdoerna på rabattkod.se och få 15% rabatt så kommer den kosta ca 7560kr inkl moms och frakt.

jag själv funderar på att köpa den men hittar inga test på supreme commander som är dte jag kommmer spel mest på den isåfall.

Tusen tack för tipset, detta verkar grymmt prisvärt! Tror du att denna kommer uppfylla mina kriterier? kan någon uttala sig om detta?