Guide: Ladda upp modifierade Kamera/Ljud drivrutiner på din telefon

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra guide, sysslade med detta förrut med min W810

Men efter lite kikande på esato/google/se-nse så hittar jag inga kamera drivers (lr acoustic) till min nya w880i. Länk vore väldigt snällt

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Finns det några drivis-uppdateringar till Nokia E65 eller Sony Ericsson K610i ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Bra guide, sysslade med detta förrut med min W810

Men efter lite kikande på esato/google/se-nse så hittar jag inga kamera drivers (lr acoustic) till min nya w880i. Länk vore väldigt snällt

Cam:

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=20731&hl=w880i

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=18389

acoustic:
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=16379&hl=peter

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

hur hittar man drivrutiner till kameran och ljudet? till en SE k610i

Permalänk
Medlem

hej jag får det ine fungera, not supported säger programmet att telefonen inte är.

k810i med senaste firmware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
hej jag får det ine fungera, not supported säger programmet att telefonen inte är.

k810i med senaste firmware

Med största sannolikhet för att din telefon är CID53.

Till trådskaparen: Inte så smart att hänvisa till SEUS (SE Update Service) eftersom den uppdaterar DB2020-telefoner till CID 53. Bättre att unvika helt istället om man tänkt göra något roligt med telefonen. Uppgradering av CID till 52 (för de med lägre CID, går inte att nedgradera) görs direkt i XS++.

Rekommenderar för övrigt Raider's Camera Driver. Är en så kallad Supermode driver som ger manuella inställningar för det mesta man kan tänka sig samt en del nya och mycket bra funktioner. Har också fördelen att den inte tar bort någon ordinarie funktion heller, till skillad från de flesta vanliga.

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=170579

Ett tiotal sidor in i tråden har jag gjort en liten "manual" till den bestående av bilder anpassade till telefonen som innehåller all information som finns i readme-filen.

EDIT: http://www.4shared.com/file/52960303/bd85d6b3/Camera_Manual-b...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

men nu är det tyvärr så att jag har senaste programvara så kan inte patcha,

men finns det java prgram som gör att jag kan lyssna radio utan handsfree

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
men nu är det tyvärr så att jag har senaste programvara så kan inte patcha,

men finns det java prgram som gör att jag kan lyssna radio utan handsfree

Det funkar inget vidare eftersom lurar fungerar som antenn. så bor du inte vid radiomasten så är det ingen vidare patch ändå.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

jo men här är bra mottagning, min samsung yp-k3 har ingen antenn heller och är dessutom mindre än mobiltelefon samt lär ha sämre inbyggd antenn

Permalänk
Medlem

Hej!

Verkar som att jag har CID-53, finns det något bra sätt för mig att installera andra kamera drivisar?

Permalänk
Medlem

Vilken telefonmodell?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Hedersmedlem

Ska testa detta på min Z710i nu. Återkommer med resultatet.
Mycket bra guide i övrigt!

EDIT:
Fick inte igång uppdaterings-programmet. Stod att man skulle stänga av telefonen, sedan hålla inne "C" och koppla in USB sladden. Inget hände med varken telefonen eller programmet dock. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Vilken telefonmodell?

Det är en k810i

SWE|OggE, kontrollera så att drivrutiner är installerade för din dator att få kontakt med telefonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Ska testa detta på min Z710i nu. Återkommer med resultatet.
Mycket bra guide i övrigt!

EDIT:
Fick inte igång uppdaterings-programmet. Stod att man skulle stänga av telefonen, sedan hålla inne "C" och koppla in USB sladden. Inget hände med varken telefonen eller programmet dock. :/

flasha den till en w710 och kadda ner setools2lite och tar usb drivrutninerna till mobilen från en för de e universal.

@
för cid53 kan du använda far manger + JDflasher för ladda up kamera driv acoustics och de andra sakerna.

för att flasha cid53 behöver du ett linux distro eller os X och phoneXS 4.1 beta

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
flasha den till en w710 och kadda ner setools2lite och tar usb drivrutninerna till mobilen från en för de e universal.

@
för cid53 kan du använda far manger + JDflasher för ladda up kamera driv acoustics och de andra sakerna.

för att flasha cid53 behöver du ett linux distro eller os X och phoneXS 4.1 beta

Du har inte lust att göra en snabbguide? Eller länka till något.

Permalänk
Medlem

Aa jag gör den imon

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

hur går det? ^^

Permalänk
Medlem

varför vill man ladda upp egna ljud för när man skulle göra vad som helst för att få telefon att helt hålla tjäften istället när man fotar.

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en ny mobil, Sony ericsson k770 och tänkte kanske uppdatera drivrutinen för kameran.

Hittade de här två drivrutinerna: http://www.4shared.com/file/51420709/22af38f2/vW555Cybershot_... och http://www.4shared.com/dir/5171257/6f72d87c/K770i__t650i_camd... men vet inte vilken jag ska ta? Finns det någon nyare uppdatering?

Skulle vara schysst om ni hjälpte mig lite

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tagi Ljuddrivrutiner till en W902i mobil? skulle vart tacksam isånnafall

Permalänk

Drivrutiner till ljudet kan du hitta hos http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=okti&fid=24219209
Själv använder jag w980_ for_ K850_ beta_ 3_ by_ Luhcass_ (loud).RAR till min W902

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Aa men är ljudet bra på din då? både med att de låter mycket när du spelar från högtalaren och när du spelar från dina headset?

Permalänk
Medlem

O en sak till vilket program ska man andvända när man lägger in ljuddrivrutiner XS++ fungerar ju nte precis till dom nya lurarna o a2uploader är ju riktigt jobbigt att andvända för man måste klicka en i taget o radera saker och ting? någon som har ett bra förslag till en w902i?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dolleez
O en sak till vilket program ska man andvända när man lägger in ljuddrivrutiner XS++ fungerar ju nte precis till dom nya lurarna o a2uploader är ju riktigt jobbigt att andvända för man måste klicka en i taget o radera saker och ting? någon som har ett bra förslag till en w902i?

A2 är ju väldigt enkel att använda bara dra över filerna till rätt mapp så är det klart Dom gamla ljuddrivrutinerna skrivs över automatiskt (om dom har samma namn som dom nya oftast är det så)

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg