FyndHunter.se Kritik till Idé + sida

Permalänk
Medlem

FyndHunter.se Kritik till Idé + sida

Hejsan

Jag hobbybloggar om elektronik fynd i Sverige, och jag tänkte höra med er swecare vad ni tycker om idéen samt sidan. Sidan är just nu oberoende av andra sidors tycke, d.v.s. inget företag kan betala mig för att sätta upp ett "fynd" om det verkligen inte är ett fynd. Men är det ett fynd så får man gärna tipsa

www.fyndhunter.se

Sidan är ett WordPress theme som är lite modifierat. Tycker ni det saknas några funktioner? Självklart ska jag göra lite finslipningar både på designen och innehållet men flera hjärnor är bättre än en

Mvh
Karim

Permalänk
Medlem

Gillar tanken och har, tro det eller ej, en liknande sida med inriktning på billiga filmer.

Lite snabba tankar angående din sida:

  • Jag skulle vilja se mer information om vem som driver sidan och varför.

  • Svenska och engelska blandas ganska kraftigt

  • Allting ligger i en frame, vilket är allt igenom negativt

  • Din rss länkar till fyndhunter.web.surftown.se vilket kan bli problem om du flyttar till ny host

  • Är inte särskilt förtjust när titeln på inlägget tar upp två rader

  • 'Posted by admin' Använd gärna ditt förnamn/nick eller skriv inte ut det alls

  • Länkar som /?p=33 är dåliga sett ur SEO

  • När man går in i ett inlägg så länkar inte titeln längre

  • 'ShareThis' fungerar inte

  • 'Top Commentators' i footern fungerar inte

  • 'Populära Inlägg' fungerar inte

  • Att direktlänka deras bilder uppskattas inte och gör dessutom att du inte har någon kontroll över dem.

Det är som sagt en bra tanke och jag tror att den har potential om du finputsar den lite.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Gillar tanken och har, tro det eller ej, en liknande sida med inriktning på billiga filmer.

Lite snabba tankar angående din sida:

  • Jag skulle vilja se mer information om vem som driver sidan och varför.

  • Svenska och engelska blandas ganska kraftigt

  • Allting ligger i en frame, vilket är allt igenom negativt

  • Din rss länkar till fyndhunter.web.surftown.se vilket kan bli problem om du flyttar till ny host

  • Är inte särskilt förtjust när titeln på inlägget tar upp två rader

  • 'Posted by admin' Använd gärna ditt förnamn/nick eller skriv inte ut det alls

  • Länkar som /?p=33 är dåliga sett ur SEO

  • När man går in i ett inlägg så länkar inte titeln längre

  • 'ShareThis' fungerar inte

  • 'Top Commentators' i footern fungerar inte

  • 'Populära Inlägg' fungerar inte

  • Att direktlänka deras bilder uppskattas inte och gör dessutom att du inte har någon kontroll över dem.

Det är som sagt en bra tanke och jag tror att den har potential om du finputsar den lite.

Tackar, hjälpt mig väldigt mycket ska se till att fixa detta ikväll :D. Nice sida, visste inte att den fanns, ett tips jag kan ge dig är att lägga till bilder på varje inlägg blir mer intressant på det sättet som läsare, är vad jag tycker då.

Hälften av grejerna du har tagit fixar man snabbt, tack så hemskt mycket

Edit: Jag har inte gjort grunden till sidan, så det blir nog svårt att fixa länkarna /?p=33 och RSS

Edit2: Om sidan är nere är det bara pga att jag uppdaterar

Permalänk
Medlem

Då du använder dig av Wordpress så skulle jag rekommendera att använda dig av All in One SEO Pack för att på så vis förbättra din SEO.

Angående länkarna så ska du kunna ändra dem genom en simpel inställning. Tyvärr så har jag endast testat Wordpress som hastigast för över ett år sedan och kan därför inte svara på var man gör detta.

Jag rekommenderar dig att läsa igenom Marcus Westbergs inlägg om hur man gör för att förbättra Wordpress SEO.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Då du använder dig av Wordpress så skulle jag rekommendera att använda dig av All in One SEO Pack för att på så vis förbättra din SEO.

Angående länkarna så ska du kunna ändra dem genom en simpel inställning. Tyvärr så har jag endast testat Wordpress som hastigast för över ett år sedan och kan därför inte svara på var man gör detta.

Jag rekommenderar dig att läsa igenom Marcus Westbergs inlägg om hur man gör för att förbättra Wordpress SEO.

Tack så hemskt mycket och nu är sidan uppe igen

Permalänk

Re: FyndHunter.se Kritik till Idé + sida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Hejsan

Jag hobbybloggar om elektronik fynd i Sverige, och jag tänkte höra med er swecare vad ni tycker om idéen samt sidan. Sidan är just nu oberoende av andra sidors tycke, d.v.s. inget företag kan betala mig för att sätta upp ett "fynd" om det verkligen inte är ett fynd. Men är det ett fynd så får man gärna tipsa

www.fyndhunter.se

Sidan är ett WordPress theme som är lite modifierat. Tycker ni det saknas några funktioner? Självklart ska jag göra lite finslipningar både på designen och innehållet men flera hjärnor är bättre än en

Mvh
Karim

Har inte så mycket att säga om sidan annat än att det var bra tips du hade där. Du gjorde mig precis 6990 kr fattigare!

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

Re: Re: FyndHunter.se Kritik till Idé + sida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Har inte så mycket att säga om sidan annat än att det var bra tips du hade där. Du gjorde mig precis 6990 kr fattigare!

Fint, lägg gärna lite comments

Permalänk

Tycker det är en bra ide för en sida, det fick bli en bookmark

Permalänk
Medlem

Re: FyndHunter.se Kritik till Idé + sida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Men är det ett fynd så får man gärna tipsa

Hur gör man för att lämna ett tips (inte för att jag har ett just nu, men i framtiden kanske)? En tydlig knapp/länk för att lämna tips vore bra enligt mig.

Bra sida förövrigt!

Permalänk
Medlem

Re: Re: FyndHunter.se Kritik till Idé + sida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rimion
Hur gör man för att lämna ett tips (inte för att jag har ett just nu, men i framtiden kanske)? En tydlig knapp/länk för att lämna tips vore bra enligt mig.

Bra sida förövrigt!

Japp, jag jobbar på det, vill fixa allt annat innan bara. Har fixat så det mesta är på svenska nu samt lite andra små uppdateringar. Tog bort Sharethis länken då jag tycker den är ganska onödig även om jag fick den att funka. Roligt att du gillar den

Edit: Har gjort lite SEO nu

Permalänk
Medlem

"The requested URL /seagate-freeagent-desktop-usb-1tb-1149kr/ was not found on this server."

Får samma felmeddelande på alla länkarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
"The requested URL /seagate-freeagent-desktop-usb-1tb-1149kr/ was not found on this server."

Får samma felmeddelande på alla länkarna.

mm jobbar på det, den slutade hitta efter jag gjorde lite SEO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
mm jobbar på det, den slutade hitta efter jag gjorde lite SEO

Din .htaccess fungerar inte skulle jag tro. Är du 100 på att mod_rewrite fungerar som det ska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Din .htaccess fungerar inte skulle jag tro. Är du 100 på att mod_rewrite fungerar som det ska?

Det var det som var felet tack, var tvungen att göra en egen htaccess och skriva in lite kod som WP gav mig

Edit: Håller på att uppdatera dsnet

Permalänk

Tjo!

Nu har du snott min idé till en simpel blogg/webbsida! Attans, då får jag komma på något nytt genialt istället helt enkelt. Men den blev nog bättre än vad det hade blivit om jag lekte med det, hade slutat halvägs eller något.

Tycker sidan är riktigt trevlig, lite fin justeringar av det ovan nämnda så skall den rulla på fint. Blir en bookmark i min webbläsare, du har tur du!

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Tjo!

Nu har du snott min idé till en simpel blogg/webbsida! Attans, då får jag komma på något nytt genialt istället helt enkelt. Men den blev nog bättre än vad det hade blivit om jag lekte med det, hade slutat halvägs eller något.

Tycker sidan är riktigt trevlig, lite fin justeringar av det ovan nämnda så skall den rulla på fint. Blir en bookmark i min webbläsare, du har tur du!

Mvh,
Viper@God

Kul att du gillar den Har uppdaterat lite mera nu, håller på att försöka få min sida bekräftat hos tradedoubler men den verkar inte kunna hitta bekräftelsekoden.

Mvh
Karim

Permalänk
Medlem

skitbra koncept... Om du bara lyckas gräva fram bra erbjudanden typ dagligen så tror jag att det kan bli en hit! Tummen upp!

Permalänk
Medlem

Var skeptiskt först men det verkar ju som att nätet är fyllt av fynd om man tittar efter. Toppen idé!

Vill också passa på att tipsa om att Dell har ett erbjudande på Logitech VX Nano, rejäl prissänkning + fri frakt. Har beställt en själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Didonk
Var skeptiskt först men det verkar ju som att nätet är fyllt av fynd om man tittar efter. Toppen idé!

Vill också passa på att tipsa om att Dell har ett erbjudande på Logitech VX Nano, rejäl prissänkning + fri frakt. Har beställt en själv.

Tack för tipset, i'll put it up

Edit: Här har du http://www.fyndhunter.se/logitech-vx-nano-frifrakt-365kr

Permalänk
Medlem

Ajajaj, nu blev min bokmärkes lista ännu längre... var ska detta sluta...

Permalänk

Bokmärkt!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk

Bokmärkt, och spriden! Skitbra idé!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Jag har en liten plan i att få upp lite mer content tills augusti månad är slut sen bege mig in på att sluta avtal med div företag, givetvis så postar jag inget som jag själv tycker inte är ett fynd. Kan vara lite smalt med fynd ibland måste jag säga, man märker hur lite svenska sidor uppdaterar jämnfört med amerikanska. Men jag har planerat att hålla mig på svensk mark och ska göra mitt bästa för att det ska gå bra för sidan

Permalänk
Medlem

Bra sida! La in RSS-feeden.

Tänk dock på att vara noga med svenskan, en seriös sida kan helt plötsligt ser oseriös ut om den har en massa särskrivningar.

dator användare -> datoranvändare
konstruktions kvalité -> konstruktionskvalité
USB mottagare -> USB-mottagare
mp3 spelare -> mp3-spelare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Bra sida! La in RSS-feeden.

Tänk dock på att vara noga med svenskan, en seriös sida kan helt plötsligt ser oseriös ut om den har en massa särskrivningar.

dator användare -> datoranvändare
konstruktions kvalité -> konstruktionskvalité
USB mottagare -> USB-mottagare
mp3 spelare -> mp3-spelare

Tackar, ska vara mer noga med detta i framtiden

Mvh
Karim

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart att den har blivit mycket bättre på sistone.

Den enda förbättringen jag kan tänka mig är att göra om tipssidan till ett formulär, så att man inte måste logga in på sin mail för att skicka ett tips.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har lite tips på billig eller gratis marknadsföring på internet?

Permalänk

Google adwords har jag provat, det var enkelt i alla fall. Om det var så billigt eller gav så mycket trafik däremot vet jag inte.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

<input type="text" value="Sök här" name="s" id="s" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Type your search here';}" onfocus="if (this.value == 'Sök här') {this.value = '';}" />

ska nog vara

<input type="text" value="Sök här" name="s" id="s" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Sök här';}" onfocus="if (this.value == 'Sök här') {this.value = '';}" />

tror jag.

Det är små detaljer som avgör!

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Google adwords har jag provat, det var enkelt i alla fall. Om det var så billigt eller gav så mycket trafik däremot vet jag inte.

Jo jag har hörttalas om det, dock tror jag det är ganska dyrt per click, blir att researcha lite.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av j.green

<input type="text" value="Sök här" name="s" id="s" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Type your search here';}" onfocus="if (this.value == 'Sök här') {this.value = '';}" />

ska nog vara

<input type="text" value="Sök här" name="s" id="s" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Sök här';}" onfocus="if (this.value == 'Sök här') {this.value = '';}" />

tror jag.

Det är små detaljer som avgör!

Fixat, tackar