Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ORCA99
Jösses jag ringer smsar lite några mms lite wlan och gprs måste vara nått knas med ditt batteri. Men iofs prova att lägga in diamond tweak 0.5 och tweaka lite för att spara energi.

Ja det är nog inte omöjligt, för riktigt dåligt är det. Blir ju tvungen att köpa batteri uppgraderingen.

Ja, har funderat på nått sånt. Men vad är det man tweakar bort egentligen? Något måste ju försvinna försvinna:P?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Jag har en Tre-låst diamant och är väldigt sugen på programuppdateringen, men eftersom inte Tre ännu släppt sin ROM så undrar jag om det istället går att få in HTC:s "orginal" ROM eller om jag måste lägga in en hemkokt ROM? Om jag lägger in en annan ROM än Tres, kan jag då i ett senare skede ångra mig och åter lägga in Tres ROM igen? Inte för att det skulle vara särskilt troligt, men men...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
Jag har en Tre-låst diamant och är väldigt sugen på programuppdateringen, men eftersom inte Tre ännu släppt sin ROM så undrar jag om det istället går att få in HTC:s "orginal" ROM eller om jag måste lägga in en hemkokt ROM? Om jag lägger in en annan ROM än Tres, kan jag då i ett senare skede ångra mig och åter lägga in Tres ROM igen? Inte för att det skulle vara särskilt troligt, men men...

Vänta några dagar annars TRE skall släppa sin denna veckan.

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Ja fast känns sjukt att man ska behöva ha med sig en ladd-sladd hela tiden. Jaja.

Jo, men 100 SMS ÄR rätt mycket

Tänk på tiden skärmen är på. Om du inte sätter den på standby manuellt heller, så är det typ 30 sekunder extra för varje meddelande. Bara det blir 50 minuter! Och hur lång tid tar du att skriva varje meddelande? Får du 100 svar att läsa läggs många minuter på.

Men jag kan definitivt se varför du har problem... Jo batteritiden är rätt kass. Jag har ringt ett par gånger (korta samtal), skickat ett par SMS och pillat typ 30 minuter totalt med att bla försöka fixa igång bluetooth (jäkla jobb dator ville inte, den var biased mot SE!). 13h standby tid (plus användningstid ovanpå) sedan laddning och jag har 70% batteri kvar. Så nog försvinner det snabbt. Kanske klarar ett par dar.

Min K600i varar typ 2 veckor i jämförelse, lol.

Permalänk
Medlem

tjenare,

har precis köpt mobilen och leker runt lite, funderar på hur man får skärmen att vända sig, fungerar det bara under vissa program? trodde man kunde tex vänta på mobilen när man surfade så man fick lite en lite bredare skärm men det vill sig inte för mig,
provade spelet där man skall ha ner en kula i ett hål genom att vrida på telefonen och det fungerade bra.

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
@Aeqvist
Ganska många kontantkort/abb har fria sms

joo jag vet men jag sa att "för mig" känns det väldigt onödigt

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockej
[B]tjenare,

har precis köpt mobilen och leker runt lite, funderar på hur man får skärmen att vända sig, fungerar det bara under vissa program? trodde man kunde tex vänta på mobilen när man surfade så man fick lite en lite bredare skärm men det vill sig inte för mig,
provade spelet där man skall ha ner en kula i ett hål genom att vrida på telefonen och det fungerade bra.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=403939

Borde ge lite mer flexibilitet.

Permalänk

Jag vill bara säga att ni verkligen är helt underbara!
Snabba och bra svar.

Vad mer kan man önska? Fortsätt så här!

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=403939

Borde ge lite mer flexibilitet.

Kanon

tackar.

programet fungerar kanon, men fortfarande kan jag inte vända på mobilen när jag ska tex surfa, skumt alltså

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Jo, men 100 SMS ÄR rätt mycket

Tänk på tiden skärmen är på. Om du inte sätter den på standby manuellt heller, så är det typ 30 sekunder extra för varje meddelande. Bara det blir 50 minuter! Och hur lång tid tar du att skriva varje meddelande? Får du 100 svar att läsa läggs många minuter på.

Men jag kan definitivt se varför du har problem... Jo batteritiden är rätt kass. Jag har ringt ett par gånger (korta samtal), skickat ett par SMS och pillat typ 30 minuter totalt med att bla försöka fixa igång bluetooth (jäkla jobb dator ville inte, den var biased mot SE!). 13h standby tid (plus användningstid ovanpå) sedan laddning och jag har 70% batteri kvar. Så nog försvinner det snabbt. Kanske klarar ett par dar.

Min K600i varar typ 2 veckor i jämförelse, lol.

Det är stört att det kan skilja så mycket i batteri tid. Skulle jag göra allt det du skrev skulle jag ha 0% batteri för 5h sen. Läser man runt så har folk väldigt olika uppfattningar om batteritiden. Verkar skilja väldigt mycket, procentuellt sett.

Ja min k800 och 5610a varar flera gånger bättre..

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Det är stört att det kan skilja så mycket i batteri tid. Skulle jag göra allt det du skrev skulle jag ha 0% batteri för 5h sen. Läser man runt så har folk väldigt olika uppfattningar om batteritiden. Verkar skilja väldigt mycket, procentuellt sett.

Ja min k800 och 5610a varar flera gånger bättre..

jämföra dom telefonerna med diamond är som att jämföra en myra med en elefant...

men sure batteritid skulle uppskattas, men en så advancerad manick har tyvärr inte bättre :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockej
Kanon

tackar.

programet fungerar kanon, men fortfarande kan jag inte vända på mobilen när jag ska tex surfa, skumt alltså

mvh

//Jocke

Opera / Gsen kan reagera rätt segt ibland, krävs trots allt lite power att rendera om 640X480 plus en hemsida. Håll fast den vid sidan i några sekunder och skaka lite lätt på den i värsta fall, så löser det sig nog.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
jämföra dom telefonerna med diamond är som att jämföra en myra med en elefant...

men sure batteritid skulle uppskattas, men en så advancerad manick har tyvärr inte bättre :/

Njae gjorde ingen större jämnförelse. Var mer ett medhåll till mugges text jag citerade för att skapa lite god stämning.

Men det känns fortfarande lustigt att batteri utveckling inte gått mer framåt. Jämnfört med mycket annan teknik ligger de ju väldigt efter där.

Och i detta fall är den för dålig för att acepteras. Den gör telefonen egentligen obruklig för mig, eftersom jag inte kan ha med mig den en hel dag.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så blir Diamond så pass populär att 3:e parts batterier blir mer vanliga. 900mah är egentligen rätt löjligt: K600 har en 900mah också på ungefär samma storlek och den är ju mycket enklare. Man tycker ju tekniken borde ha gått framåt.

Kanske får vi se ett 1200mah+ batteri i standard storlek om några månader...

Permalänk
Medlem

hejsan!

jag har råkat zooma in på nån bild 2 gånger typ men jag vet inte riktigt hur man gör, nån som kan förklara :P? sitter i jobbet så har inte manualen här och har googlat lite utan resultat hehe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaTiNo
hejsan!

jag har råkat zooma in på nån bild 2 gånger typ men jag vet inte riktigt hur man gör, nån som kan förklara :P? sitter i jobbet så har inte manualen här och har googlat lite utan resultat hehe.

Tror att man ska rulla fingret på navigations knappen, dvs den runda

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Tror att man ska rulla fingret på navigations knappen, dvs den runda

Ja, det stämmer att du skall rulla runt med fingret runt navigatinosknappen, alltså på ytterkanten av den. Medsols gör att du zoomar in, och motsols att du zoomar ut. Det skall gå att göra samma sak på skärmen, alltså att du gör en med- eller motsols rörelse, men det tycker jag funkar lite si så där. Antagligen så har jag inte rätta tekniken, för när jag vill zooma så funkar det inte, och när jag bara vill scrolla runt på skärmen så zoomar jag istället...

Permalänk
Medlem

Jaa..det funkade tackar så mkt

Permalänk
Medlem

Tja, har en fråga till er som har Diamanten, kan man använda den som usb-modem?? Såg att det ingick fri surf på tre nämligen.

Permalänk
Medlem

Det ska gå tror jag. Testa läsa: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=407563

Om du inte hittar nåt där, sök specifikt under XDA Diamond forumet. Om det finns ett svar på vad du än vill fråga, finns det nog där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
Tja, har en fråga till er som har Diamanten, kan man använda den som usb-modem?? Såg att det ingick fri surf på tre nämligen.

Ja, det går. Tur att fri suft bara ingår i 3Bombem 399. Annars hade jag blivit lite sur med tanke på att jag köpte min diamond från tre för bara nån vecka sen.

Permalänk
Medlem

Tjenare
Har en liten fråga bara om min diamond.
vet någon en bra Divx spelare till moilen?
tack i förhand...

Visa signatur

Intel Pentium4 2,4 GHZ HT 2GB ram 1TB hd ATI Radeon X850XT

Permalänk
Medlem

Tjenare, jag använder mig utav coreplay, funkar bra, men det blir lite små "fps dropp" om jag ska säga så, bilder hackar lite..jag tycker att det går att kolla endå..coreplay till n95 använder jag mig av, kanske finns nå bättre? dela gärna då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robb
Tjenare
Har en liten fråga bara om min diamond.
vet någon en bra Divx spelare till moilen?
tack i förhand...

http://www.divx.com/mobile/
Har inte en HTC Diamond, så jag har inte testat det

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Tror att man ska rulla fingret på navigations knappen, dvs den runda

Det är ena sättet. Det andra är att göra en cirkel med fingret/stylusen på skärmen. Man zoomar in där man trycker och ju mindre cirkel desto mer zoomar den in.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaTiNo
Tjenare, jag använder mig utav coreplay, funkar bra, men det blir lite små "fps dropp" om jag ska säga så, bilder hackar lite..jag tycker att det går att kolla endå..coreplay till n95 använder jag mig av, kanske finns nå bättre? dela gärna då

Coreplayer flyter betydligt bättre på diamanten än på N95:an. Video hackar inte nåt men däremot mp3 kan hacka till lite.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk

Hur mycket kostar den med studentrabatt hos Dustin eller Dustin@Home? Någon vänlig själ som kan kolla upp detta?

Permalänk
Medlem

Bekräftat datum på det större orginal batteriet från HTC inkls ny lucka.

Saxat från vår återförsäljare sida på brightpoint:

"BATTERI+BATTERILUCKA HTC TOUCH DIAMOND (BP E270)
Produkten är beräknad att komma in.2008-10-11."

Brightpoint är förövrigt den sida jag tror de flesta återförsäljare huvudsakligen beställer sina saker. De brukar vara ganska snabba på att få in saker. Exakt inköps pris tänker jag inte avslöja men det ligger runt strax över 200kr. Räkna med att de flesta butiker kommer ta ut 349kr.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Opera / Gsen kan reagera rätt segt ibland, krävs trots allt lite power att rendera om 640X480 plus en hemsida. Håll fast den vid sidan i några sekunder och skaka lite lätt på den i värsta fall, så löser det sig nog.

tjenare.

gjorde precis det, fungerar nu, tänk att man fortfarande måste ha lite tålamod trotts att tekniken har gått så vansinnigt fort fram

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk

Angående Opera. Jag tycker NetFront 3.5 renderar sidor snabbare (iaf på min 320x240). Bara ett litet tips.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Ska hämta ut mobilen imorgon tror jag!
Någon som kan ge link till det bästa ROM:et som finns till mobilen?
HTC har ju en ny på sin egen hemsida, men det finns kanske bättre?

Linka!