Zepto - Recovery DVD-Rom - Fel språk?!

Permalänk
Medlem

Zepto - Recovery DVD-Rom - Fel språk?!

Tänkte höra här om någon har en aning om detta går att lösa.

Jag har ägt en Zepto i dryga året. Fick den levererad med Svenskt Vista Home Premium, det var vad jag beställde. Nu skulle jag behöva köra en formatering, var precis på väg att göra det. Men! Den recovery skivan jag har fått är ju Dansk, BARA Dansk. Under installationen så får jag alternativ på språk, och där finns det bara danska. Inputmetod finns däremot som Svenska även något som heter "Tatsur" eller whatever.

Bra less är jag iaf. Antar att jag inte kan få igång ett svenskt vista sålänge som jag inte har en Svensk OEM skiva?

Skivan ska vad jag vet kunna göra en helt fräsch installation, inte bara restore.

Kan jag lösa detta på något vänster eller måste jag än en gång bråka med zeptos service och försöka få en ny skiva? Kommer en ny skiva som är svensk överhuvudtaget fungera? Kommer jag kunna få en ny skiva alls? Stor suck..

Tips, hjälp, något jag inte fattar, något jag kan göra? Ska jag bara sula ut skitdatorn genom fönstret?

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk
Medlem

Etiketten på undersidan med windowsnyckeln berättar vilken språkversion du har. Säger den svensk så ska nyckeln givetvis fungera till svensk vista. Säger etiketten dansk så blir det nog problem att få in svensk vista.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Etiketten säger ingenting alls om språk, tyvärr. Men du missar en poäng. Det Vista som just nu finns installerat på laptopen och används är Svenskt. Om jag skulle ha en nyckel som inte stödjer svenskt vista, utan danskt, hur kan jag då ha det just nu?

Min poäng är att Zepto gjorde rätt när de väl installera Vista men misslyckades sedan med att packa ner rätt skiva.

Däremot så säger kvittor mitt: Svenskt

Jag får se vad de säger på supporten imorgon.

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.