Sony Ericsson K810i tråden

Permalänk
Medlem

okej, va bra att den inte skiter ihop sig helt då men det finns altså ingen hårdvaru reset på ett eget rom minne eller så?

pera, Tack för länken, ska prova. hur gör man för att få bilden liggandes på sidan istället? är det bara att välja 320x240 så fixar den det automatiskt? (3gp)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
okej, va bra att den inte skiter ihop sig helt då men det finns altså ingen hårdvaru reset på ett eget rom minne eller så?

pera, Tack för länken, ska prova. hur gör man för att få bilden liggandes på sidan istället? är det bara att välja 320x240 så fixar den det automatiskt? (3gp)

Det funkar bra, sen väljer du att visa filmen i helskärm på telefonen bara.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

aha, Tack så otroligt mycket, snabbt svar också blir till att konvertera alla filmer nu då.

hehe, en film på 700MB blev nästan 200MB efter konvertering, tror jag måste skaffa 4gb istället för 2gb som jag trodde skulle räcka. verkar ju som sagt som att 4gb ska fungera

Permalänk
Medlem

Ett mycket bra och gratis program att konvertera filmer till mobilen är MediaCoder 3GP Mobile Phone Edition.

Jag kör detta och är mycket nöjd med kvaliten.
Jag kör dessa inställningar:

Quality:
Default Quality

Mode:
MP4 (MPEG-4/AAC)

Picture:
320x240@25fps

Och med detta hamnar filen på från 190MB beroende på hur lång filmen är.

Länk till Programmet: http://mediacoder.sourceforge.net/device/3gp.htm

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att spara sms på minneskortet eller på det inbyggda minnet?

har just nu 95% fullt "sms minne" men jag har fortfarande 71MB ledigt telefon minne, hur kan jag göra så att jag slipper radera alla sms

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Finns det något sätt att spara sms på minneskortet eller på det inbyggda minnet?

har just nu 95% fullt "sms minne" men jag har fortfarande 71MB ledigt telefon minne, hur kan jag göra så att jag slipper radera alla sms

Föra över dom med Myphoneexplorer och radera dom du har på mobilen sedan .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Tackar, Ruskigt bra program,
jag satt o köra sony ericsson pc suite, eller vad det heter. men phone explorer var ju riktigt grymt!
Tack!

Permalänk

Script/program till k810i

Hej,

Skulle vilja skriva ett enkelt script/program till min k810i. Tips på någon sida på nätet vore tacksamt!

/F

Permalänk

Re: Script/program till k810i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flollingmolly
Hej,

Skulle vilja skriva ett enkelt script/program till min k810i. Tips på någon sida på nätet vore tacksamt!

/F

Vadå för script? Menar du .vkp patch?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Finns det något tredje part program som man kan ha som media spelare i k810i?

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

vkp patch

Ja, vkp patch kommer nog fungera.

Bra sida om detta?

/F

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bambi87
Finns det något tredje part program som man kan ha som media spelare i k810i?

KD player finns det nåt som heter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flollingmolly
Ja, vkp patch kommer nog fungera.

Bra sida om detta?

/F

www.forums.se-nse.net

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
KD player finns det nåt som heter.

Tackar.. Men finns det oxå någon som spelar upp film? Har sökt, men vet inte vilken sök sträng jag ska ha!

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bambi87
Tackar.. Men finns det oxå någon som spelar upp film? Har sökt, men vet inte vilken sök sträng jag ska ha!

Har för mig att det finns nåt som heter videomaniac eller nåt, KD player tror jag kan spela upp filmer.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Har för mig att det finns nåt som heter videomaniac eller nåt, KD player tror jag kan spela upp filmer.

Testade med KD player och den spelade inte upp filmen, bara ljudet.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Hej!

Min knappsats har slutat fungera på vissa knappar.. Dem ute i hörnen framför allt. Dessutom lyser det inte på knappsatsen längre. Så antar att jag smsat sönder den? Någon som kan hjälpa mig hur jag ska byta ut knappsatsen, eventuellt fixa det som är fel. För jag pallar nog inte ha telefonen på lagning i 2-3 veckor för den sakens skull.. Inte just nu iaf.

Mvh

Mnc

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Hej!

Min knappsats har slutat fungera på vissa knappar.. Dem ute i hörnen framför allt. Dessutom lyser det inte på knappsatsen längre. Så antar att jag smsat sönder den? Någon som kan hjälpa mig hur jag ska byta ut knappsatsen, eventuellt fixa det som är fel. För jag pallar nog inte ha telefonen på lagning i 2-3 veckor för den sakens skull.. Inte just nu iaf.

Mvh

Mnc

Här har du en bra hemsida som har reservdelar till mobiler: http://www.skalshop.se/

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Jag använder min K810 för att fota en del till min blogg.
Det vore najs med ett script eller nåt sån som automatiskt synkade mappen med fotona på mobilen, med en mapp på datorn. Så jag bara behöver kliva innanför dörren hemma och automatiskt börjar fotona att laddas upp till datorn. Någon som har förslag på en lösning?

Permalänk
Medlem

Jag tycker Sonyericsson var lite snåla när de lanserade denna telefon. Flashade min K800 till K810 igår och utom TrackID som är riktigt trevlig märker jag inte mycket skillnad. Tur att man kan köra modifierade drivrutiner till kameran och byta menyerna etc. i alla fall.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra om det är usb2 i k810i? om man måste installera nån speciell drivrutin eller nåt?, som det är nu tar jag ur minneskortet och kör det i en minnesläsare. vore smidigare om man kunde köra direkt via mobilen.

tack på förhand

Visa signatur

Wolfdale E8400 3,0Ghz | 4gb Corsair XMS2-6400 | Gigabyte GA-P35-DS4 | Gainward 8800gt | Windows Vista64 ultimate
Asus F3Jc | 1.8ghz | 1gb ram | 120gb hdd

Permalänk

Jag använder sladden som följde med, kopplar mobilen direkt till PC:n. Det är inte USB2.0, det kan det inte va, för överföringen är seg som bara den!

Undrar om vad det är för kamera modd folk pratar om.

Permalänk
Medlem

Hej!

Funderar på att köpa denna mobil, är det ett dåligt val, har läst en del i tråden och folk verkade nöjda, men det har nu gått över ett år sedan det skrevs.

Vad säger ni?

En till sak: Är det värt att täckna försäkring till?

Permalänk

Teckna försäkring? Varför?

Välj en annan telefon, den är gammal o "out of date". Jag köper nog inga fler Sony Ericson telefoner. Kolla på Nokia istället, bättre kameror och bra mycket mer "lull lull" för pengarna.

Permalänk
Medlem

Vad har du i sånna fall att rekommendera i samma prisklass (runt 2000kr)? Med en bra kamera som önska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
Söker en usb-kabel som går att ladda mobilen med + överföra bilder/Musik med.. Tips?

DCU-60
http://www.24.se/
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=DCU-60&searc...

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
Fick med en DCU-65, är inte det samma sak? Den fungerar inte med ladningen.

Laddning över usb tar lååååång tid. Jag använder alltid nätladdare.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
Det spelar ingen roll, så det fungerar med DCU-60? Vill inte använda extern strömadapter och då har jag inte så många val.

Funkar hos mig, men mig veterligen är det ingen skillnad på kablarna. Kolla så USB-kontakten levererar ström...

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Jag hittade denna: http://mapviewer.matlista.se/

Men var hittar jag kartor att ladda ned till min mobil?
Det vore ju fett att kunna zooma in osv.

Har K810

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.